Sari direct la conținut

Primăria Capitalei a început lucrările de reabilitare a buclei de întoarcere a tramvaiului 5, lăsată în paragină timp de 10 ani

HotNews.ro
Tramvaiul 5, Foto: Facebook/ Primăria Municipiului Bucureşti
Tramvaiul 5, Foto: Facebook/ Primăria Municipiului Bucureşti

Primăria Capitalei a început lucrările de reabilitare a buclei de întoarcere a tramvaiului 5, a anunțat primarul general, Nicușor Dan, pe pagina de Facebook. Lucrările sunt făcute de STB și au termen de finalizare 6 luni.

”Am început lucrările pentru continuarea și finalizarea proiectului de reabilitare a buclei de tramvai de pe bulevardul Aerogării. Lucrările sunt realizate de Societatea de Transport București. Este vorba despre un proiect sistat de mai bine de zece ani, din cauza unor probleme de natură juridică legate de exproprieri, dar și de intrarea în insolvență a fostului executant”, a anunțat Nicușor Dan.

Lucrările presupun și construcția unui peron în bucla de întoarcere, astfel încât călătorii care folosesc acest traseu vor fi mult mai aproape de obiective de interes precum aeroportul Băneasa.

”Se vor moderniza linia de tramvai, rețeaua de contact și peroanele, se vor reface canalizația pentru semafoare, carosabilul și trotuarele și se va moderniza cu tehnologie de tip LED sistemul de iluminat public. Prin reactivarea buclei de întoarcere se va realiza o mai bună desfășurare a parcului de tramvaie ce deservește linia 5, se reduc semnificativ timpii de așteptare a vagoanelor asigurându-se un flux continuu al acestora”, a scris Nicușor Dan pe pagina de Facebook.

În luna iunie, după 5 ani de pauză, Primăria Capitalei a repus în circulație tramvaiul 5, însă tramvaiele circulă pe tronsonul Ștefan cel Mare – Bd. Barbu Văcărescu – Pod Băneasa – Bd. Aerogării, până la intersecția cu Bd. Ficusului, fiind folosite tramvaie cu dublu cap deoarece bucla nu este funcțională.

Tramvaiul 5 nu a circulat 5 ani, iar șina era folosită drept parcare de cei care lucrează în zonă, deoarece existau cereri de retrocedare pentru terenul de la capătul liniei, din Băneasa, iar situația juridică nu a putut fi clarificată. Șina de pe bucla de întoarcere a fost scoasă pentru modernizare în 2012, dar nu mai poate fi pusă la loc deoarece municipalitatea nu poate investi până nu se clarifică situația juridică. Acum situația juridică a buclei a fost rezolvată, fiind expropriată suprafața de teren afectată, iar lucrările de modernizare pot începe.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro