Sari direct la conținut

Proiect: Reclamele țipătoare de pe clădiri ar putea fi interzise în București

HotNews.ro
Reclame țipătoare, Foto: Primaria sector 6
Reclame țipătoare, Foto: Primaria sector 6

​Reclamele țipătoare de pe clădiri ar putea fi interzise în București, potrivit unui regulament de publicitate și afișaj, propus de primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu. Regulamentul este propus inițial pentru Sectorul 6, dar ar putea fi extins la nivelul întregului oraș, dacă va fi aprobat de Consiliul General.

Regulamentul vizează reclamele puse pe sediile firmelor, farmacii, piețe, baruri etc.

”Multe reclame din Bucureşti efectiv ţipă la tine. Urlă la tine, pentru atenţie. Sunt extrem de deranjante. Dau un aspect de oraş de Africa Centrală sau subsahariană. Nu există niciun fel de regulă. Şi dacă există vreo regulă, ea nu este aplicată. Uitaţi-vă la orice piaţă din Sectorul 6 sau din ce sector vreţi, în orice centru comercial o să vedeţi în ce hal arată aceste firme care nu respectă niciun fel de regulă”, a explicat Ciprian Ciucu în cadrul unei conferințe de presă susținute joi la PNL București.

Acesta spune că firmele vor putea fi puse în continuare pe clădiri, însă într-o manieră decentă și fără autocolante care să acopere toată vitrina, de exemplu. Ciprian Ciucu spune că în perioada interbelică dar și în comunism, firmele arătau decent. Primarul a dat exemple și de la Viena, cum arată genul acesta de publicitate.

  • „Firmele trebuie să fie suficient de mari, cât să se vadă, dar să nu deranjeze vizual, să nu ne agreseze. (…)
  • În 1874 reclama era cât se poate de normală, de decentă, neafectând arhitectura clădirilor. În anii ’60 vitrinele nu erau cum sunt astăzi, acoperite cu fel şi fel de colante, deranjante, ci erau transparente.
  • Când mergem în Occident, într-un oraş civilizat, vedem că o vitrină este foarte frumos aranjată, dichisită.
  • Ne place să ne uităm la ea. Acela e rolul vitrinei, nu să o colantezi. Rolul ei este să expună un produs şi să fie bine aranjată.
  • Ce am făcut noi, PNL Bucureşti, a fost să ne gândim cum putem, măcar din reglementare, fără investiţii ieşite din comun, să facem ca oraşul acesta să arate niţel mai bine. Pentru că este un haos, o anarhie şi ne afectează pe toţi”, a menţionat primarul Sectorului 6.

Acesta a declarat că regulamentul va fi pus în dezbatere publică și apoi va fi supus aprobării Consiliului Local Sector 6, pentru Sectorul 6, iar în paralel va fi pus și pe ordinea de zi a Consiliului General, iar dacă va fi aprobat se va aplica la nivelul întregului oraș.

”Tot ce se va autoriza, trebuie să respecte acest regulament. O să dăm un termen, nu ne-am hotărât dacă şase luni sau un an, ca şi toate celelalte firme care există în sector să fie înlocuite, fără să mai vină la autorizare. Deci e suficient să respecte ghidul şi noi o să le dăm tot concursul şi o să îi asistăm, tocmai pentru a aduce mai multă coerenţă locală în Bucureşti”, a spus Ciucu.

Principalele prevederi ale regulamentului de afișaj propus:

  • Limita de înălțime a firmei nu trebuie să depășească 25% din înălțimea vitrinei. Lățimea este cea a vitrinei si trebuie amplasată în așa fel încât să nu acopere elemente ale clădirii(ferestre, coloane, balcoane, elemente distincte) sau vitrina
  • Nu se acceptă firme din materiale fără durabilitate (pânză, poliplan, carton), iar pe arterele principale firmele vor fi tip caseta luminoasă sau litere volumetrice, litere cu dimensiunile cuprinse între 33% și 50% din lățimea vitrinei.
  • Pe clădirile de locuit care au două sau mai multe spaţii comerciale sau cu altă destinație, situate la parter sau mezanin, firmele se vor amplasa în mod unitar prin adoptarea unor soluții armonizate pentru toate spațiile.
  • Firmele realizate în consolă (perpendicular pe faţadă) se vor monta la inălţimea minimă de 2,5 m. de la nivelul trotuarului. Dimensiunea maximă acceptată este de 50 cm x 70 cm.
  • În cazul clădirilor amplasate pe aliniament (limita de proprietate a terenului), firmele vor putea ieși în consolă maxim 1,20 m, dar pastrând o distanță de minim 1,00 m față de planul vertical ce trece prin bordura carosabilului sau față de aliniamentul arborilor (daca aceștia există) pentru obiecte situate la mai puțin de 4,50 m. înalțime.
  • Grosimea firmelor poziționate paralel cu fațada nu va fi mai mare de 0,25 m.
  • Copertinele pe care se inscripționează o firmă vor fi amplasate/ridicate de la nivelul trotuarului minim 2,50 m. și vor ieşi din planul fațadei maxim 1,50 m, dar păstrând o distanţă de minim 1,50 m față de planul vertical ce trece prin bordura carosabilului sau față de aliniamentul arborilor (daca aceștia există).
  • Firmele luminoase pot fi amplsate doar paralel cu fațada imobilului și vor fi amplasate la minimum 3 m. de la nivelul solului. Iluminarea firmelor se va face cu becuri de tip LED. Este obligatoriu ca pe timp de noapte, intensitatea luminoasă a mijloacelor publicitare să fie redusă cu 35%.
  • Firmele luminoase amplasate la mai puţin de 30 m de semnalizările rutiere nu vor folosi culorile specifice acestora și lumina intermitentă.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro