Primaria Capitalei vrea sa cheltuiasca aproape 14 milioane de euro pentru toalete publice cu GPS, incalzite iarna
Municipalitatea bucuresteana vrea sa plateasca aproape 14 milioane de euro pentru servicii de inchiriere, amplasare si intretinere a peste 3.000 de toalete publice dotate cu sistem GPS, potrivit unui anunt postat pe site-ul guvernamental de licitatii publice, relateaza agentia Mediafax.
Toatelele vor fi de mai multe tipuri: automate racordabile la reteaua de canalizare si electricitate, ecologice mobile si destinate persoanelor cu dizabilitati.
Potrivit anuntului postat pe www.e-licitatie.ro, contractul va fi incheiat pe o perioada de patru ani, in urma unei licitatii deschise, si va avea forma unui acord-cadru cu un singur agent economic.
Valoarea estimata a contractului este de 62,585,564.5 lei (aproximativ 14 milioane de euro) fara TVA, din bugetul municipalitatii.
Potrivit anuntului de participare, frecventa si valoarea contractelor ce urmeaza sa fie atribuite va fi „anuala sau ori de cate ori este nevoie”, urmand sa se aiba in vedere estimarea facuta de reprezentantii municiplitatii privind cantitatile minime si maxime ce ar putea fi solicitate pe parcursul derularii acordului-cadru.
In caietul de sarcini sunt estimate cantitatile maxime ce ar putea fi cumparate pentru fiecare tip de toalete.
Astfel, pentru toaletele automate racordabile, municipalitatea a estimat o cantitate maxima de 400 de bucati care ar putea fi solicitate pe durata intregului acord-cadru, pentru cele ecologice mobile amplasate permanent – de 2.200, iar pentru cele ecologice mobile amplasate temporar – de 800 de bucati.
Pentru persoanele cu dizabilitati, numarul maxim al toaletelor care ar putea fi solicitate pe durata intregului acord-cadru va fi de 200 de unitati ecologice mobile.
Pentru toate tipurile de toalete, cantitatile minime estimate – atat pentru un singur contract subsecvent, cat si pentru acordul-cadru – sunt de 20 la suta din cantitatile maxime estimate.
Prestatorul serviciului va avea obligatia ca, pe perioada de derulare a acordului-cadru, sa reinnoiasca in totalitate toaletele ecologice mobile, cel putin o data la doi ani, se precizeaza in anunt.
Procedura de atribuire a acordului cadru va fi licitatia deschisa, criteriul de atribuire fiind oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic, in care pretul va avea o pondere de 51 la suta, iar restul de 49 de procente vor fi acordate pentru punctajul tehnic.
„Vechiul contract, cu societatea SC COMEX ROM SRL, a expirat in data de 16 iulie, obiectul acelui contract fiind de a presta servicii de inchiriere, amplasare si intretinere toalete ecologice mobile pentru cele aproape 680 de toalete publice, din care 600 ecologice, 30 pentru persoane cu dizabilitati fizice si alte 50 de toalete automate racordabile la sistemul de canalizare si electricitate”, a declarat, joi, directorul executiv adjunct al Directiei de Utilitati Publice, Magdalena Iuga.
Potrivit Magdalenei Iuga, prin noul contract, se doreste o crestere a numarului de toalete automate racordabile la sistemul de canalizare si electricitate, aceasta fiind necesara ca urmare a solicitarilor inregistrate in principal de la Administratia Lacuri Parcuri si Agrement Bucuresti si Administratia Cimitirelor si Crematoriilor Umane .
„Este de dorit ca, pentru marile parcuri care se afla in administrarea Administratia Lacuri Parcuri si Agrement Bucuresti, sa se asigure toalete automate racordabile la sistemul de canalizare si electricitate. De asemenea, se doreste ca in zonele cu trafic pietonal intens, zone aglomerate ¬ acolo unde este posibil ¬ sa poata fi amplasate toalete automate racordabile la sistemul de canalizare si electricitate” a explicat directorul Directiei de Utilitati Publice.
Potrivit caietului de sarcini postat pe siteul de licitatii publice, cabinele automate racordabile la sistemul de canalizare si electricitate trebuie confectionate din panouri din ciment armat cu fibra de sticla, sa aibe un diametru de maximum 1,7 metri si o inaltime maxima de 2,6 metri.
De asemnea, o cabina trebuie sa fie dotata cu un sistem de automatizare pentru deschiderea si inchiderea usii, pentru spalarea si dezinfectarea dupa fiecare utilizare a peretilor cabinei si podelei cu un jet de apa cu presiune. De asemenea, cabina trebuie sa fie prevazuta cu un dispozitiv de spalare a vasului de wc si uscare automata, precum si cu un lavoar cu distribuire automata de apa si sapun si cu distribuitor de hartie igienica, potrivit caietului de sarcini.
In plus, toaleta trebuie sa fie dotata cu un sistem de semnalizare electronica anti-vandalism, care actioneaza la prezenta unei persoane in plus in cabina prin controlul greutatii pentru siguranta copiilor. In acest caz, usa toaletei trebuie sa se deschida automat. Toaleta va trebuie, totodata, sa prezinte un buton de siguranta care actioneaza deschiderea usii chiar si in absenta curentului electric.
Tot in caietul de sarcini este prevazut faptul ca, pe timpul iernii, toaletele trebuie incalzite si prevazute cu un sistem GPS, pentru transmiterea timp de 24 de ore a parametrilor de functionare acestora, pentru a eficientiza operatiunea de remediere a deficientelor tehnice aparute.
Firmele care vor sa participe la licitatie trebuie sa depuna o garantie de participare de 312.900 lei.
Totodata, firmele care doresc sa participe la licitatie trebuie sa faca dovada ca detin personal specializat in intretinerea toaletelor si sa prezinte o lista cu personalul angajat pentru realizarea serviciului de igienizare si intretinere a toaletelor mobile si a celor racordabile automate.
Ofertantul trebuie sa dispuna de minimum doi operatori responsabili cu supravegherea tehnica a instalatiilor – ingineri electromecanici, cu minimum doi ani experienta in intretinerea si repararea toaletelor si de minimum 25 de muncitori.
Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 29 august, ora 10.00, deschiderea ofertelor urmand a avea loc in aceeasi zi, la ora 12.00, la sediul institutiei.