Sari direct la conținut

Pe cati bani nu functioneaza scarile rulante din Pasajul de la Universitate? Primaria Capitalei a incheiat un acord cadru de 2,7 milioane de lei pentru intretinerea lor

HotNews.ro

Primaria Capitalei prin Administratia Strazilor a incheiat cu Schindler Romania un acord-cadru in valoare de 2,7 milioane de lei pentru intretinerea si repararea scarilor rulante din Pasajul Universitatii. Din 2008, de cand a fost modernizat Pasajul de la Universitate si s-au modernizat si scarile rulante, tot cu firma Schindler, acestea au avut mereu probleme, fiind perioade lungi in care nu au functionat deloc sau doar doua dintre cele patru perechi. Acum, scarile sunt din nou in revizie, iar Administratia Strazilor promite ca vor fi functionale la inceputul lunii martie.

„La sfarsitul anului trecut, in urma unei licitatii, Administratia Strazilor Bucuresti a incheiat un acord-cadru cu firma Schindler, firma castigatoare, privind mentenanta scarilor rulante care permit accesul in Pasajul Universitate. Acordul-cadru a fost incheiat pe o perioada de 2 ani si valoreaza aproximativ 2 700 000 de lei. Astfel, la inceputul acestui an, in baza acordului-cadru semnat, Administratia Strazilor Bucuresti a incheiat un prim contract subsecvent in valoare de 546 000 de lei pentru repararea si intretinerea celor 8 scari rulante din Pasajul Universitate”, se arata intr-un raspuns trimis de Administratia Strazilor Bucuresti la solicitarea HotNews.ro.

Scarile rulante de la Universitate au fost modernizate in 2008, cand s-a modernizat intreg pasajul pietonal subteran. Lucrarile de renovare ale pasajului au costat 18.866.149 lei, iar pentru modernizarea scarilor s-au platit 249.058, 71 lei fara TVA firmei Schindler Romania. Acestea au fost in garantie timp de patru ani, pana in 2012.

Din 2008 insa, scarile rulante au avut tot timpul probleme: fie nu au functionat deloc, fie au functionat doar doua dintre cele patru perechi.

Reprezentantii Administratiei Strazilor spun ca acestea nu functioneaza din 2012 si dau vina pe ploi si zapada. „Precizam insa ca, accesul la Metrou a fost asigurat aproape intotdeauna de 4 dintre scari, celelalte 4 fiind defecte din cauza deselor scurt-circuitari ale sistemului electric, cauzate de ploi si zapada”, se arata in raspunsul Administratiei Strazilor trimis la solicitarea HotNews.ro.

Mai exact, acestia spun ca trotuarele fiind mai sus decat scarile, apa de la ploaie de scurgea tot timpul peste acestea si provoca scurt-circuit. Din 2012, cand scarile au iesit din garantie, municipalitatea nu a mai incheiat niciun contract de intretinere din lipsa de bani, astfel ca acestea nu au mai functionat decat partial.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro