Primaria Capitalei a platit in ultimii 3 ani 100 milioane de euro pentru astuparea gropilor de pe bulevardele principale
Primaria Capitalei prin Administratia Strazilor Bucuresti a platit in ultimii 3 ani pentru intretinerea bulevardelor principale din Bucuresti circa 480 milioane de lei, adica putin peste 100 milioane de euro, potrit informatiilor furnizate de municipalitate la solicitarea HotNews.ro. In principal, acesti bani au fost folositi pentru astuparea gropilor din carosabil, inlocuirea bordurilor si reparatiile de intretinere anuala a strazilor. Cele 100 milioane de euro au ajuns in buzunarul firmelor Tehnologica Radion, Delta ACM, Euroconstruct, Straco Grup, Strabag si Procons. Desi se cheltuiesc foarte multi banii, nu se poate spune ca strazile din Bucuresti arata impecabil, mai ales dupa sezonul rece, marile bulevarde fiind pline de gropi.
- In comparatie, modernizarea bd-ului Liviu Rebreanu a costat 17 milioane de euro, bulevardul Buzesti-Berzei-Uranus – 55 milioane de euro, Pasajul rutier de pe Mihai Bravu – 35 milioane de euro, iar modernizarea soselelor Pantelimon si Iancului costa 70 milioane de euro.
Potrivit informatiilor furnizate de Administratia Strazilor, pentru lucrarile de intretinere a strazilor administrate de Primaria Capitalei (marile bulevarde, strazi pe care circula RATB-ul), in baza celor 6 contracte cadru incheiate in 2011 pentru intretinerea strazilor, s-au platit urmatoarele sume:
– in baza contractului incheiat cu Tehnologica Radion din 281 milioane lei cat era valoare contractului cadru s-au platit pana in prezent 105,5 milioane lei;
– in baza contracului incheiat cu Euroconstruct Trading ’98 din 270 milioane lei cat era valoare contractului cadru s-au platit pana in prezent 89 milioane lei;
– in baza contracului incheiat cu Delta ACM 93 din 194 milioane lei cat era valoare contractului cadru s-au platit pana in prezent 80 milioane lei;
– in baza contracului incheiat cu Straco Grup si Strabag din 194 milioane lei cat era valoare contractului cadru s-au platit pana in prezent 81 milioane lei;
– in baza contracului incheiat cu Euroconstruct Trading ’98 din 229 milioane lei cat era valoare contractului cadru s-au platit pana in prezent 71 milioane lei;
– in baza contractului incheiat cu Tehnologica Radion din 235 milioane lei cat era valoare contractului cadru s-au platit pana in prezent 54 milioane lei;
documente
Lista strazi aflate in administrarea Primariei Capitalei
(5 Mar 2014) PDF, 1MB
Contractele pentru intretinerea strazilor aflate in administrarea Primariei Capitalei au fost atribuite in 2011, castigatorii fiind 11 firme cu traditie in asfaltarea strazilor din Capitala, indiferent de culoarea politica a primarilor. Valoarea totala estimata a contractelor incheiate cu cele 11 companii, pentru perioada 2011 -2014, este de 1,46 miliarde lei fara TVA (aproximativ 347 milioane euro). Potrivit site-ului public de licitatii, banii au fost impartiti astfel:
Pachet 1- Asocierea Tehnologica Radion & Procons XXI, lider Tehnologica Radion. Valoarea contractului: 281.897.426 lei fara TVA.
Pachet 2 – Asocierea Euroconstruct Trading 98 & RCV Global Group & Swietelski Constructii Feroviare & Procons XXI, lider Euroconstruct Trading 98. Valoarea contractului – 270.764.895 lei fara TVA.
Pachet 3 – Asocierea Delta ACM 93 & Eurovia Construct International & Drum Concept & Global Service Proiect. Valoarea contractului 194.818.968 lei fara TVA.
Pachet 4 – Asocierea Straco Grup & Strabag. Valoarea contractului: 194.444.394 lei fara TVA.
Pachet 5 – Asocierea Euroconstruct Trading 98 & RCV Global Group & Swietelski Constructii Feroviare & Procons XXI, lider Euroconstruct Trading 98. Valoarea contractului: 229.977.934 lei fara TVA.
Pachet 6 – Asocierea Tehnologica Radion & Procons XXI, lider Tehnologica Radion. Valoarea contractului: 235.005.612 lei fara TVA.
Aceste contracte cadru expira in aprilie 2015, potrivit Administratiei Strazilor. In 2014, Administratia Strazilor are un buget de jumatate de miliard de lei.
Primaria Capitalei are in administrare circa 500 de strazi, in principal bulevardele principale si cele pe care circula RATB, restul strazilor fiind in administrarea sectoarelor, iar acolo sunt incheiate alte contracte pentru intretinere/reparatii.