Sari direct la conținut

Percheziții ale Parchetului General la bulgarii care lucrează la sectorul Mizil-Pietroasele al A7 / De ce este acuzată firma

HotNews.ro
Percheziții ale Parchetului General la bulgarii care lucrează la sectorul Mizil-Pietroasele al A7 / De ce este acuzată firma
Lucrări pentru tronsonul Mizil-Pietroasele al autostrăzii A7 - FOTO: Ministerul Public / Poliția Română

Parchetul General a făcut joi percheziții la o firmă din Bulgaria care lucrează la autostrada A7 pe sectorul Mizil-Pietroasele pentru că ar fi excavat mari cantități de pământ fără licență de exploatare a solului și fără să achite redevențe.

Pe acest tronson de autostradă lucrează o asociere dintre o firmă bulgărească și una românească. La începutul acestui an stadiul lucrărilor abia trecuse de 40%, cu cel mai bun avans pe partea unde lucrează compania românească. Termenul oficial de finalizare a fost prelungit luna aceasta până în octombrie, dar sunt șanse reduse să fie deschis traficul anul acesta.

Ce spune Parchetul General

„Procurorii Secției de Urmărire Penală din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție au efectuat, în cursul zilei de astăzi, două percheziţii domiciliare în București și în județul Buzău, la sediul social și la punctele de lucru ale unei persoane juridice, anunță instituția.

Investigațiile vizează o persoană juridică din Bulgaria, care – prin intermediul unei societăți înființate în București – a desfășurat lucrări de construcție ale autostrăzii Ploiești – Buzău, Lot 2, Mizil – Pietroasele, km 21+000 – km 49+350, lucrări efectuate în asociere cu o altă firmă. Cu ocazia acestor lucrări a fost necesară excavarea unor cantități importante de pământ din zonele adiacente autostrăzii, realizând așa-zisele „gropi de împrumut”. Activitatea de excavare a fost efectuată fără a obține în prealabil licență de exploatare a solului de la Agenția Națională pentru Resurse Minerale și fără a achita redevența datorată statului român pentru cantitatea de pământ excavată, activitate desfășurată din octombrie 2022 până în prezent.

Totodată, în cauză va fi efectuată o cercetare la fața locului împreună cu specialiști din cadrul Agenției Naționale pentru Resurse Minerale, Administrației Naționale “Apele Române”, Gărzii Naționale de Mediu, precum și specialiști din cadrul Institutului Național de Criminalistică.

Activitățile au fost realizate într-un dosar penal care vizează săvârșirea infracțiunilor de executare de activități miniere fără permis sau licență, în concurs cu infracțiunea de utilizarea resurselor de apă în diferite scopuri, fără autorizația de gospodărire a apelor și cu infracțiunea de exploatarea sau întreținerea lucrărilor construite pe ape ori în legătură cu apele, desfășurarea activității de topire a teiului, cânepii, inului și a altor plante textile, de tăbăcire a pieilor și de extragere a agregatelor minerale, fără autorizația de gospodărire a apelor.

Prejudiciul în cauză este de aproximativ 750.000 de lei, reprezentând plata redevenței datorată statului român pentru cantitatea de pământ excavată.”

Ce scria HotNews despre acest tronson în februarie

Acest sector, cei circa 28,3 km dintre Mizil și Spătaru (Pietroasele), asocierea româno-bulgară Coni-Trace a ajuns la un stadiu fizic de peste 41%, cu un avans mai bun pe partea română a șantierului.

Termenul oficial a fost prelungit până în luna octombrie 2024, dar la cum arată șantierul în acest moment (februarie) șansele sunt mai reduse ca până la final de an traficul rutier să poată fi deschis.

În orice caz, chiar dacă va fi gata, traficul rutier va putea fi deschis doar pe o bucată din tronson, mai exact până la nodul rutier cu DJ203C, restul rămânând „muzeu“ până când și lotul adiacent spre Buzău va fi gata (a fost contractat abia în noiembrie 2023 cu turcii de la Nurol).

INTERVIURILE HotNews.ro