Sari direct la conținut

Presa ardeleneasca migreaza catre on-line

Romania libera Editia Transilvania-Banat

Noul concept la moda in Transilvania este cel de bi-media. Concret, ziarele mizeaza tot mai mult pe diferentierea site-urilor de editiile tiparite. Paginile web inceteaza astfel sa mai fie simple imagini in oglinda a paginilor care ies de sub tipar. Monitorul de Cluj, cel de Sibiu si cel de Alba au facut deja pasul spre acest concept.

Redactorul-sef al Monitorului de Cluj, Ciprian Rus, a spus ca site-ul publicatiei pe care o conduce va fi actualizat tot mai mult in timpul zilei. Un alt jurnalist care mizeaza pe Internet este fostul director de dezvoltare editoriala al cotidianului Ziua de Cluj, Dan Tapalaga, El se pregateste pentru lansarea unui proiect jurnalistic regional.

Practic, acesta ar urma sa fie primul ziar national cu sediul central la Cluj, dupa cum a afirmat un alt membru al echipei acestui proiect, Octavian Hoandra. Jurnalistul Dan Tapalaga vrea sa ofere „bonusuri” celor care intra pe pagina de Internet a viitorului sau ziar. Este vorba de galerii foto ori de reportaje multimedia, asa cum fac deja marile ziare din Occident. Cum Internetul este o piata emergenta, aceste proiecte ar putea profita de cresterea constanta a numarului de cititori care vor sa „rasfoiasca” ziarul preferat fara sa se miste din fata calculatorului. O tentativa in acest sens este realizata si de re-branduitul cotidian local Faclia, din Cluj.

Nu doar presa scrisa profita de aceasta oportunitate oferita de serviciile web. Televiziunea Antena 1 Cluj a lansat un site propriu, care, deja, incepe sa atraga un numar tot mai mare de utilizatori. Chiar si agentiile de presa, care au fost mai conservatoare decat „suratele” lor din estul Europei se adapteaza tendintei.

De pilda, fluxul editat la Cluj de Mediafax incepe sa includa tot mai multe facilitati multimedia pentru abonati. Pe piata ar putea aparea un flux regional al agentiei Amos News, care ar urma sa isi deschida un birou la Cluj.

Piata emergenta pentru publicitate

Dezvoltarea paginilor web ale unor institutii de presa care s-au impus in alte domenii este o solutie relativ ieftina. Ziarele scapa de costurile aferente tiparirii. De asemenea, radiourile si televiziunile elimina o mare parte din costurile aferente montajului si „broadcastingului”, adica difuzarii.

Cresterea numarului de utilizatori a determinat si marirea interesului din partea cumparatorilor de publicitate. Site-urile aflate in topul trafic.ro sunt deja impanate cu bannere ale firmelor care au simtit ca Internetul poate deveni cea mai dinamica media.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro