Sari direct la conținut

[P] Care sunt tehnologiile de învățare cele mai atrăgătoare în 2022

Smile Media
Care sunt tehnologiile de învățare cele mai atrăgătoare în 2022, Foto: Novakid
Care sunt tehnologiile de învățare cele mai atrăgătoare în 2022, Foto: Novakid

Simon Andrew și Dmitry Malin, experți în tehnologie educațională (EdTech), au analizat cele mai progresiste tehnici de învățare a unei limbi străine în 2022.

EdTech-urile de astăzi, platforme online de învățare, sunt capabile să schimbe fundamental procesul de însușire a cunoștințelor, calitatea și eficacitatea predării fiind duse la un nivel cu totul nou. Multe tehnologii promițătoare din acest domeniu sunt abia în stadiul inițial de dezvoltare și implementare – de exemplu, în domeniul virtualizării și al inteligenței artificiale (IA).

Potrivit analiștilor de la Grand View Research, sectorul global edTech va crește cu o rată medie anuală de 17,9% în următorii cinci ani, până când va ajunge la 680 de miliarde de dolari în 2027. În acest context, o importanță deosebită o vor avea tehnologiile mobile, serviciile cloud și realitatea virtuală, care creează noi oportunități de învățare accesibilă.

Animațiile

Astăzi, animația nu mai este reprezentativă doar desenelor sau jocurilor. O poveste bună și un conținut adecvat, care imită scenarii din viața reală, fac posibilă utilizarea cu succes a animației în e-learning pentru a crește implicarea studenților și pentru a consolida cunoștințele.

În multe cazuri, un videoclip animat didactic (care îmbină sunetul, imaginea și acțiunea) este mai eficient decât imersiunea în materiale de învățare bazate pe text pentru mai multe zile. Pe lângă creșterea motivației, videoclipurile educaționale cu animații asigură și păstrarea pe termen lung a cunoștințelor. Într-un studiu realizat de SAVO, a existat o relație strânsă între imaginile vizuale și creșterea memorării informațiilor cu 65%.

Jocurile cu scenariu activ

Există două tipuri principale de implementare a jocurilor în educație (așa numitul proces de gamification): structural și de conținut. Pe scurt, tipul structural vizează stimularea procesului de învățare printr-un spațiu de joc neobișnuit, pe când cel de conținut se bazează pe utilizarea unui scenariu de joc activ și a personajelor cu superputeri.

Ambele stiluri sunt utile, dar cele mai bune rezultate provin dintr-o combinație a acestora. Astfel, elevii își pot exersa abilitățile și își pot testa rezultatele. Un exemplu relevant în acest sens este proiectul Novakid Game World. Aici, funcțiile educaționale sunt integrate în structura unei lumi de basm, plină de personaje, povești și benzi desenate, dar și de recompense. Drept urmare, în doar 4 luni de pregătire, abilitățile conversaționale se îmbunătățesc cu 21%, comparativ cu cele ale studenților ce au acces la programul standard.

Secretul eficienței? Implicarea activă a elevilor și menținerea motivației. În cadrul lecțiilor, după alegerea unui scenariu și atribuirea rolurilor, totul se transformă într-o adevărată aventură, presărată cu puncte acordate pentru rapiditate și răspunsuri corecte. Poate că memorarea proprietăților elementelor chimice este plictisitoare, însă nu și atunci când ia forma unui joc în care eroii sunt forțați să caute o formulă pentru a salva lumea din calea unui dezastru provocat de om.

Realitatea virtuală

Lista tehnologiilor virtuale pentru învățarea imersivă include astăzi realitatea virtuală (VR), realitatea augmentată (AR), realitatea mixtă (MR), precum și combinarea acestora în proporții diferite sub forma realității extinse (XR).

Crearea unor experiențe de învățare interesante și captivante este deosebit de importantă, mai ales în această perioadă de absorbție haotică a informațiilor, însoțită de o scădere a concentrării. Așadar, ce lecție va fi amintită mai bine: istoria Imperiului Roman dintr-un manual clasic sau din plimbări virtuale printr-o reconstrucție digitală a Romei Antice?

NovakidVirtual Explorer permite studenților să se cufunde în discuții despre cele mai interesante și relevante subiecte: istoria lumii, probleme de ecologie, misterele omenirii, precum și să învețe despre geniile din trecut sau mințile strălucitoare ale prezentului, fără ca timpul și spațiul să reprezinte o problemă. Realitatea virtuală, printre altele, are avantajul antrenamentului într-un mediu simulat, identic cu lumea adevărată, dar fără riscul de rănire sau distrugere a echipamentelor scumpe.

Inteligența artificială

În prezent, inteligența artificială are deja un impact puternic asupra domeniului educației. Perspectiva introducerii unor programe informatice cu algoritmi de autoînvățare, care pot face față unor sarcini mai bine decât profesorii reali, este foarte largă.

Pe lângă automatizarea sarcinilor de predare ce fac parte din rutină, cum ar fi verificarea și notarea lucrărilor studenților, IA ar putea fi utilizată pentru formele individuale de educație și învățare la distanță, precum și pentru învățarea adaptivă, un concept care presupune ajustarea cursurilor la nevoile studenților pe măsură ce aceștia progresează în materie. Este interesant faptul că școlile din China implementează deja un sistem Smart Eye, în cadrul căruia sunt utilizați algoritmi de viziune computerizată pentru monitorizarea atenției elevilor.

Personalizarea materialelor de studiu

Utilizarea metodelor moderne de analiză a datelor face posibilă identificarea tiparelor comportamentale ale elevilor, și, implicit, indicarea celor mai utile materiale de studiu.

Acest lucru permite ca lecțiile să fie adaptate nevoilor individuale ale fiecărui student în parte. La Novakid, de pildă, dacă un elev nu s-a descurcat bine la un test, i se vor atribui lecții și sarcini suplimentare pentru practică. În cazul în care un test i s-a părut prea ușor, i se va recomanda transferarea la un nivel superior.

Micro și nano-învățarea

Creierul uman are o limită înnăscută de asimilare a informațiilor într-o singură sesiune de formare. Din păcate, educația tradițională este construită tocmai pe supraîncărcarea studenților cu prelegeri lungi, în speranța că totul va fi reținut. Această abordare este considerată ineficientă astăzi, iar pentru studenții care nu știu cum să studieze singuri, este, de asemenea, nepromițătoare.

Metodele de microînvățare sunt considerate cele mai potrivite în formarea profesională, precum și în educația elevilor care au rămas în urmă. De asemenea, sunt deosebit de eficiente atunci când se introduc formate de e-learning.

Nanoînvățarea, un alt nou concept EdTech, permite ca lecțiile să fie distribuite în porțiuni foarte mici, exact când și unde sunt relevante. Pentru această paradigmă, nici măcar nu contează dacă nu ne putem aminti ce am învățat cu mai mult de 10 minute în urmă, pentru că atunci când avem nevoie să folosim din nou cunoștințele, putem pur și simplu să le învățăm din nou.

Așadar, posibilitățile de utilizare a noilor tehnologii sunt cu adevărat nelimitate. În prezent, profesorii Novakid.ro folosesc deja mai multe instrumente dintre cele prezentate mai sus pentru a-și motiva elevii, iar cei din urmă profită de oportunitățile ce le facilitează învățarea.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro