Regele asfaltului isi muta afacerile la Ploiesti
Constructori romani
In toamna anului trecut, consortiul format din firmele romanesti PA & CO Eurotrading Construct – UMB Spedition – Comaxa a castigat licitatia pentru construirea primului tronson al autostrazii Bucuresti-Brasov.
“Consortiul romanesc a inregistrat cel mai mare punctaj acordat de comisia de licitatie, oferind un pret de circa 200 milioane de euro, oferta superioara companiilor straine Strabag, Vinci si Vegyepszer”, a anuntat, in septembrie 2006, Radu Berceanu, ministrul Transporturilor.
Societatea UMB Spedition apartine controversatului om de afaceri Dorinel Umbrarescu, poreclit in presa centrala drept “regele asfaltului” dupa ce a participat la repararea a sute de kilometri de drumuri nationale, in special in zona Moldova. Primul tronson al autostrazii va avea 60 de kilometri si va lega Capitala de Ploiesti pana in 2009.
Trei milioane de euro chirie
Umbrarescu a decis stabilirea cartierului general al consortiului ce va construi acest segment de autostrada in incinta Parcului Industrial Ploiesti, printr-o alta firma controlata de el, Tehnostrade SRL Bacau, lucru confirmat de conducerea parcului.
“Solicitarea Tehnostrade a fost aprobata de Adunarea Generala a Actionarilor si, conform scrisorii de intentie, pe terenul concesionat se vor desfasura activitati specifice constructiilor drumurilor si autostrazilor”, ne-a declarat directorul general al Parcului Industrial Ploiesti, Ioan Enciu.
Contractul de concesiune al terenului in suprafata de 154.524 mp a fost incheiat pe o perioada de zece ani si are o valoare de 3.090.480 euro (2 euro/mp/an), suma ce va fi achitata in sase rate egale. Valoarea totala a investitiei pe care societatea Tehnostrade o va face la Ploiesti este estimata la 14 milioane de euro, aici urmand sa lucreze aproximativ 1600 de muncitori.
Autostrada in cifre
Autostrada Bucuresti-Brasov va avea o lungime de 173,3 kilometri, o latime intre 23 si 26 de metri, in functie de relief, si cate doua benzi pe sens. Aceasta va duce la exproprierea a 909 hectare de teren, din care 21 de hectare au statutul de curti si constructii si la defrisarea a 192 de hectare de padure.
Finalizarea proiectului este prevazuta pentru anul 2012, lucrarile de constructie a tronsonului Moara Vlasiei-Ploiesti fiind demarate anul trecut.