Primaria Capitalei va face un studiu de oportunitate pentru a stabili pe unde vor fi trasate noile piste pentru biciclete
Primaria Capitalei va face un studiu de oportunitate pentru a stabili pe unde vor fi trasate noiele piste pentru biciclisti, potrivit unui comunicat al municipalitatii. Dupa realizarea studiului de oportunitate se va realiza un nou studiu, de aceasta data de fezabilitate, dupa care se va face licitatie pentru atribuirea lucrarilor si in final se va incepe implementarea proiectului.
„Pentru identificarea celor mai bune solutii privind realizarea pistelor pentru biciclisti, reprezentanti ai Municipalitatii s-au intalnit, vineri, la sediul Primariei Generale, cu membrii asociatiilor care promoveaza mersul pe bicicleta in mediul urban. In urma sedintei s-a stabilit, intr-o prima etapa, demararea, in comun, a realizarii studiului de oportunitate privind dezvoltarea unei retele de piste pentru biciclisti, pe axele N-S, intre Piata Presei si Piata Sudului, si E-V, intre Militari si Colentina”, se arata in comunicatul Primariei Capitalei.
In cadrul studiului de oportunitate vor fi stabilite traseele pistelor pentru biciclisti, precum si solutiile tehnice de organizare a acestora, in conformitate cu standardele europene, spun reprezentantii municipalitatii.
La intalnirea de la Primaria Capitalei au participat reprezentanti ai: Directiei de Transporturi, Directiei de Urbanism, Directiei de Mediu, Administratia Strazilor, Politiei Rutiere si ONG-urile de profil – Green Revolution, Bate Saua, Mai mult verde, SkirtBike, Centrul pentru Politici Durabile “Ecopolis”, OPTAR si Cycling Romania.
Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a platit 11 milioane de euro in 2008 si 2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. In 2012, Politia Rutiera a inchis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece erau nefunctionale.
In 2008, potrivit informatiilor furnizate de Administratia Strazilor, s-au realizat circa 60 de km de pista pentru biciclete.
Strazile pe care s-au realizat pistele sunt: Bd. Libertatii – Piata Constitutiei – Bd. Unirii – Piata Alba Iulia – Bd. Decebal -Piata Muncii; Bd. Cantemir – Bd. Tineretului – Calea Vacaresti; Bd. Constantin Prezan – Bd. Aviatorilor; Piata Presei Libere – Campus Agronomie – Bd Kiseleff – Bd. Lascar Catargiu – Piata Romana; Bd. Basarabia – Str. Bucovina; Bd. Iuliu Maniu -Bd. Geniului – Str. Bagdasar -Str. Gh. Marinescu – Sos. Colentina – Splaiul Independentei; Splaiul Independentei – Bd. Kogalniceanu – Bd. Elisabeta – Bd. Sincai – Splaiul Unirii – Bd. Bravu – Calea Vacaresti; Str. Campia Libertatii – Bd. Baba Novac – Bd. Brancusi; Bd. N. Grigorescu -Bd. Rebreanu; Bd. L. Rebreanu – Bd. N. Grigorescu – Bd. Camil Ressu.
Realizarea acestora a costat 5 milioane de lei, echivalentul a circa 1 milion de euro. Firma care le-a construit se numeste Marcatin, iar cea care le-a proiectat Global Service. Aceste piste nu au fost semaforizate.
In 2010, potrivit raspunsului dat de Administratia Strazilor la solicitarea HotNews.ro, s-au realizat 68 de km de piste pentru biciclete. Pistele s-au trasat pe strazile: Calea Plevnei, Piata Charles de Gaulle, Bucurestii Noi, Viilor, Serban Voda, Odoarei, Valea Oltului, Soseaua Petricani, Valea Ialomitei, Valea Argesului, Ghencea, Mihai Bravu, Drumul Sarii, Polografiei, Timisoara, Drumul Taberei, Brasov, Constantin Prezan, Unirii, Oltenitei, 13 Septembrie, Sibiu, 1 Mai, Calea Dorobanti, Iancu de Hunedoara, Stefan cel Mare, Bucuresti – Ploiesti, Piata Presei, Aviatorilor, Theodor Pallady, Fantana Miorita si bd. Tudor Vladimirescu.
Amenajarea acestor piste a costat 50 de milioane de lei – circa 10 milioane de euro, si au fost realizate de firmele DUMAVA si UTI Trafic. Daca facem un calcul, pentru un km de vopsit trotuarul s-au platit 125.000 de euro. In acest pret intra si montarea semafoarelor pentru biciclete, in anumite locuri. Pentru atribuirea contractului Administratia Strazilor sustine ca a facut licitatie. Si pistele de biciclete din acest pachet au avut un proiectant: firma Search Corporation.