Preşedintele companiei ucrainene Motor Sich, arestat pentru colaborare şi complicitate cu Rusia
Preşedintele gigantului industrial ucrainean JSC Motor Sich, Viaceslav Bohuslaiev, a fost reţinut de agenţi ai Serviciului de Securitate al Ucrainei (SBU) în Zaporojie (sudul țării) pentru colaborare şi complicitate cu statul agresor Rusia, relatează duminică agențiile Ukrinform şi EFE, citate de Agerpres.
„Agenţii SBU l-au arestat pe preşedintele Motor Sich şi pe şeful Departamentului activitate economică externă al acestei companii. Aceştia au fost înştiinţaţi cu privire la acuzaţiile care li se aduc în temeiul a două articole din Codul penal al Ucrainei: art. 111-1 (colaborare); Art. 111-2 (complicitate cu statul agresor)”, a indicat SBU într-un comunicat.
Arestarea lor a avut loc în cadrul unei proceduri penale pentru furnizarea ilegală de echipamente militare pentru avioane de atac ruseşti de către Motor Sich.
Potrivit anchetei, conducerea uzinei din Zaporojie a fost implicată în această operaţiune.
Oficialii au acţionat în complicitate cu reprezentanţi ai corporaţiei ruse Rostec, unul dintre principalii producători de arme pentru forţele armate ruse şi apropiat Kremlinului.
„Infractorii stabiliseră canale transnaţionale pentru furnizarea ilegală de loturi en-gros de motoare de aeronave ucrainene către statul agresor”, se menţionează în comunicatul SBU.
După ce primeau materialele militare de la Motor Sich, „intermediarii” le expediau în Rusia
Potrivit SBU, Rusia a utilizat produsele primite pentru producţia şi repararea elicopterelor de atac ruseşti de tip Mi-8AMTSh-VN „Sapsan”, KA-52 „Alligator” şi Mi-28N „Night Fighter”.
S-a putut stabili că Rusia a utilizat masiv respectivele modele ale aviaţiei militare în invazia pe scară largă în Ucraina, aşa cum confirmă elicopterele de luptă ruseşti distruse de armata ucraineană, notează SBU.
„Pentru a eluda restricţiile impuse comerţului cu Rusia, organizatorii complotului au folosit structuri comerciale pe care le controlau în trei ţări din Orientul Mijlociu, Europa şi Asia de Est. Aceste companii au fost cele care au trimis „comenzi” producătorului ucrainean pentru nevoile unei părţi terţe”, indică agenţia de securitate ucraineană.
După ce primeau materialele militare, „intermediarii” le expediau în Rusia.
„Inamicul a folosit de asemenea complici străini pentru a-şi repara şi întreţine propriile avioane folosind piese de schimb ucrainene”, mai adaugă SBU.
În cadrul anchetei, agenţii SBU au reuşit să-i identifice pe toţi organizatorii tranzacţiilor şi să documenteze acţiunile lor cu caracter penal, întreprinzând măsuri ample pentru aducerea făptuitorilor în faţa justiţiei, se arată în comunicat.
___