Sari direct la conținut

Remus Pricopie, ministrul Educatiei: Elevii claselor I vor invata dupa fise, iar elevii claselor a II-a vor invata dupa manualele vechi in urmatoarele saptamani

HotNews.ro
Remus Pricopie, Foto: Agerpres
Remus Pricopie, Foto: Agerpres

​​Elevii de clasa I, incepand de maine si pentru ”o saptamana-doua”, vor face recapitularea notiunilor pe care le-au invatat la clasa pregatitoare, dupa care vor invata dupa fise, a anuntat ministrul Educatiei, Remus Pricopie. ”Elevii de clasa a II-a vor folosi manualele vechi pentru a parcurge programa”, a declarat ministrul, in cadrul unei emisiuni la TVR.

Pricopie a precizat ca nu au fost identificate probleme majore in desfasurarea licitatiei pentru manuale digitale, pentru ca altfel CNSC ar fi suspendat sau anulat procedura. ”Noi ar trebui de maine intr-o saptamana sa anuntam rezultatele” cu castigatorii licitatiei pentru manuale, dupa reevaluarea tuturor ofertelor depuse, a mai anuntat ministrul Educatiei.

Cele mai importante declaratii ale ministrului Educatiei, Remus Pricopie, in cadrul unei emisiuni la TVR:

  • Aparatia programelor noi a fost determinata de aparitia clasei pregatitoare. La clasa pregatitoare nu sunt manuale, acolo profesorii au invatat cum sa predai fara sa ai un manual pe masa, ci pe baza de fisa. 
  • Copiii de la clasa I stiu sa recunoasca literele, stiu sa foloseasca numerele. 
  • Subiectul este prezenta manualelor. De la clasele a III-a pana la clasa a XII-a avem manuale care in principal au fost aprobate 1998-2004. De 10 ani, din diferite motive, nu s-a intamplat nimic.
  • La nivelul clasei a II-a sunt aceleasi manuale care au fost si acum 2 ani, si aum 5 ani. Nu sunt manuale noi, pentru ca am anuntat in februarie 2013 declansarea procedurii, iar unii editori au acuzat ca timpul este prea scurt. Si atunci am acceptat sa amanam tot procesul 1 an ca sa nu existe niciun fel de problema. 
  • Nu regret ca am amanat procesul cu un an, pentru ca daca anumite componente nu sunt intelese, lasam timpul necesar pentru a se clarifica tot. 
  • La clasa a II-a sunt manuale, sunt manualele vechi. 
  • Este frustrant sa vezi ca incerci sa introduci un lucru ancorat in realitate, nou, si sa vezi ca altii… vorbim de interese financiare ale unor edituri. Licitatia ar fi trebuit sa se termine la finalul lunii iunie, dar au incercat sa blocheze procesul prin tot felul de contestatii. 
  • Anul trecut, editorii au zis ca au nevoie de minim 6-9 luni, am lasat timpul solicitat si in aprilie am dat drumul acestui proces. 
  • Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC), analizand cele 17 plangeri depuse la dumnealor, au respins o serie de solicitari. Au cerut anularea licitatiei (editorii – n.red.), s-a respins. S-a cerut clarificarea pe anumite aspecte si reevaluarea ofertelor. 
  • Am mobilizat deja echipele de evaluatori si astazi mi-a fost trimis un grafic pe e-mail, vreau sa ma uit cu mare atentie, si dupa ce il aprob il anunt public. Dar discutam de un termen foarte scurt. Data trecuta au facut evaluarea in 7 zile. Noi ar trebui de maine intr-o saptamana sa anuntam rezultatele. 
  • Intrebarea corecta este ce se intampla maine si saptamana aceasta in clase. Iar maine si o saptamana – doua in clasa se intampla lucruri normale: elevii fac recapitularea a ceea ce au invatat in clasa pregatitoare si incep sa intre in programa de clasa I folosind fise. 
  • Iar elevii de clasa a II-a vor folosi si manualele vechi pentru a parcurge programa, fara niciun fel de probleme. 
  • Nu vreau sa comentez decizia CNSC, pentru ca e instanta judecatoreasca. Sunt lucruri cu care nu sunt de acord, dar e instanta. In mijlocul furtunii nu te apuci sa dai afara nici capitan, nici masinist – eu nu am identificat pana acum probleme majore, nici CNSC, pentru ca altfel ar fi suspendat sau anulat licitatia. Intai sa ajungem la liman si evaluarea o facem la sfarsit. 
  • Eu am fost in Ministerul Educatiei si in 1998 cand au fost introduse manualele alternative. Am fost in Ministerul Educatiei si cand s-au scos la licitatie ultimele manuale, in 2003. Intotdeauna a fost cu efervescenta.
  • Este o tentativa de privatizare a interesului public: manualul. Unii editori considera ca au castigat o piata, a manualului si a auxiliarului, si nu vor sa se schimbe nimic.
  • Cred ca piata manualelor are valoarea ei, daca o tratezi cu seriozitate, pe cand un editor unic nu are cum sa iti ofere aceasta diversitate. 
  • Trebuie sa schimbam manualele pana in clasa a XII-a. 
  • Nu cred ca avem dreptul sa introducem panica in sistem si sa spunem ca 2-3 saptamani copiii si profesorii se vor uita unii la altii. 

Despre colegiile postliceale

  • Nu sunt organizate de facultati, ci sub cupola unor universitati. Vorbim de programe nonuniversitare si metodologia spune foarte clar: am spus invatamant tertiar nonuniversitar, adica fara diploma de licenta. 
  • Sunt organizate si in alte tari de catre institutii de invatamant superior cu competenta intr-un anumit domeniu. La noi, scolile postliceale aproape ca nu exista. 
  • De ce nu la liceu? Pentru ca in momentul de fata, din pacate dupa 25 de ani de neglijare totala a acestei componente, sunt foste licee de petrol, celebre in anii 80, care acum nu mai au infrastructura. 
  • In legea educatiei exista 2 articole foarte clare: diploma de bac iti da dreptul sa mergi mai departe in invatamantul superior, iar al doilea articol spune ca nu poti sa intri in invatamantul superior fara diploma. 
  • Dl ministru Funeriu cu legea 1 a prevazut un astfel de articol, nu noi – cel cu echivalarea. Pentru a pune in practica acel articol, ar trebui sa existe o metodologie. Eu nu voi face un astfel de demers pana nu intelegem foarte clar ce credite se echivaleaza. 
  • Facultatile care azi vorbesc de colegii universitare si care fac anunturi neacoperite s-ar putea sa se trezeasca cu o evaluare a ARACIS-ului pentru a vedea in ce baza fac promisiuni acestor cursanti. 
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro