PSD, partidul care a avut in campanie cea mai mare vizibilitate in presa si social media – analiza Zelist
Partidul care a avut cea mai mare vizibilitate in presa si in social media romaneasca in ultimele luni a fost PSD, urmat de PNL si de USR, potrivit unei analize realizate de Zelist Monitor. Studiul a masurat si „indicele de sentiment” cu privire la formatiunile participante la alegerile legislative din 11 decembrie, adica raportul dintre mentionarile pozitive si negative, relevand ca acesta este negativ in cazul tuturor partidelor, cel mai puternic indice negativ fiind inregistrat de PRU.
Zelist a realizat o analiza a vizibilitatii in social media, cuprinzand presa locala si nationala, privind partidele care vor participa la alegerile parlamentare de duminica, 11 decembrie.
Zelist explica faptul ca in aceasta analiza a introdus vizibilitatea rezultata din numarul mentionarilor din ultimele 30 de zile, comparativ apoi cu cele din ultimele 90 de zile, cat si indicele de sentiment din aceleasi intervale. Acesta reprezinta raportul dintre mentionarile pozitive si negative in legatura cu partidele in jurul carora s-a realizat analiza.
Astfel, conform monitorizarii, in ultima luna, partidul care a avut cea mai mare vizibilitate a fost PSD, cu 148.471 de mentionari, cu 35% mai mult decat PNL (95.109), cu 74% mai mult decat USR, care ocupa locul trei cu 38.313 de mentionari, urmat de ALDE (36.590), PMP (27.665) ,UDMR (13.313), si PRU (11.867). Intre primul si ultimul clasat, PSD si PRU, exista o diferenta procentuala de 92% privind vizibilitatea in social media romaneasca.
In ceea ce priveste indicele de sentiment, Zelist precizeaza ca acesta este negativ in cazul tuturor partidelor participante.
„Formatiunea politica ce inregistreaza cel mai puternic indice de sentiment negativ este Partidul Romania Unita, cu -0.32, urmat de PSD si UDMR care au un indice negativ de -0.26. ALDE este cel care inregistreaza cel mai apropiat indice de un sentiment neutru in randul mentionarilor utilizatorilor, avand un minus de doar 0.04. O diferenta mica este intre Partidul National Liberal si Uniunea Salvati Romania care au -0.15 respectiv -0.13. PMP-ul este si el aproape de ALDE, in randul celor care au mai putine mentionari negative, cu un minus de 0.08”, se arata in monitorizare.
Zelist mai arata ca, pentru o imagine de ansamblu, aparitiile din presa si social media ale acelorasi partide au fost monitorizate si in ultimele 90 de zile.
„Partidul Social Democrat (379.478 ) ramane cel care are cele mai multe aparitii in presa, urmat tot de PNL (288.016 ), cu o diferenta de 24%, mai mica decat cea din ultima luna. Totusi o schimbare este faptul ca in perioada extinsa, ALDE a inregistrat mai multe mentionari decat USR cu 4%, dar in ultima luna partidul Uniunea Salvati Romania a inversat locurile in clasament devenind mai vizibil. Partidul Miscarea Populara si UDMR raman in aceeasi formula, cu PMP avand o vizibilitate mai mare prin numarul de aparitii. Insa daca in cele 90 de zile diferenta era de 28% pentru PMP, in ultima luna aceasta ea este de 51%, semn ca a generat mai multe reactii in presa si in randul utilizatorilor de social media. Cat priveste ultimul partid din clasament, PRU, are o vizibilitate aproape constanta daca este sa comparam cele 32.787 de mentionari din perioada extinsa cu cele 11.867 mentionari din ultima luna”, se arata in analiza.
Asemenea topului vizibilitatii, care a fost diferit intre cele doua intervale alese, nici indicele de sentiment nu se pastreaza in aceeasi formula. El in aproape toate cazurile, exceptand cazul partidului Uniunea Salvati Romania, are o valoare negativa mai mare decat in ultima luna. Daca PSD inregistra un indice de -0.26 mentionari negative, in cele 90 de zile are un indice de -0.34. PNL aproape ca dubleaza cifra inregistrata, avand -0.26. Cea mai mare diferenta este in cazul ALDE, unde in intervalul extins sentimentul negativ era la 0.22, fata de -0.04 de acum. In cazul PMP si PRU procentul creste foarte putin, in cazul PMP de la -0.08 la -0.13, iar PRU de la -0.32 la -0.38. Spuneam ca exceptia o face USR, care in ultima luna a avut mai multe mentionari negative decat in ultimele trei luni: de la -0.08 indice de sentiment negativ, a crescut la -0.13, mai arata Zelist in monitorizare.
Topul aparitiilor, conform Zelist: