Sari direct la conținut

[P] Cine sunt primarii care fac investiții majore în transportul public

Smile Media
Investiții în transportul public, Foto: USR
Investiții în transportul public, Foto: USR

​Primarii USR fac investiții masive în modernizarea mijloacelor de transport public în orașele pe care le administrează.

La Brașov, primarul Allen Coliban are deja cea mai mare flotă de autobuze electrice din România, iar Dominic Fritz a început, la Timișoara, înlocuirea întregii flote de transport în comun, printr-o finanțare record de 75 de milioane de euro obținută din fonduri europene. 48 de autobuze electrice vor fi cumpărate și la Bacău, unde primarul Lucian Stanciu-Viziteu a instalat deja stații de autobuz smart. Iar la Întorsura Buzăului (jud. Covasna), primarul Raul Urdă va reînființa transportul în comun, prin achiziționarea unor mijloace de transport electrice.

Nicușor Dan, primarul general al Bucureștiului, susținut de alianța Dreapta Unită, a făcut de asemenea investiții masive în transportul public – 300 de autobuze electrice, tramvaie și troleibuze vor circula pe străzile Capitalei până la finalul anului.

Primarii USR au atras finanțări record din fonduri europene pentru achiziționarea de autobuze electrice, tramvaie și troleibuze noi, modernizarea liniilor de tramvai și a stațiilor de autobuz, crearea de benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun și conectarea mai bună a diferitelor zone din oraș și a zonelor limitrofe.

Brașov – cea mai mare flotă de autobuze electrice din România

Allen Coliban a adus Brașovul pe primul loc în România la transport public ecologic. Orașul are în prezent cea mai mare flotă de autobuze electrice din România.

Brașovul are în flota de transport 72 de autobuze electrice de diferite dimensiuni, 51 de troleibuze de electrice, care merg și pe sârmă, dar și pe baterii, acolo unde nu e infrastructura de cablu electric, și 10 autobuze hibrid.

Allen Coliban are de asemenea contracte deja semnate pentru alte 95 de autobuze electrice, cu finanțare din PNRR, ceea ce va permite înlocuirea întregii flote, inclusiv pe cea metropolitană, cu autobuze verzi, noi.

Primarul USR a construit de asemenea cel mai mare, mai modern și mai verde terminal pentru rețeaua de transport public din Brașov. Terminalul are 12 peroane – 4 prevăzute cu stații de încărcare rapidă – și spații interioare pentru așteptare, case de bilete etc.

La Brașov se construiește și cel mai mare garaj de autobuze electrice din România. 150 de autobuze electrice vor putea astfel să fie încărcate și întreținute, pentru a funcționa la cei mai înalți parametri – fiecare loc de parcare va avea o stație de încărcare, o parte din energia necesară fiind produsă cu ajutorul panourilor fotovoltaice.

Allen Coliban amenajează și benzi dedicate pentru transportul public, pe mai multe străzi din oraș, pe aproape 13 km. Autobuzele și troleibuzele din oraș vor ajunge astfel mai repede la destinație, chiar și la orele de vârf.

100% transport electric în Brașov – acesta este obiectivul primarului USR Allen Coliban pentru viitorul apropiat.

Timișoara – întreaga flotă de transport va fi înnoită

Primăria condusă de Dominic Fritz a achiziționat deja 23 de tramvaie noi și 44 de autobuze electrice, care circulă pe străzile Timișoarei.

Alte 17 tramvaie noi vor ajunge în acest an la Timișoara. De asemenea, este în pregătire achiziția a 33 de troleibuze noi și a 30 de autobuze electrice.

Dominic Fritz a obținut o finanțare de 75 de milioane de euro din fonduri europene pentru înlocuirea a 150 de autobuze, troleibuze și tramvaie. Întreaga flotă de transport public a Timișoarei va fi astfel înnoită.

421 de milioane de lei din bugetul pe 2024 au fost de asemenea alocați pentru modernizarea transportului public din Timișoara. Banii vor fi folosiți atât pentru achiziția de mijloace de transport nepoluante, cât și pentru modernizarea liniilor de tramvai.

De asemenea, în oraș vor fi instalate 15 stații de încărcare rapidă pentru autobuze electrice, printr-o investiție de aproape 3 milioane de lei. Încărcarea unui autobuz electric va fi redusă astfel la doar 40-50 de minute, de la 4-5 ore cât dura până în prezent. În plus, se vor putea face încărcări de câte 10 minute între curse, astfel încât autobuzele să aibă continuitate pe traseu.

Bacău – autobuze electrice noi și stații smart

Și primarul Lucian Stanciu-Viziteu modernizează transportul public din Bacău. Pentru prima oară, băcăuanii se vor bucura de autobuze electrice 100%.

Primarul USR a semnat contractul pentru achiziționarea primului lot de autobuze electrice: 48 de autobuze full electrice, nepoluante, 48 de stații de reîncărcare lentă și 16 stații de reîncărcare rapidă, cu o finanțare de peste 145 de milioane de lei din PNRR.

În Bacău au fost instalate de asemenea 25 de stații de autobuz smart – stații moderne, inteligente, în pas cu tehnologia actuală. Stațiile sunt dotate cu panouri de informare interactive, care le vor permite călătorilor să-și planifice mai bine timpul de călătorie, dar și cu sistem de iluminat, kit panouri fotovoltaice, cameră video, wi-fi, senzori de mediu și prize USB.

Întorsura Buzăului va avea din nou transport public

După trei decenii, locuitorii din Întorsura Buzăului (jud. Covasna) vor avea din nou transport public. Și nu orice fel de transport public, ci unul verde.

Primarul Raul Urdă a obținut o finanțare de 1,3 milioane de euro din PNRR pentru a cumpăra 3 microbuze electrice și un autobuz electric. Primarul USR a obținut de asemenea o finanțare de 370.000 de euro, pentru instalarea a peste 20 de stații de autobuz, șase dintre acestea fiind stații smart, dotate cu panouri fotovoltaice și ecrane cu afișaj electronic în timp real.

Investiții masive în transportul public din București

Nicușor Dan, primarul susținut de alianța Dreapta Unită la Primăria Capitalei, a făcut investiții masive în transportul public. 100 de tramvaie noi, 100 de autobuze electrice noi și 100 de troleibuze noi au fost achiziționate în primul său mandat, cu fonduri europene – toate cele 300 de mijloace de transport vor fi pe străzile Capitalei până la finalul anului. Flota de transport public a Capitalei este extinsă prin noi achiziții, cu bani din PNRR. Nicușor Dan investește de asemenea în modernizarea a 50 de km de linii de tramvai.

Locația tuturor vehiculelor STB a fost integrată în platforma Google Maps, ceea ce permite optimizarea planificării deplasărilor cu transportul public. Călătorii pot vedea acum când vine autobuzul și unde se află pe traseu în fiecare moment. De la integrare, platforma înregistrează 2 milioane de solicitări pe săptămână.

A fost uniformizat de asemenea prețul biletelor și al abonamentelor transportului de suprafață cu cel al metroului. Au fost introduse abonamente avantajoase pentru STB și metrou în comun. Biletul pentru transportul de suprafață este valabil acum un interval de 90 de minute indiferent de numărul de mijloace de transport schimbate.

Au fost introduse linii noi de transport pe străzi pe care nu au existat niciodată, au fost realizate benzi unice pentru transportul public de suprafață, pe o distanță de 21,7 km, și a fost optimizat transportul de noapte. Toate măsurile luate au dus la creșterea numărului de bilete vândute.

Articol susținut de USR

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro