Sari direct la conținut

Primarul Sectorului 2 va sesiza Protecția Consumatorului pentru că Supercom a încheiat cu Asociațiile de proprietari 1.000 de contracte care nu respectă condițiile aprobate de Consiliul Local / Supercom: A fost o eroare administrativă

HotNews.ro
Radu Mihaiu la interviurile HotNews.ro, Foto: Adi Iacob / HotNews
Radu Mihaiu la interviurile HotNews.ro, Foto: Adi Iacob / HotNews

Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a anunţat, marţi, într-o conferință de presă, că operatorul de salubritate din sector, Supercom, a încheiat cu asociațiile de proprietari 1.000 de contracte care conțin prevederi diferite față de ce a aprobat Consiliul Local, modificările fiind nefavorabile cetățenilor. Radu Mihaiu a declarat că va sesiza Protecția Consumatorului, iar contractele vor fi refăcute.

„Până pe 31 decembrie trebuie să încheiem aproape 2.500 de contracte pentru asociaţiile de proprietari şi peste 25.000 de contracte cu cetăţenii care stau la case. Îngrijorarea vine de la faptul că 1.000 de contracte încheiate până acum de operatorul de salubritate (…) trebuie refăcute, pentru că acel contract ce a fost votat de Consiliul local a fost înlocuit de operatorul de salubritate cu un altul care are prevederi mult mai nefavorabile cetăţenilor. Este o situaţie foarte gravă, pe care trebuie să o rezolvăm în puţinul timp rămas. (…) Vom face cu siguranţă o sesizare către Protecţia Consumatorului, să vedem cum am putut să ajungem în această situaţie. (…) Vom face, de asemenea, un control la operator, pentru a ne asigura că aceste lucruri nu se mai întâmplă. Vorbim de peste 800 de asociaţii de proprietari care au semnat astfel de contracte prin care pot să menţionez că tarifele la deşeuri sunt duble faţă de ce a aprobat Consiliul local atunci când există depăşiri”, a precizat Radu Mihaiu, într-o conferinţă de presă, potrivit Agerpres.

În cele 1.000 de contracte nu sunt prevăzute obligaţia operatorului de salubrizare de a face curat în jurul pubelei pe care o ridică şi penalitatea pentru neîndeplinirea atribuţiilor, a mai spus primarul.

Potrivit primarului, salubristul şi-a recunoscut în scris eroarea materială, iar, până în prezent, cetăţenii nu au achitat nicio sumă, întrucât aceste contracte urmau să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2022.

Și compania Supercom a transmis că a fost o eroare administrativă, iar imediat ce au descoperit ce s-a întâmplat, semnatarii celor 1.000 de contracte au fost contactați pentru a semna varianta corectă de contract.

”Compania Supercom a luat act cu regret de utilizarea în activitatea de încheiere a contractelor de prestare a serviciilor de salubrizare cu persoanele fizice și asociațiile de proprietari de pe raza Sectorului 2 din București a unei variante de lucru anterioară Hotărârii Consiliului Local 305 din 30.09.2021. Imediat după aflarea acestei situații, compania Supercom a oprit această activitate, a început informarea beneficiarilor deja contractați și semnarea de noi contracte în varianta corectă. Subliniem că această eroare nu a produs niciun efect material, întrucât beneficiarii nu au achitat nicio sumă, contractele urmând să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2022”, a transmis Supercom.

Compania a transmis că a informat Primăria despre această situație prin adresa nr 11473 din 22.11.2021.

Supercom mai menționează că în urma acestei situații s-a demarat o anchetă internă, o revizuire a proceselor administrative ale companiei, precum și o analiză a activității angajaților care au generat această eroare.

Radu Mihaiu i-a rugat pe cetăţenii Sectorului 2 să intre pe site-ul www.salubrizare.ps2.ro pentru a vedea draftul de contract valid, astfel încât să fie siguri că semnează ceea ce a aprobat Consiliul local.

Reamintim că până la finalul acestui an cetățenii din Sectorul 2 pot să încheie contracte de salubrizare cu firma Supercom, în caz contrar vor plăti la primărie o taxă de 21,27 de lei pe lună/persoană. Contractele se pot semna online, pot fi trimise prin poştă sau încheiate la un sediu al operatorului de salubritate.

Potrivit unei hotărâri a Consiliului Local Sector 2, Supercom trebuie să perceapă de la cetățeni următoarele tarife:

– pentru ridicarea unei pubele de 120 l de deșeuri reziduale, în care nu se află deșeuri reciclabile, 8,24 lei, iar pentru una de 240 l – 16,47 lei. O familie produce cam o pubelă mică pe săptămână, dacă pune separat deșeurile reciclabile.

– pentru deșeurile reciclabile, cetățenii vor plăti 0,99 lei pe tonă, fără TVA, prețul fiind subvenționat de Primărie. Dacă nu colectează selectiv, tariful este 10,21 lei pe pubela de 120 l și 20,43 pentru pubela de 240 l.

Până la finalul anului, cetățenii vor plăti taxa de 10 lei/lună/pe persoană instituită de primărie.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro