Raed Arafat a explicat de ce nu a putut fi folosit avionul ultraperformant al SMURD la zborul de luni: Aeronava este in revizie la Aerostar Bacau deoarece ii lipseste o piesa
Raed Arafat, secretar de stat in Ministerul Sanatatii si fondatorul SMURD, a explicat pentru Stirile Pro Tv cum a fost posibil ca echipa de medici aflata in avionul care a cazut luni intr-o zona greu accesibila din Muntii Apuseni sa zboare cu o aeronava veche de 35 de ani, in vreme ce SMURD detine un aparat de zbor performant si ultra-rapid, utilat pentru transporturi umanitare. Potrivit medicului Raed Arafat, noul avion este in prezent in revizie la Aerostar Bacau, deoarece ii lipseste o piesa.
Avionul nou al SMURD – un Piper Cheyenne de generatia a III-a – a costat 1 milion de euro si a fost cumparat din Austria, cu banii stransi de la romanii care au directionat 2% din impozitul pe venit catre Fundatia SMURD, dar si din sponsorizari. Avionul e in folosinta din iulie 2013, cand a fost inaugurat de premierul Ponta, si fost folosit de SMURD in sute de cazuri, cel mai faimos fiind cel al cantaretului Mihai Campineanu (Michi de la Suie Paparude).
„Avionul nou a fost folosit in mai multe operatiuni de transplant pana acum. In acest moment, este in revizie la Aerostar Bacau pentru ca ii lipseste o piesa”, a declarat Raed Arafat, el adaugand ca va publica in cursul zilei de astazi o lista a zborurilor efectuate de acest avion.
Raed Arafat spunea inca din iulie anul trecut ca acest avion american va sta si la dispozitia echipelor de prelevare. In randul medicilor exista insa voci care sustin ca de fapt avionul a fost folosit exclusiv de SMURD si nu a fost disponibil pentru misiuni de transportare a organelor, potrivit Stirile Pro Tv.
Pentru transportul organelor sunt folosite alte doua aeronave: un Seneca ce are peste 20 de ani si Britten Norman Islander, avionul implicat in accidentul de ieri, cu o vechime de peste 35 de ani.
Citeste si:
- VIDEO Medicul Radu Zamfir, despre accidentul aviatic din Apuseni: Datorita lui Adrian Iovan suntem in viata, sa nu uitam asta/ Am reusit sa trimit coordonatele
- ROMATSA: Aeronava BN2 emitea un semnal de urgenta care trebuia decriptat la Moscova, ceea ce nu s-a intamplat
- Cum raspunde STS la acuzatia ca ar fi localizat gresit locul avionului prabusit: Primul apel la 112 a fost facut la ora 16:16 si a venit din reteaua Vodafone, iar localizarea apelului s-a facut instantaneu/STS a localizat originea apelului, respectiv sectorul de celula din care a fost generat apelul, si nu epava
- Noi detalii despre accidentul aviatic: Softurile pentru localizarea apelurilor 112 de la STS si pentru coordonarea sistemului de salvare de la Romatsa sunt furnizate de Teamnet, care a facut parte din grupul Asesoft al lui Sebastian Ghita. Seful Teamnet: In 5 secunde se localizeaza fiecare apel, diferenta intre viata si moarte se masoara in secunde