Primăria Capitalei a semnat contractele pentru modernizarea a 25 km de linie de tramvai / Nicușor Dan: În primăvară încep lucrările / Liniile care vor fi afectate și pe ce artere se lucrează
Primăria Capitalei a semnat contractele pentru reabilitarea a circa 25 de km de linie de tramvai, iar ordinul de începere a lucrărilor de proiectare a fost dat pentru circa 15 Km, pentru restul urmând să fie dat în săptămânile următoare, a anunțat primarul general, Nicușor Dan. Lucrările de execuție ar urma să începă în primăvară, iar la linia 5 chiar în această iarnă, acolo proiectarea fiind deja făcută. Proiectarea și execuția durează între 9 și 18 luni, în funcție de lungimea fiecărui lot, iar valoarea lucrărilor este de circa 830 milioane lei. Săptămânile următoare, municipalitatea va relicita proiectarea și execuția pentru loturile neatribuite, încă 25 de km de linie de tramvai, astfel încât să nu mai rămână în oraș niciun tronson nereabilitat.
Cele 12 loturi atribuite – 25 km – pentru care s-au semnat contractele sunt:
- Linia tramvai 5 – pe str. Barbu Văcărescu și str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu, de la Șos. Ștefan cel Mare la Podul Băneasa – lungime traseu 4.250 km cale dublă linie curentă – constructor: Asocierea MARI VILA COM – LUXTEN LIGHTING COMPANY SA – ELECTROMONTAJ SA (BAICONS IMPEX SRL – subcontractant-0,5%). – valoare contract: 134 milioane lei;
- Linia tramvai 16 – Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului – lungime traseu 1,800 km cale dublă linie curentă – constructor: Asocierea BEDAMIRO HOLDING PARCARI CONSTRUCT (Lider) – PROIECT CONSULT SRL (asociat) – ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA (asociat) – EURO CONSTRUCT TRADING 98 (asociat) – valoare contract – 65.7 milioane lei;
- Liniiile 16 și 36 – Bulevadul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor – lungime traseu 5,300 km cale dublă linie curentă – constructor Asocierea TANCRAD (Lider) – CONSTRUCTII ERBASU (asociat) – valoare contract – 217,3 milioane lei;
- Liniile 44, 45, 46 – B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul Dinicu Golescu – lungime traseu 1,810 km cale dublă linie curentă – constructor Asocierea CONSTRUCTII ERBASU (Lider) – TANCRAD (asociat) – valoare contract – 98,8 milioane lei;
- Liniile 23 și 27 – Bulevardul Marășești între Bulevardul Dimitrie Cantemir și Strada 11 Iunie – lungime traseu 0,700 km cale dublă linie curentă – constructor: Mari-Vila COM SRL – valoare contract 22,5 milioane lei;
- Linia 14, 36 si 46 – Bulevardul Chișinău – lungime traseu 0,825 km cale dublă linie curentă – constructor Mari-Vila COM SRL – valoare contract 24,8 milioane lei;
- Linia 46 – Bulevardul Basarabia de la intersecția cu B-dul 1 Decembrie 1918 până la capăt terminal Republica – lungime traseu 1,200 km cale dublă linie curentă – constructor Mari-Vila COM SRL – valoare contract 39,8 milioane lei;
- Linia 3 – Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet – lungime traseu 2,000 km cale dublă linie curentă – constructor PORR CONSTRUCT SRL – valoare contract – 63,9 milioane lei;
- Liniile 14 și 36 – bucla Gara de Est pe arterele B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor și Șoseaua Pantelimon), Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului – lungime traseu 1,885 km cale dublă linie curentă – constructor asocierea CONSTRUCTII ERBASU (Lider) – TANCRAD (asociat) – valoare contract – 112 milioane lei;
- Modernizare linia acces depou Titan pe strada Nicolae Teclu – lungime traseu 0,400 km cale dublă linie curentă – constructor URBAN PROFILE GRELE SRL – valoare contract – 12 milioane lei;
- Linia 27 – Bulevardul Timișoara între Str. Valea Cascadelor și terminal CET Vest – lungime traseu 1,380 km cale dublă linie curentă – constructor PORR CONSTRUCT SRL – valoare contract 39,4 milioane lei;
- În evaluare se mai află tronsonul de pe arterele str. Sfântul Constantin – Ionel Perlea – Cobălcescu și Mihalache – Griviței – Bucureștii Noi” – lungime traseu de 6,7 km, cale dublă linie curentă – se așteaptă avizul ANAP.
