Sari direct la conținut

Riscuri sporite pentru navele care traversează Marea Roșie: Houthi amenință companiile germane de transport maritim

HotNews.ro
Imagini publicate de grupul Houthi din Yemen arată militanți în timp ce deturnează o navă de marfă în apropiere de Yemen, în sudul Mării Roșii, Foto: Houthi Group press Service / UPI / Profimedia
Imagini publicate de grupul Houthi din Yemen arată militanți în timp ce deturnează o navă de marfă în apropiere de Yemen, în sudul Mării Roșii, Foto: Houthi Group press Service / UPI / Profimedia

Asociația armatorilor germani și mai multe companii de transport maritim au primit amenințări prin e-mail de la persoane asociate sau susținătoare a rebelilor Houthi din Yemen, relatează publicația germană der Spiegel.

Amenințările erau îndreptate, printre altele, împotriva companiilor maritime care fac escală în porturi israeliene și își transportă încărcătura prin Marea Roșie, strâmtoarea Bab al-Mandeb, Golful Aden, Marea Arabiei și Oceanul Indian.

Indiferent de locația lor, navele cu presupuse legături cu Israelul sunt considerate ținte potențiale, a precizat Asociația armatorilor germani (VDR) din Hamburg. VDR a primit, de asemenea, astfel de e-mailuri de amenințare.

„Houthi au în mod evident adrese de e-mail bine documentate, deoarece amenințările au fost trimise și contactelor individuale”, a declarat Irina Haesler, care este membru al conducerii VDR. Haesler a vorbit despre încercări țintite de intimidare. Asociația este în contact cu autoritățile de securitate. Declarația nu precizează câte e-mailuri de amenințare au primit armatorii germani.

Peste 200 de nave comerciale, victime ale atacurilor

Houthi, aliați ai Iranului, atacă navele comerciale care trec pe coasta Yemenului de la izbucnirea războiului din Gaza. Ei spun că vor să forțeze încetarea operațiunii militare israeliene. Pentru a evita posibilele atacuri și consecințele pentru nave și echipaje, multe companii germane de transport maritim planifică rute pentru navele lor în jurul extremității sudice a Africii. Un ocol care durează aproape două săptămâni și este foarte costisitor.

Misiuni internaționale precum Operațiunea Prosperity Guardian și Operațiunea Atalanta a UE patrulează în regiune pentru a asigura siguranța transportului maritim. Securizarea rutelor maritime este esențială pentru ca Europa să mențină rutele comerciale internaționale.

INTERVIURILE HotNews.ro