Sari direct la conținut

Revolut, compania din domeniul bancar cu cele mai multe plângeri de fraudă din Marea Britanie. Client: „Am pierdut 165.000 de lire într-o oră”

HotNews.ro
Card Revolut / Foto: Michelangelo Oprandi | Dreamstime.com
Card Revolut / Foto: Michelangelo Oprandi | Dreamstime.com

Un bărbat din Marea Britanie a rămas fără 165.000 de lire, echivalentul a aproape 200.000 de euro, în mai puțin de o oră, după ce contul lui de Revolut a fost fraudat, conform BBC. Britanicul a reclamat probleme de securitate ale companiei.

Revolut este o companie de e-money, care nu are încă statutul complet de bancă, funcționând exclusiv digital, adică nu are sucursale fizice. 

Compania, care are peste 45 de milioane de clienți din întreaga lume, oferă posibilitatea de a deschide cu ușurință un cont, iar mulți utilizatori o aleg pentru cursul valutar bun. În plus, Revolut oferă și un portofel digital pentru monede virtuale.

Escrocherii prin telefon

Un englez a povestit pentru BBC Panorama că a fost sunat de o persoană care pretindea că este operator Revolut, care i-a cerut mai multe date personale. Escrocul s-a folosit de o plată pe care bărbatul o făcuse la Etsy, o companie de comerț electronic, pentru a-și configura propriul cont cu numele „ETSY”. 

El a primit ulterior două mesaje numite „Taxe pentru Revolut”, pe care le-a autorizat. După asta, aproape 150.000 de euro i-au dispărut din cont.

După ce a contactat Revolut, pentru a-i bloca contul și pentru a anunța că a fost victima unei fraude, bărbatul a trebuit să aștepte aproximativ 25 de minute, timp în care a mai pierdut încă 50.000 de euro. Banii au fost furați prin 137 de plăți făcute una după alta.

„Am pierdut 165.000 de lire într-o singură oră, din cauza unei fraude”, a povestit bărbatul.

„Dacă cineva începe brusc să proceseze un număr mare de tranzacții și o mulțime de plăți către un nou cont, aceasta este o situație care ar trebui să fie un semnal de alarmă – iar băncile ar trebui, în mod normal, să înceapă să investigheze acest comportament”, a spus o specialistă în fraude financiare, citată de BBC.

Revolut, în topul companiilor care au plângeri de fraudă

În 2023, Centrul Național de Raportare a Fraudelor Cibernetice din Marea Britanie a primit aproape 10.000 de plângeri de fraudă din partea utilizatorilor Revolut. Numărul este cu 2.000 mai mare decât plângerile făcute la cea mai mare bancă din Marea Britanie.

„Protejarea utilizatorilor Revolut de infracțiuni financiare era întotdeauna pe locul doi în fața dorinței a lansa noi produse și de a-i face pe clienții existenți să folosească mai multe produse”, a spus un angajat al companiei sub anonimat, pentru BBC.

Revolut a răspuns acestor acuzații susținând că are o „cultură a performanței ridicate” cu „așteptarea de a oferi rezultate bune pentru clienți”. De asemenea, a transmis că a „investit masiv” în echipa sa de prevenire a infracțiunilor financiare.

Fără rambursări

Bărbatul care a fost păcălit în Marea Britanie nu și-a recuperat banii. El nu este singura victimă a fraudelor făcute prin Revolut care nu este despăgubită.

Compania „are un istoric de a nu rambursa persoanele care devin victime ale fraudelor sau care se află în această situație extrem de dificilă, de bani furați din conturi chiar și după ce activitățile de înșelătorie au fost raportate”, conform unui specialist financiar.  

Revolut a susținut că fiecare caz potențial de fraudă este investigat cu atenție, astfel încât să poată evalua circumstanțele complete și să ia cea mai informată decizie.  

Compania a spus că tratează frauda cu maximă seriozitate și are metode de combatere a acesteia, inclusiv amânarea plăților, „pentru a permite clienților să se oprească, să reflecteze și să efectueze verificări suplimentare”. Ei spun că respectă aceleași standarde „ca orice altă bancă”.

De asemenea, Revolut a anunțat recent „o nouă funcție de identificare biometrică” și „o funcție avansată de detectare a înșelătoriilor folosind inteligență artificială, care protejează clienții împotriva fraudelor cu carduri”. Firma de servicii bancare a anunțat că a redus frauda cu 20% anul trecut, dar recunoaște că „întotdeauna se poate face mai bine”.

INTERVIURILE HotNews.ro