Sari direct la conținut

PNL revine cu „clarificări importante” despre promovarea cărții „Ostașului” Ciucă din bani publici și arată cu degetul spre alte partide: „PSD a cheltuit cele mai mari sume”

HotNews.ro
PNL revine cu „clarificări importante” despre promovarea cărții „Ostașului” Ciucă din bani publici și arată cu degetul spre alte partide: „PSD a cheltuit cele mai mari sume”
Reclamă la cartea lui Nicolae Ciucă, „Un ostaș în slujba țării”. FOTO: David Leonard Bularca / HotNews.ro

PNL a explicat, referitor la panourile de promovare a cărţii lui Nicolae Ciucă „Un ostaş în slujba ţării”, că, în calitate de principal partid al dreptei, consideră că este important ca oamenii să cunoască experienţa şi viziunea preşedintelui formațiunii politice, principalul vector de imagine al acesteia

Promovarea cărții lui Nicolae Ciucă are loc „într-un mod perfect transparent şi legal”, a spus PNL într-un comunicat de presă transmis joi de liberali. Ei arată cu degetul spre PSD, despre care susțin că „a cheltuit cele mai mari sume pentru activităţi de promovare”.

Reacția vine la o zi după ce siteul de investigații Snoop.ro a cercetat situația panourilor care au umplut țara pentru marketingul cărții lui Nicolae Ciucă.

„Partidele politice beneficiază de subvenţie din partea bugetului de stat, potrivit legii. Fiecare partid îşi stabileşte priorităţile legate de promovarea activităţilor sale, în funcţie de canalele de comunicare de care este interesat (presă scrisă ori audiovizuală, mediul online, outdoor, pliante etc.)”.

”De altfel, PNL – precum şi celelalte partide – foloseşte aceste fonduri pentru a promova activitatea partidului, conducerea formaţiunii, candidaţii, atât prin campanii de panotaj outdoor, cât şi alte metode. Toate partidele investesc sume din subvenţie pentru comunicare, presă şi propagandă şi se înscriu în firescul comunicării politice, cu respectarea legii”.

”Primul lider de partid care a beneficiat de o asemenea promovare a fost Cătălin Drulă, pe atunci preşedintele USR. În prezent, un alt lider de partid – George Simion, preşedintele AUR – îşi promovează, în acelaşi mod, un plan electoral prezentat în afara perioadei legale pentru acest tip de campanie. Dintre formaţiunile politice, PSD a cheltuit cele mai mari sume pentru activităţi de promovare”, a transmis joi PNL, într-un comunicat intitulat „Clarificări importante în ceea ce priveşte campania de panotaj a PNL”, citat de News.ro.

Liberaliii au precizat că acţiunile de promovare actuale reprezintă o activitate firească de informare a publicului despre activitatea PNL şi a preşedintelui partidului, realizate într-un mod perfect transparent şi legal.

„PNL subliniază că panourile publicitare au fost rezervate şi contractate încă din luna februarie 2024 pentru întregul an, având în vedere toate campaniile electorale şi materialele de promovare ale partidului. Aceste panouri nu au fost destinate exclusiv promovării cărţii preşedintelui, fiind utilizate şi pentru evenimente precum Congresul Partidului Popular European şi pentru Ziua Partidului. În calitate de principal partid al dreptei, PNL consideră că este important ca oamenii să cunoască experienţa şi viziunea preşedintelui partidului, principalul vector de imagine al formaţiunii”, se arată în comunicatul PNL.

Formaţiunea apreciază ca „extrem de utilă”, pentru corecta informare a opiniei publice, o comparaţie a sumelor investite de PNL cu cele alocate de alte partide pentru întregul mix de comunicare. „Manifestarea aceleiaşi transparenţe ar trebui să vină din partea tuturor partidelor. Spre deosebire de alte formaţiuni politice, PNL a răspuns întrebărilor venite din partea presei”, a argumentat PNL.

De asemenea, precizează că volumul urmează să fie lansat în perioada următoare, iar toate veniturile vor fi direcţionate către susţinerea unor iniţiative caritabile, lucru anunțat miercuri și de Nicolae Ciucă pe pagina sa de Facebook.

„Scopul acestui comunicat este informarea corectă a opiniei publice şi combaterea intoxicărilor oponenţilor politici, care cheltuie sume exorbitante din subvenţia primită din bani publici pentru amplificarea acestor atacuri”, a subliniat formaţiunea condusă de Nicolae Ciucă.

Explicaţiile PNL au venit la o zi după ce jurnaliştii de la siteul de investigații Snoop.ro au relatat că PNL a plătit până acum 2 milioane de euro din bani publici pentru promovarea cărţii lui Nicolae Ciucă, „Un ostaş în slujba ţării” pe 400 de panouri stradale.

Schimb de replici între Ciolacu și Ciucă

Investigația Snoop a dus la un schimb de replici între liderul PSD Marcel Ciolacu şi Nicolae Ciucă.

PNL a comunicat, la întrebările Snoop, că din luna mai şi până azi a cheltuit «din subvenţii acordate de la bugetul de stat» 510.000 de euro pe lună pe 400 de panouri stradale care promovează cartea lui Nicolae Ciucă, un proiect personal finanţat din bani publici. Partidul a mai achitat 450.000 de euro pentru producerea şi montarea afişajului în toată ţara.

Marcel Ciolacu a comentat ironic subiectul, declarând că este convins că având în vedere intensa promovare, cartea lui Ciucă va fi „un best-seller”.

În replică, Ciucă i-a recomandat lui Ciolacu „să citească şi el cartea, poate avea multe de învăţat”.

INTERVIURILE HotNews.ro