Cine dorește să vadă harta la o rezoluție mai bună – click aici.
- „Bucureștiul are o rețea de tramvai de circa 150 km, ceva mai puțin de 100 de km au fost reabilitați în anii 2000, printr-o finanțare obținută de la BEI în 1999 și noi ne-am propus să reabilităm restul de 50 km astfel încât toată rețeaua de tramvai din București să fie reabilitată.
- STB a făcut DALI-ul, iar în baza acestuia a fost făcută o procedură de licitație pentru proiectare și execuție pentru 16 loturi. Din acestea au fost atribuite și semnate contracte pentru 11. A mai fost un lot special pentru care era făcută și proiectarea, pentru linia 5, pentru care de asemenea a fost atribuit și semnat contractul, deci avem 12 loturi.
- În ceea ce privește finanțarea, avem pe POR 2021-2027 o sumă de 300 milioane de euro și imediat ce ghidul va fi publicat vom aplica pentru finanțare, restul de bani vor fi obținuți din împrumuturi care sunt scutite de la plafon și pentru asta am avut deja discuții preliminare cu BEI și BM”, a declarat primarul general, Nicușor Dan, în cadrul unei conferințe de presă.
Primăria a scos la licitație, alături de cele 12 loturi, încă 4 loturi, dar nu s-a prezentat niciun constructor. Ele au fost comasate în două loturi, care vor fi scoase la licitație săptămânile viitoare, a explicat Nicușor Dan.
Este vorba despre:
- Reabilitare sistem rutier pe arterele Bd. Th. Pallady – 1 Decembrie 1918 – Basarabia – Călărașilor – Coposu” lungime traseu de 18 km – Linia 40;
- Liniile de tramvai de pe străzile bd. Pache Protopopescu, str. Traian, bd. Ferdinand I – între sos. Mihai Bravu și str. Traian, str. Dristorului – între bd. Camil Ressu și str. Baba Novac – circa 6 km cale dublă;
Pentru reabilitarea celor 50 de km de linie de tramvai, costurile estimate sunt undeva la 2,3 milioane de lei.
„De asemenea, la lucrarea din Prelungirea Ghencea vom ieși în achiziție săptămâna viitoare, aici avem un tronson nou de linie de tramvai de 5km. În ceea ce privește ambiția noastră pentru linii noi, avem în curs de desfășurare elaborarea a 4 studii de fezabilitate, unul pentru Piața Unirii, unul pentru partea de SE a inelului median, unul pentru prelungirea tramvaiului de la aeroportul Băneasa până la centrul comercial de pe Șos. București Ploiești și unul pentru prelungirea liniei de tramvai de pe Șos. București Târgoviște, până la centrul comercial”, a mai explicat Nicușor Dan.
Cătălin Aflat, director de Investiții în cadrul Primăriei Capitalei a declarat că a fost dat ordinul de începere a lucrărilor de proiectare pentru 8 loturi. Acesta a atras atenția că pe sub anumite tronsoane se află și rețele edilitare, iar asta înseamnă că trebuie coordonare între constructori și deținătorii rețelelor.
Cele 8 loturi pentru care s-a început proiectarea sunt:
- bd. Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, bd Lacul Tei, străzile Maica Domnului, Reînvierii și str. Turmelor;
- bd. Gheorghe Duca, bd. AI Cuza, Calea Griviței și bd. Dinicu Golescu;
- bd. Mărășești între bd. Dimitrie Cantemir și strada 11 iunie;
- bd. Chișinău
- bd. Basarabia de la intersecția bd. 1 Decembrie până la terminal Republica;
- bd. Expoziției, Av. Popișteanu, str. Puțul lui Crăciun, str. Dornei, str. Clăbucet;
- Gara de Est pe arterele Gării Obor, Ferdinand, Șoseaua Pantelimon, str. Baicului;
- modernizare linie de acces Depou Titan;
- bd. Timișoara între str. Cascadelor, CET Vest;
- tronsonul de pe bd. Barbu Văcărescu între Șos. Ștefan cel Mare și Elvila.
Directorul STB a declarat că compania va pune la dispoziție 80 de autobuze pentru preluarea călătorilor de pe liniile de tramvai închise pentru modernizare.