Sari direct la conținut

Producatorul german de televizoare Loewe e la un pas de insolventa

HotNews.ro

Loewe AG a solicitat marti 16 iulie sa intre sub „umbrela protectoare” a legii fata de creditori. Cererea a fost depusa la Tribunalul din Coburg. O astfel de protectie temporara da un ragaz de trei luni firmelor din Germania amenintate de insolventa. Loewe AG e puternic indatorata la banca si furnizori, a suferit pierderi majore si concurenta bate cu pumnul in usa. Actiunile Loewe AG au cazut cu 27%, ajungand la 1,45 euro. Conducerea firmei spera intr-un investitor asiatic si o restructurare aducatoare de profit. In firma din Kronach-ul bavarez lucreaza circa 1.000 de angajati, care de doi ani incoace sunt amenintati de nesiguranta locului de munca.

„In timpul celor trei luni ale ‘umbrelei de protectie’, Loewe e scutit de somatii judecatoresti si executari silite ale creditorilor, ramanand complet apt de business”, se arata in comunicatul de presa al companiei. Acest ragaz e stringent necesar pentru conducerea firmei, care spera sa scape in acest interval de timp de presiuni financiare, pana la gasirea unor noi investitori.

Conducerea Loewe AG a anuntat deja ca la finele lunii iulie va informa actionariatul cu privire la demersurile de atragere a unor investitori „din Orientul indepartat”. Aceasta nu e o premiera pentru Loewe, unul dintre marii sai actionari fiind concernul electronic Sharp, la randul sau afectat de criza. In 31 iulie va avea loc si o adunare extraodinara a actionarilor, in care se va aduce la cunostinta acestora ca pierderile inregistrate la bursa „au papat” deja jumatate din capitalul de baza al firmei. In primul trimestru al anului, cifra de afaceri a scazut cu 35%, ajungand la un minus de 43,5 milioane de euro.

Insa trendul descendent e mai vechi. In 2012, Loewe AG inregistra o cifra de afaceri cu aproape 25 milioane de euro mai mica decat in 2011, ajungand la 250 milioane de euro. Pierderile inainte de impozite se cifrau la 29 milioane de euro, de trei ori mai mari decat in anul anterior, iar notarea pe bursa scazuse si ea considerabil, ajungand la un minus de 3,82%. Doar numarul angajatilor a ramas relativ constant, putin peste 1.000. Cererea de protectie fata de creditori inaintata la tribunal vizeaza si firma-fiica, Loewe Opta GmbH.

Producatorul german de televizoare si sisteme electronice integrate de entertainment la domiciliu se afla sub presiunea concurentei asiatice, mai ales a firmelor Samsung si LG. Modelele din Asia sunt mult mai ieftine decat cele germane, care se ridica la peste 2.000 de euro, promovand „calitatea germana”. Iar acest principiu a functionat timp de aproape 90 de ani.

Scurt istoric al firmei Loewe AG

Fondatori sunt Siegmund si fratele sau David Ludwig Loewe, care intr-un atelier dintr-un cartier marginas al Berlinului au creat firma Radiofrequenz GmbH, urmata la sase luni de Loewe – Audion GmbH, unde produceau tuburi cinescopice. Au urmat diverse firme mai mici, care faceau componente pentru radiouri, apoi pentru televizoare, unele in premiera mondiala.

In perioada nazista, David Ludwig Loewe a fost nevoit, datorita originii sale evreiesti, sa demisioneze din conducerea firmei. El a emigrat in SUA in 1933, iar fratele sau l-a urmat in 1938, cand firma a fost complet „arianizata”. In 1939, compania si-a reorientat productia complet spre industria aeronautica. Filialele sale au fost preluate de alte firme, iar centrul productiei a fost mutat la Küps, langa Kronach. Dupa infrangerea Germaniei naziste, fratii Loewe s-au reintors, fabricile le-au fost retrocedate, iar productia de „marfa civila” repornita.

Numele Loewe este legat de primul casetofon „Optaphon” (1950), de primul videorecorder european Optacord 500, ca si de „Optaport”, primul televizor portabil si complet tranzistorizat, toate produse apoi in serie.

In 1962 moare Siegmund Loewe, firma se transforma dintr-o intreprindere familiala intr-o societate pe actiuni, cele mai multe dintre acestea fiind detinute de firme afiliate concernului Philips. In 1981 Loewe a iesit pe piata cu primul televizor stereo din Europa, succesul firmei pe piata era in crestere. Astfel, in 1985 ea si-a putut „redobandi independenta” fata de Philips. Cu „Art 1”, Loewe Opta GmbH a reusit, tot in anii 80, sa creeze o noua generatie de televizoare, punand accentul pe tehnica si design.

Din iulie 1999, Loewe AG e cotata la bursa. In 2004, firma a trecut printr-o criza, moment in care concernul Sharp a achizitionat 29% din actiuni. Sharp a contribuit la programul de restructurare, cum au facut-o si angajatii firmei, renuntand la cate un salariu. Compania si-a revenit, iar in anul 2007 si-a rasplatit angajatii fideli pentru aportul lor, acordandu-le bonificatii a caror valoare totala a insumat 3 milioane de euro.

Aceasta a fost posibil fiindca, din 2005, Loewe s-a reinventat mereu, incercand sa tina pas cu noua tehnologie si cerintele tot mai sofisticate ale clientelei. A produs plasme, Smart- si LCD TV-uri cu iluminare dorsala de tip LED, televizoare cu DR+Streaming, Media Text, HbbTV, CE-HTML si un Streaming-Client perfectionat.

In 2011, Loewe a introdus tehnologia 3D la televizoarele sale productie „individual” si n-a ramas strain de conceptul Multiroom pentru video, ca si acela de Follow-Me, in contextul transformarii locuintelor moderne in spatii din ce in ce mai integrate „in retea”.

Daca ajustarea tehnica a reusit, la Loewe, n-ar fi exclus ca si cea financiara sa fie cu succes, iar firma germana de traditie sa gaseasca o relansare, sub „umbrela asiatica” sau nu.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro