Pe scurt: lacomia consumatorului, cati bani au in conturi companiile europene, iar in China masinile de lux se vand foarte bine
1. Va mai amintiti de imaginile prezentate insistent de media cu romanii care se calcau in picioare intr-un centru comercial din Iasi pentru a apuca sa cumpere o bormasina cu 20 de lei? Cate articole cu tenta peiorativa au generat imaginile respective (si altele asemenea lor) si cate pareri de genul “este normal, doar suntem romani” s-au exprimat pe bloguri sau aiurea? Iata ce s-a intamplat vineri (Black Friday) la americani: unu, doi, scrie Cristian Orgonas pe blogul sau.
Auzim o gramada de persoane infierand proletar lacomia corporatiilor care nu urmaresc decat profiturile, in timp ce consumatorul este prezentat drept o victima nevinovata. Poate ma lamureste si pe mine cineva care este diferenta dintre lacomia companiilor si lacomia consumatorului “nevinovat” ilustrata in imaginile de mai sus.
2. La sfarsitul lunii septembrie, companiile europene detineau 700 de miliarde de dolari sub forma de cash, cifra in crestere cu 16% fata de sfarsitul anului 2007. In acelasi timp, companiile din SUA detin sub forma de cash si active cu grad mare de lichiditate o suma de 1,8 mii de miliarde de dolari, iar cele din Asia (fara Japonia si Australia) au in conturi 232 miliarde de dolari, cu 60% peste nivelul inregistrat la sfarsitul anului 2008.
Luand in considerare cifrele de mai sus se pare ca anul 2011 va fi un an al achizitiilor si al cresterii nivelului dividendelor acordate actionarilor.
3. Rolls-Royce are in plan vanzarea a 800 de masini in China anul viitor, in crestere semnificativa fata de cele 100 de masini vandute in 2009 si ~600 in acest an. Cifra nu ar fi cu adevarat mare daca nu am lua in considerare faptul ca, in China, datorita taxelor, pretul de pornire pentru un model Phantom este de $990.000, triplu fata de pretul la care se vinde in SUA. La mijlocul anului 2010 China avea 875.000 de milionari, cu 53.000 mai multi decat in 2009.
Comenteaza pe blogul lui Cristian Orgonas.