Platforma informatică a asigurărilor de sănătate „funcționează în parametri optimi” după aproape o lună de disfuncționalități, anunță CNAS
Funcționarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) „a fost stabilizată începând de astăzi, după o perioadă de fluctuații”, anunță Casa Națională de Asigurări de Sănătate. Platforma a înregistrat probleme de funcționare timp de aproape o lună, începând din data de 30 iunie, potrivit medicilor consultați de HotNews.ro.
„Pentru zilele de la finalul lunii trecute în care PIAS a fost indisponibilă pentru transmiterea și validarea serviciilor medicale acordate de furnizorii în relații contractuale cu casele de asigurări de sănătate, a fost emis un Ordin al președintelui CNAS (nr. 602/2023) care prevede derogări de la regulile generale de transmitere și validare a datelor respective”, mai precizează Casa Națională de Asigurări de Sănătate.
De asemenea, în scurt timp va fi emis un ordin similar și pentru intervalul 1 – 25 iulie, în care unele componente ale PIAS „au continuat să nu funcţioneze în parametri normali”, mai spun reprezentanții CNAS.
Actele normative menționate se publică pe site-ul instituției, www.cnas.ro, în secțiunea „Informații publice”, sub-secțiunea „Legislație/legislație națională”, sau pot fi accesate urmând link-ul: https://cnas.ro/legislatie-nationala/.