Prima descoperire în cazul prăbușirii avionului Boeing 787 în India. Un sistem de urgență cheie era activ în momentul dezastrului

Anchetatorii cred că avionul Boeing 787 „Dreamliner” care s-a prăbușit săptămâna trecută în India avea generatorul de urgență pentru motoare în funcțiune în momentul în care a început să piardă altitudine, o primă descoperire care poate face lumină asupra accidentului aviatic, relatează miercuri agenția Reuters, citând informații obținute de The Wall Street Journal.
Sistemul de urgență, cunoscut sub numele de RAT (Ram air turbine), generează electricitate și presiune hidraulică pentru a asigura că piloții pot controla avionul chiar și în cazul unei defecțiuni simultane a ambelor motoare.
Principala componentă a RAT este o elice de dimensiuni mici care coboară din partea inferioară a fuzelajului avionului 787 Dreamliner și funcționează ca generator de rezervă.
În mod normal, motoarele produc energie electrică pentru avion și alimentează sistemele de control a zborului. Energia generată de RAT poate permite funcționarea unor componente esențiale ale aeronavei în caz de defecțiuni.
Conform manualului unei companii aeriene pentru aeronava Boeing 787, analizat de The Wall Street Journal, sistemul se poate activa automat în zbor dacă ambele motoare se defectează sau dacă toate cele trei sisteme hidraulice înregistrează presiuni scăzute. Se poate activa și în cazul în care instrumentele din cabina de pilotaj își pierd alimentarea sau apar probleme la pompele electrice ale aeronavei.
Descoperirea sugerează o problemă la motoarele avionului Boeing
De asemenea, piloții pot activa manual sistemul de urgență, dacă este necesar. Anthony Brickhouse, consultant în siguranță aerospațială din Statele Unite, a declarat pentru WSJ că acest lucru se întâmplă cel mai frecvent când un pilot consideră că ambele motoare s-au oprit. Defecțiunile motoarelor pot avea mai multe cauze, inclusiv lovirea de păsări sau probleme cu alimentarea cu combustibil.
„În aviația comercială, o defecțiune simultană a ambelor motoare este extrem de rară”, a adăugat el. „Motoarele noastre sunt astăzi mai eficiente și mai fiabile ca niciodată”, explică Brickhouse.
Constatările preliminare ridică întrebări cu privire la funcționarea corectă a motoarelor în timpul decolării, afirmă WSJ. Avionul Boeing 787-8 era echipat cu motoare GEnx fabricate de producătorul american General Electric Aerospace.
Avionul care transporta 242 de persoane și a decolat joia trecută cu destinația Londra a început să piardă altitudine la doar câteva secunde după decolare. Toți pasagerii, cu excepția unuia, au murit în cel mai grav dezastru aviatic din ultimul deceniu. În jur de 30 de persoane au fost ucise la sol de prăbușirea avionului.
Autoritatea de siguranță a aviației din India a declarat marți că nu a identificat probleme majore de siguranță cu flota de aeronave Boeing 787 a Air India.