Oprescu, despre Pasajul suprateran Mihai Bravu: Lucrarile merg mult mai bine decat m-am asteptat. Daca vremea ne va permite, undeva in martie 2014 se va putea circula pe primul pod al pasajului
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat sambata ca soferii ar putea circula pe primul pod al pasajului Mihai Bravu – Splaiul Unirii „undeva in martie 2014”, daca vremea va permite buna desfasurare a lucrarilor, transmite Mediafax.
„Lucrarile merg foarte bine, chiar mult mai bine decat m-am asteptat, in conditiile in care au trecut doar trei luni si patru zile de cand au fost reluate lucrarile. Pe 6 ianuarie inteleg ca va fi adus si ultimul tablier pentru ca podul sa se poata traversa in intregime. Asa cum puteti vedea, scheletul podului este terminat si sustinut. Cred ca daca vremea ne va permite, undeva in martie 2014 se va putea circula pe acest pod”, a spus edilul, care a verificat, sambata, stadiul lucrarilor la pasaj.
In ceea ce priveste lucrarile la cel de-al doilea pod, Oprescu a aratat ca „deja au fost amplasati stalpii in laterale, in vederea realizarii podului, iar la sfarsitul anului 2014 intregul pasaj va fi dat in folosinta”.
Cu acelasi prilej, primarul general a precizat ca pasajul va fi traversat zilnic de peste 48.000 de masini si va contribui la descongestionarea traficului in zonele Brancoveanu, Nitu Vasile, Bulevardul Berceni si fosta Macaralei.
Pasajul Mihai Bravu – Splaiul Unirii va avea doua poduri paralele, peste Splaiul Unirii/Raul Dambovita si, respectiv, peste intersectia Prelungirea Sos. Mihai Bravu – Calea Vacarestilor.
Podurile – unul cu lungimea de 675,4 metri si unul de 687,7 metri – vor avea cate doua benzi de circulatie pe fiecare sens.
Potrivit municipalitatii, in prezent, primul pod este realizat in proportie de 65%.
Primaria Capitalei a atribuit in august, prin licitatie restransa accelerata, asocierii italiene Astaldi Spa – Astalrom SA un contract de 155,7 milioane de lei (35 milioane euro), inclusiv TVA, pentru finalizarea lucrarilor la pasajul Mihai Bravu – Splaiul Unirii.
Termenul pentru finalizarea lucrarilor este decembrie 2014.
Proiectul fusese inceput de Romstrade, firma detinuta de Nelu Iordache, insa contractul cu aceasta a fost reziliat in decembrie 2012, dupa ce municipalitatea a platit 37 de milioane de lei.
Romstrade, firma lui Nelu Iordache, a intrat in insolventa pe 12 decembrie 2012, decizia fiind luata de Tribunalul Giurgiu. Nelu Iordache a fost arestat preventiv in 2 decembrie, in dosarul in care procurorii anticoruptie il acuza de faptul ca, in calitate de administrator al firmei SC Romstrade SRL, ar fi schimbat, fara respectarea prevederilor legale, destinatia sumei de 25 de milioane de lei, bani incasati in vederea proiectarii si executiei lucrarilor la primul tronson din autostrada Nadlac – Arad, lucrare finantata in proportie de 85 la suta din fondul de coeziune al Uniunii Europene. Pe 28 decembrie Tribunalul Bucuresti a prelungit cu 30 de zile mandatul de arestare preventiva emis pe numele omului de afaceri.
Lucrarile la Pasajul Mihai Bravu – Splaiul Unirii au inceput pe 17 ianuarie 2011, contractul de executie a lucrarilor fiind atribuit firmei Romstrade pe 2 decembrie 2010, in urma unei licitatii publice. Valoarea contractului este de circa 97 milioane lei fara TVA. Pasajul ar fi trebuit terminat in 12 luni, adica in primavara anului 2012. Ultimul termen avansat de municipalitate pentru terminarea lucrarilor a fost octombrie 2012, insa nici acest termen nu a fost respectat.
La nici trei luni de la inceperea lucrarilor, pe 20 ianuarie, prefectul Bucurestiului la vremea respectiva, Mihai Atanasoaei a dat ordin de oprire a lucrarilor si a atacat in contencios administrativ autorizatia de constructie emisa de primarul general Sorin Oprescu pentru acest proiect deoarece nu avea la baza un Pplan Urbanistic Zonal si nici aviz de la Ministerul Mediului.
„Inspectoratul de Stat in Constructii a sesizat institutia noastra ca autorizatia de constructie a fost emisa cu incalcarea legii. Autorizatia nu are la baza o documentatie de urbanism, respectiv Planul Urbanistic Zonal (PUZ) aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti si nici avizul obligatoriu eliberat de Autoritatea pentru Protectia Mediului. Autorizatia de constructie a fost emisa in regim de urgenta, pentru o situatie care nu se incadreaza in prevederile legale. Mai mult, din documentatia venita la mine rezulta ca inainte de inceperea lucrarilor ar mai fi trebuit facute si niste expropieri. Mai multe zile am purtat o corespondenta cu cei din Primaria Capitalei si dupa ce acestia n-au raspuns am fost obligat sa atac autorizatia de constructie in instanta de contencios administrativ”, explica la vremea respectiva Atanasoaei.
Pe 28 aprilie 2011, Consiliul General al municipiului Bucuresti a aprobat un Plan Urbanistic Zonal care stabilea traseul pasajului, iar lucrarea intra astfel in legalitate. In vara anului 2011 lucrarile la pasaj au fost oprite din nou pentru devierea unor retele edilitare, iar in octombrie 2011 Consiliul general al municipiului Bucuresti a suplimentat bugetul alocat lucrarii cu inca 60 milioane lei in special pentru mutarea acestor retele.
Pasajul Mihai Bravu- Splaiul Unirii va face legatura intre Soseaua Mihai Bravu si Calea Vacaresti, peste Splaiul Unirii. Lucrarea va consta de fapt din doua pasaje supraterane paralele pe directia Calea Vacaresti – Mihai Bravu, cate unul pentru fiecare sens de circulatie. Pe fiecare sens vor fi doua benzi de circulatie, iar lungimea totala a lucrarii este de 644 metri.