Sari direct la conținut

Primele tramvaie noi cumpărate de Primăria Capitalei după Revoluție, puse în circulație de sâmbătă

HotNews.ro
Tramvai Imperio - 1, Foto: STB
Tramvai Imperio - 1, Foto: STB

Primele 15 tramvaie noi din lotul de 100 cumpărat de Primăria Capitalei de la Astra Arad au fost puse în circulație de sâmbătă, pe linia 41. Tramvaiele care circulă în prezent în București sunt făcute în perioada comunistă și cosmetizate de-a lungul timpului.

Pe linia 41, în cursul săptămânii circulă 32 de tramvaie, din care 15 vor fi cele noi. Din iunie, când a venit primul tramvai de la Astra Arad, STB a instruit 91 de manipulanți care vor conduce noul model de tramvai.

Ca măsură de prevenire a actelor de vandalismn și pentru a încuraja plata călătoriei, fiecare tramvai va avea controlor dedicat, responsabil pe partea de informare și de monitorizare a activităților pe parcursul întregii zile.

Ce facilități oferă noile tramvaie, potrivit STB:

  • Tramvaiele au noua generație de validatoare la fiecare ușă pentru plata călătoriei atât cu cardul bancar, cât și cu dispozitive smart NFC
  • Tramvaiele au sistem de aer condiționat și încălzire HVAC ce va permite reglarea automată a temperaturii, fără a mai fi necesară deschiderea geamurilor exterioare în niciun sezon
  • Tramvaiele sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile și vin cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului, inclusiv Wi-Fi gratuit
  • Creșterea accesibilității datorată podelei total coborâte și a celor 5 uși duble de acces
  • Consum energetic mult mai redus față de tramvaiele aflate în exploatare. Astfel, consumul energetic specific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o treime din valoarea unui tramvai Tatra
  • Din punct de vedere al exploatării, utilizarea noilor sisteme de tracțiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile periodice dar și o reducere a timpilor necesari reparațiilor accidentale
  • Reducerea timpilor de parcurs și creșterea calității rulării prin sistemele moderne de tracțiune bazate pe motoare de curent alternativ cu invertoare de tracțiune
  • Conducătorii tramvaielor beneficiază de o cabină spațioasă, echipată cu aer condiționat, camere video cu vedere în interiorul și exteriorul tramvaielor și un sistem de informare care oferă informații despre starea de funcționare a tuturor sistemelor ce concură la securitatea și buna funcționare a tramvaiului.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro