Principalul instrument al propagandei ruse, RT, isi exagereaza mult audienta si impactul
Documente obtinute de la o entitate rusa concurenta arata ca RT isi exagereaza audienta globala, iar cele mai urmarite programe sunt cele despre „metrosexuali, posterioare” si cutremure, scrie The Daily Beast.
Acest post de propagand finantat de stat este prezentat de suporterii sai ca un mare succes, dar documente primite de publicatia citata arata acest lucru nu este nici pe departe adevarat.
Televiziunea veche de un deceniu este acuzata ca isi exagereaza audienta si impactul in fata singurului sau finantator – guvernul rus – si pretinde ca are un mult mai mare impact in media occidentala decat are, in special in mediul online.
Cele mai vazute clipuri ale RT de pe Youtube, de exemplu, se refera la „metrosexuali, posterioare, etc.”, mai degraba decat la orice subiect politic
Dezvaluirile, ce urmaresc subminarea optimistei auto-estimari a RT in privinta cotei de piata au fost facute de angajati ai fostei RIA Novosti, o entitate media rivala (tot finantata de stat), destinate convingerii Kremlinului ca isi iroseste banii pe un vehicul propagandistic esuat, bani care ar fi fost folositi mai bine pe mai-profesionista RIA Novosti.
Din 2005 si pana in 2013, guvernul rus a cheltuit cu RT circa 2 miliarde de dolari, desi documentele prezentate de The Daily Beast arata ca aceasta este „de fapt, o companie de internet media”.
RT este acuzata acum ca sustine in mod eronat ca emisiunile sale in engleza, spaniola si araba au ajuns la 630 de milioane de oameni de pe tot mapamondul in 2013.
„In realitate, aceasta cifra este doar publicul tinta teoretic”, se spune intr-unul din documentele citate, iar singurele succese tangibile sunt in cateva tari arabe.
O purtatoare de cuvant a televizunii a declarat pentru The Daily Beast ca „astazi RT ajunge la 700 de milioane de oameni in peste 100 de tari. In Statele Unite ajunge la 85 de milioane de persoane”.