Propagandă de milioane. Câți bani a plătit PNL într-o singură lună către Realitatea TV și Digi 24 pentru campania electorală
Coaliția PSD-PNL a cheltuit într-o lună cât cheltuiește într-un an pe reclame o mare companie din primele 20 din România. Este fără precedent ca un partid sau o coaliție să mizeze atâția bani pe alegeri, scrie site-ul de investigații Snoop.ro, care dezvăluie câți bani a cheltuit fiecare partid important intrat în cursa electorală și către cine au fost virați.
Partener cu PSD în campania pentru europarlamentare, PNL a folosit pentru promovarea în mediul online firma intermediară Avandor Internațional SRL. Compania aparține lui Marius Deak.
O altă firmă în care Marius Deak este asociat, Avandor Labs, a primit peste două milioane de lei și în 2022 de la PNL, după ce s-a instalat la putere noua conducere în partid: Nicolae Ciucă și Lucian Bode, arăta Libertatea. Deak se prezintă ca „unul dintre pionierii pieței românești de publicitate online, fiind creatorul algoritmilor Avandor”.
Prin intermediul Avandor Internațional, liberalii au plătit 4.86 milioane de lei pentru producţia şi difuzarea materialelor de propagandă electorală online. Tot pentru mediul online, firma Premiere Consulting a încasat 480.000 de lei.
PNL a avut contracte pentru campania electorală și cu firmele care operează posturile tv Realitatea TV și Digi 24.
Câte milioane au fost plătite către aceste televiziuni, puteți citi pe Snoop.ro.