Sari direct la conținut

Problemele privind securitatea energetica a Europei si urgentarea proiectului Nabucco vor fi dezbatute la Bucuresti

HotNews.ro

Urgentarea proiectului Nabucco va fi una dintre temele principale de discutie in cadrul Forumului international Energy in Central & Eastern Europe care va fi organizat in perioada 2-4 noiembrie, la Bucuresti. Invitatul special la forum, fostul vicecancelar german, Joschka Fischer, va incerca sa promoveze, cu aceasta ocazie, proiectul Nabucco. Fischer va pune in dezbatere problema securitatii energetice a Europei si, in perspectiva demararii proiectului Nabucco, mecanismele alternative de aprovizionare cu gaz a tarilor din Europa.

Joschka Fischer a fost numit recent consultant pentru dezvoltarea gazoductului Nabucco, din partea concernului german RWE, in contrapartida la proiectul Nord Stream, pentru care consultant din partea companiei rusesti Gazprom este fostul cancelar german Gerhard Schroeder, invitat de Forum Invest in Romania la editia din 2008 a Forumului.

Constructia proiectului Nabucco, pe care Romania il sustine prin compania Transgaz, si care urmeaza sa aprovizioneze tarile europene cu gaze naturale din regiunea Marii Caspice, ca alternativa la gazul rusesc, este programata sa inceapa la sfarsitul lui 2010.

La forumul din acest an sunt invitati peste 250 de reprezentanti de rang inalt ai companiilor energetice internationale, precum si inalti oficiali guvernamentali din Romania si tarile membre UE, Statele Unite ale Americii, Federatia Rusa si Turcia.

Subiectele de pe agenda Forumului vizeaza oportunitatile pe piata energiei regionale in noul context economic – conturarea unui nou model de business in energie, prin dezvoltarea proiectelor “smart”, politica energetica europeana si perspectivele cooperarii pe pietele internationale de energie, strategia regionala pentru dezvoltarea sectorului de petrol si gaze in Europa Centrala si de Est si in Regiunea Marii Negre – viitorul rutelor de tranzit ale petrolului si gazelor, noutati in proiectul Nabucco, renasterea proiectelor de transport al titeiului brut.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro