Prima rundă de negocieri de la Volkswagen s-a încheiat după 13 ore de discuții. Părțile vor să ajungă la un acord înainte de Crăciun
Prima rundă de negocieri colective dintre conducerile VW și ai sindicatului IG Metall desfășurate luni s-au încheiat după miezul nopții, urmând ca discuțiile să fie reluate marți, la ora 10 a.m., a declarat un purtător de cuvânt al IG Metall citat de agenția dpa.
Aproximativ 70 de reprezentanți ai companiei și ai IG Metall s-au întâlnit la Hanovra pentru discuții maraton, ei încercând să ajungă la un acord înainte de Crăciun. Potrivit IG Metall, este imposibil de spus dacă se va ajunge la un acord în intervalul propus.
Volkswagen cere o reducere a salariilor cu 10% din cauza situației dificile a companiei. Închiderile de fabrici și concedierile din motive operaționale sunt însă scenarii posibile, deși sindicaliștii le resping ferm.
Thorsten Groeger, care conduce negocierile din partea sindicatului IG Metall, a explicat că, în cazul în care conducerea insistă cu închiderile de fabrici, primele în Germania din istoria de 87 de ani a companiei, angajaţii Volkswagen vor intra într-un conflict sever cu firma. De la 1 decembrie ar putea fi declanşate greve la fabricile VW din Germania.
Propunerea sindicatului include şi renunţarea la bonusurile pentru 2025 şi 2026.
Directorii VW spun că nu se aşteptau ca declinul cererii de maşini în Europa să revină după pandemie, provocând companiei producţie excedentară.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley, dar şi camioanele MAN şi Scania.
Pe acest subiect:
- Volkswagen ia în considerare pentru prima oară în istoria sa ideea de a închide uzine auto din Germania
- Sindicatele avertizează Volkswagen că face o „greșeală istorică”
- Directorul Volkswagen avertizează: Situaţia companiei este „alarmantă”
- Vehiculele electrice ale Volkswagen „nu pot ţine pasul” cu concurenţa din China, potrivit directorul general al companiei germane
- Guvernul german vrea să ajute Volkswagen, pentru ca grupul să nu închidă fabrici în ţară
- Volkswagen nu are de ales, pentru că la situația actuală s-a ajuns după decenii de probleme, a explicat directorul companiei