Sari direct la conținut

​Primul accident de pe podul de la Brăila s-a produs în ziua inaugurării

HotNews.ro
Deschiderea traficului pe Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, Foto: Inquam Photos / George Calin
Deschiderea traficului pe Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, Foto: Inquam Photos / George Calin

Podul peste Dunăre de la Brăila, una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură realizate vreodată în România, a fost inaugurat joi, iar circulația rutieră a fost deschisă la câteva ore după ce mai mulți oficiali au participat la ceremonie.

Circulația a fost deschisă în jurul orei 15.30, după ce inițial ora anunțată pentru deschidere era 13.00.

Primul accident de pe pod s-a produs chiar în ziua când șoferii au putut circula pe el, potrivit Radio România Actualități, citat de agenția Rador.

O tamponare a avut loc joi seară între două autoturisme, după ce un șofer a oprit pe pod pentru a face poze și a fost lovit din spate de un alt participant la trafic.

Oprirea pe poduri este interzisă și este sancționată. Legislația prevede amenzi de până la 2.900 de lei.

VEZI ȘI:

Restricții de circulație pe podul de la Brăila până la sfârșitul lunii noiembrie

Centrul Infotrafic al Poliției Române a anunțat joi că pe podul de la Brăila – care va fi deschis circulației de la ora 13.00 – va exista restricție de viteză de 80 de kilometri la oră.

Noaptea, în intervalul orar 21.00 – 06.00, de luni până vineri, circulația pe podul de la Brăila va fi suspendată. În weekend-uri și sărbători legale (chiar dacă sunt zile din cursul săptămânii), circulația rutieră va fi deschisă, precizează Infotrafic.

Aceste măsuri se aplică până la data de 30.11.2023.

Podul de la Brăila, al treilea pod suspendat ca dimensiune din țările UE / Fără taxă în primii 5 ani

Podul de la Brăila este un pod suspendat de aproape 2 kilometri lungime – al treilea pod suspendat ca dimensiune din țările UE după lungimea deschiderii principale și care a fost asemănat cu mult mai celebrul pod „Golden Gate” din San Francisco – o investiție de aproape 700 de milioane de euro, probabil cu cea mai mare complexitate dintre toate lucrările derulate de Compania de Drumuri din România.

Deși deschiderea traficului se face joi, toate lucrările nu sunt încă finalizate.

Podul este unul exclusiv pentru traficul rutier, iar pietonii și bicicliștii nu au acces pe pod.

Podul este proiectat să aibă o durată de viață de 120 de ani, iar în primii 5 ani nu se va plăti taxă de trecere.

„Este de așteptat ca, prin deschiderea acestui pod, durata deplasării să se reducă cu aproximativ 50 de minute și să fie deservite zilnic aproximativ 11 400 de vehicule fizice. Se vor produce astfel beneficii foarte mari pentru mobilitatea forței de muncă, turism și schimburile comerciale și se vor consolida legăturile regiunii cu restul țării”, transmite Comisia Europeană.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro