Sari direct la conținut

Primăria Capitalei cere Guvernului să-i dea în administrare Podul CF Constanța pentru a-l consolida

HotNews.ro

Primăria Capitalei cere Guvernului să-i dea în administrare Podul CF Constanța, pentru a-l consolida. Reamintim că podul se află în stare de avansată de degradare, fiind aministrat de CFR – Ministerul Transporturilor, potrivit unui proiect adoptat vineri de Consiliul General. În ultimele săptâmâni presa, opoziția și societatea civilă au atras atenția asupra stării în care se află podul, din care se desprind bucăți, acesta fiind un pericol pentru mașini și pietoni. Atunci reprezentanții Primăriei Capitalei au declarat că nu pot face nimic deoarece podul nu se află în administrare lor, ei având doar strada de sub acesta.

Compania care administrează reţeaua naţională de căi ferate, CFR SA, a anunţat recent că va desfăşura în luna mai 2018 lucrări de intervenţie în zona Podului Constanţa, din Bucureşti, în baza avizului emis de Primăria Municipiului Bucureşti, la solicitarea Regionalei CF Bucureşti.

„Lucrările de intervenţie se vor executa în zona Podului Constanţa, administrată de CFR, la km 4+327, în anumite intervale orare doar în cursul nopţii, când traficul este mai scăzut, astfel încât impactul acestor lucrări asupra celor care tranzitează zona să fie cât mai mic. Pentru menţinerea condiţiilor optime şi de siguranţă rutieră, traficul în zona Podului Constanţa, în perioada intervenţiei, va fi dirijat şi semnalizat temporar cu ajutorul indicatoarelor rutiere”, se arată în comunicat.

Aceste lucrări au demarat săptămâna trecută, și au nsemnat acoperirea zonelor degradate cu ipsos, ceea ce a stârnit reacții dure în spațiul public.

Totodată, în paralel cu desfăşurarea lucrărilor de intervenţie, Regionala CF Bucureşti a anunțat că va parcurge etapele premergătoare implementării programului de reparaţii la Podul Constanţa, pentru zona administrată de CFR SA, potrivit companiei.

Până în prezent au fost elaborate expertiza tehnică şi DALI (documentaţie tehnico-economică similară studiului de fezabilitate), documentaţii tehnice obligatorii în vederea demarării procedurilor de lansare a licitaţiei pentru elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor de reparaţii, potrivit CFR SA.

„Valoarea estimativă a lucrărilor de reparaţii, conform devizului general emis, este de 5,13 milioane lei, licitaţia urmând a fi lansată în semestrul II al acestui an”, se arată în comunicat.

Podul Constanţa, aflat în strare avansată de degradare, este în administrarea CFR, în timp ce şoseaua de sub pod este în administrarea Primăriei Capitalei. Reprezentanţii municipalităţii spuneau recent că nu pot face nimic pentru repararea podului, pentru că nu este în administrarea lor, însă au prevăzut în bugetul pe anul 2018 bani pentru lucrări de reabilitare a şoselei şi a caii de rulare a tramvaielor de pe Calea Griviţei.

„(…) Singura instituţie abilitată de lege să execute lucrări de consolidare/reabilitare la acest obiectiv (Podul Constanţa, n.r.) este Compania Naţională de Cai Ferate CFR SA. Precizăm că singurul aviz solicitat în ultimii ani pentru Podul Constanţa a fost cel din 13 iulie 2017, când, la solicitarea Companiei Naţionale de Cai Ferate CFR SA, Primăria Municipiului Bucureşti a emis un aviz de intervenţie necesar executării unor „lucrări de îndepărtare a unor fragmente de beton care prin desprinderea lor pun în pericol participanţii la traficul rutier în zona Pod Constanţa (intersecţia Calea Griviţei cu sos. Chitilei – Bd Bucureştii Noi), lucrări ce urmau a fi executate de Compania Naţională de Cai Ferate CFR SA Bucureşti, sucursala regională Bucureşti – secţia L3 Bucureşti”, a transmis PMB.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro