Sari direct la conținut

Primăria Capitalei începe reabilitarea buclei de întoarcere a tramvaiului 5 / Linia va fi extinsă până la complexul comercial Băneasa

HotNews.ro
Tramvaiul 5, Foto: Facebook/ Primaria Municipiului Bucuresti
Tramvaiul 5, Foto: Facebook/ Primaria Municipiului Bucuresti

Primăria Capitalei începe reabilitarea buclei de întoarcere a tramvaiului 5, din Băneasa, a anunțat primarul Nicușor Dan, pe pagina de Facebook. Termenul de finalizare este de 3 luni. Municipalitatea are în plan și extinderea liniei, până la complexul comercial Băneasa.

”S-a dat ordinul de începere a lucrărilor pentru reabilitarea buclei de tramvai de pe Bulevardul Aerogării. În prima lună se face organizarea de șantier și proiectul tehnic, iar în următoarele 3 luni se efectuează lucrările care constau în modernizarea liniei tramvaiului 5, rețeaua de contact și peroanele și se vor reface canalizația pentru semafoare, carosabilul și trotuarele”, a anunțat primarul Nicușor Dan, pe pagina de Facebook.

Lucrările costă 9,6 milioane lei, din care 5 milioane lei vin de la Primăria Sectorului 1, iar restul de la Primăria Capitalei.

”În paralel avem DALI-ul (Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenții) făcut pentru restul liniei 5 și foarte curând vom demara procedura de achiziție. Vom ieși, de asemenea, și cu Studiul de fezabilitate pentru continuarea liniei 5 până la Complexul comercial Băneasa”, a mai scris Nicușor Dan.

Linia 5, repusă recent în funcțiune

După 5 ani de pauză, Primăria Capitalei a repus în circulație tramvaiul 5 de pe 17 iunie. Lucrările la bucla de întoarcere nu afectează circulația tramvaiului deoarece sunt tramvaie cu dublu cap care circulă pe tronsonul Ștefan cel Mare – Bd. Barbu Văcărescu – Pod Băneasa – Bd. Aerogării, până la intersecția cu Bd. Ficusului.

Viceprimarul Stelian Bujduveanu, responsabil cu transportul public, a publicat recent un calendar de reabilitare a liniei:

  • Pe data de 01 iulie 2022 încep săpăturile pentru refacerea buclei de la capătul Bulevardului Aerogării. Termenul asumat de execuție este data de 01 Decembrie 2022.
  • În intervalul 15 iulie – 01 August 2022, STB va depune cererea de eliberare a Autorizației de Construcție pentru realizarea lucrărilor de reabilitare a liniei 5, pe tronsonul Ștefan cel Mare – Bd. Barbu Văcărescu – Pod Elvila – Bd. Aerogării, până la intersecția cu Bd. Ficusului
  • În intervalul 15 octombrie – 15 noiembrie este fixat termenul de începere a lucrărilor pentru refacerea în integralitate a liniei 5.

Tramvaiul 5 nu a circulat 5 ani, iar șina era folosită drept parcare de cei care lucrează în zonă, deoarece existau cereri de retrocedare pentru terenul de la capătul liniei, bucla de întoarcere din Băneasa, iar situația juridică nu a putut fi clarificată. Șina de pe bucla de întoarcere a fost scoasă pentru modernizare în 2012, dar nu mai poate fi pusă la loc deoarece municipalitatea nu poate investi până nu a clarificat clarifică situația juridică.

Soluția provizorie era să fie folosite tramvaiele cu dublu cap, care nu au nevoie de buclă de întoarcere, însă acestea au fost folosite până în urmă cu câteva săptămâni pe Șoseaua Pantelimon deoarece nodul intermodal și parcarea de acolo nu erau funcționale. În plus, tronsonul dintre Ștefan cel Mare și bulevardul Băneasa se află în stare avansată de degradare.

Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei responsabil cu infrastructura, declara anul trecut în aprilie pentru HotNews.ro că tramvaiele vor circula din nou pe această linie în cel mult 3 luni, până la soluționarea litigiilor soluția fiind introducerea unor tramvaie cu dublu cap, care nu au nevoie de buclă de întoarcere.

HotNews.ro a scris de mai multe ori despre faptul că una dintre cele mai importante linii de tramvai este înschisă.

De ce a fost oprită circulația tramvaiului 5

Primăria Capitalei a transmis la solicitarea HotNews.ro că circulația tramvaielor liniei 5 între Băneasa – Barbu Vacărescu – Terminal Sf. Gheorghe a fost sistată în septembrie 2017 din următoarele două motive:

  • litigiul privind deținerea terenului aferent buclei de întoarcere din zona Bd. Aerogării/ Str. Grațioasă (lucrare începută, dar suspendată din cauza litigiului) și
  • necesitatea modernizării întregii infrastructuri rutiere (inclusiv calea de rulare a tramvaielor și stațiile aferente) de pe Bd. Barbu Văcărescu și Str. Cpt. Alexandru Șerbănescu, până la Pasajul Băneasa.

Municipalitatea spune că în 2012 a investit în modernizarea liniei de tramvai circa 36 milioane lei, însă a fost modernizat doar tronsonul de pe bd Aerogării și de pe Podul Băneasa.

Pe bulevardul Aerogării, până la bucla de întoarcere, ultimele investiții au fost făcute în anul 2012 și au cuprins lucrări la linia de tramvai, stații, peroane, carosabil, trotuare, semaforizare și iluminat public, iar valoarea acestora a fost de aproximativ 36 milioane lei cu TVA. Pasajul Baneasa a fost recepționat final în 2016 și a fost dat în administrarea Administrației Străzilor (a ieșit din garanție).

Tronsonul dintre Podul Băneasa și Șoseaua Ștefan cel Mare se află însă într-o stare avansată de degradare.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro