Sari direct la conținut

Rusia a anunțat vineri ce garanții vrea de la Occident / Lista de cerințe, prezentată în premieră de Moscova / ”Rusia nu mai este dispusă să suporte situația actuală”

HotNews.ro
Cu soldatii masati langa granita Ucrainei, Rusia pune conditii Occidentului, Foto: EyePress via AFP / AFP / Profimedia
Cu soldatii masati langa granita Ucrainei, Rusia pune conditii Occidentului, Foto: EyePress via AFP / AFP / Profimedia

Rusia a prezentat vineri o serie de garanții de securitate pe care le cere din partea Occidentului, inclusiv promisiuni de renunțare la orice activitate militară în Ucraina și în Europa de Est și de a nu extinde și mai mult alianța militară NATO, transmite Reuters.

UPDATE 18:40Statele Unite au declarat vineri că sunt pregătite să discute propunerile Rusiei care vizează limitarea drastică a influenței americane și NATO în vecinătatea sa

UPDATE 15.16 Secretarul de presă al Casei Albe, Jen Psaki, a declarat că Statele Unite au văzut propunerile Rusiei și se vor consulta cu țările europene: „Nu vor exista discuții privind securitatea europeană fără aliații și partenerii noștri europeni”.

Cerințele, formulate de Moscova în întregime pentru prima dată, formează un pachet pe care Rusia îl consideră esențial pentru reducerea tensiunilor în Europa și dezamorsarea crizei din Ucraina.

Dar ele conțin elemente – cum ar fi un drept de veto rusesc asupra aderării Ucrainei la NATO – despre care Occidentul a spus deja că nu sunt posibile.

Ministrul adjunct de externe, Serghei Ryabkov, a declarat reporterilor că Rusia și Occidentul trebuie să pornească de la zero în refacerea relațiilor.

„Poziția urmărită de Statele Unite și NATO în ultimii ani, de escaladare agresivă a situației de securitate este absolut inacceptabilă și extrem de periculoasă”, a spus el.

„Washingtonul și aliații săi din NATO ar trebui să înceteze imediat acțiunile ostile constante împotriva țării noastre, inclusiv exercițiile neprogramate, apropierile periculoase și manevrele navelor și avioanelor militare, și să oprească dezvoltarea militară a teritoriului ucrainean.”, a adăugat Ryabkov.

”Rusia nu mai este dispusă să suporte situația actuală”

Acesta a declarat reporterilor că Rusia nu este dispusă să mai suporte situația actuală. El a îndemnat Statele Unite să ia în serios propunerile și să vină cu un răspuns constructiv.

Ryabkov a spus că Rusia este pregătită să înceapă discuțiile chiar de sâmbătă, Geneva fiind un posibil loc de desfășurare, iar echipa sa de negociere este pregătită.

Dar agenția de știri Interfax l-a citat anterior spunând că, până acum, Statele Unite și NATO au respins propunerile și că răspunsul lor nu a fost încurajator.

Moscova a înmânat propunerile sale Statelor Unite în această săptămână, pe fondul tensiunilor în creștere din cauza acumulării de trupe rusești în apropierea Ucrainei. Țările occidentale au avertizat că Rusia ar putea fi pe punctul de a lansa un nou atac asupra Ucrainei, lucru pe care Moscova l-a negat.

Rusia spune că doar răspunde la ceea ce consideră a fi amenințări la adresa propriei sale securități din cauza relațiilor tot mai strânse ale Ucrainei cu NATO și a aspirațiilor acesteia de a adera la alianță.

Lista de cerințe a Moscovei pentru Occident

Agenția de știri RIA a rezumat astfel punctele cheie ale propunerilor Moscovei:

  • Să excludă continuarea extinderii NATO și aderarea Ucrainei la alianță
  • Să nu desfășoare trupe și arme suplimentare în afara țărilor în care se aflau în mai 1997 (înainte ca vreo țară din Europa de Est să adere la alianță), cu excepția unor cazuri excepționale, cu acordul Rusiei și al membrilor NATO (n.r. în această categorie intră direct și România)
  • Să renunțe la orice activitate militară a NATO în Ucraina, Europa de Est, Caucaz și Asia Centrală
  • Să nu amplaseze rachete cu rază intermediară și cu rază scurtă de acțiune acolo unde pot lovi teritoriul celeilalte părți
  • Să nu desfășoare exerciții militare cu mai mult de o brigadă, într-o zonă de frontieră convenită și să facă schimb regulat de informații cu privire la exercițiile militare
  • Să confirme faptul că părțile nu se consideră reciproc ca adversari și că sunt de acord să rezolve toate disputele pe cale pașnică și să se abțină de la utilizarea forței
  • să se angajeze să nu creeze situații care ar putea fi percepute ca o amenințare de către cealaltă parte
  • să creeze linii telefonice directe pentru comunicări de urgență.

Referințe:

ARHIVĂ COMENTARII
Andreas1256 • 2021-12-17 14:24:11
...de bolsevic. Nu fac altceva decat sa-si atraga si mai multa ostilitate. Cand nu mai ai solutii la propriile probleme, distragi atentia si cauti sa obtii prin forta ceea ce nu ti se cuvine. Mars!
24 88
costicatrombon • 2021-12-17 15:49:35
Alea sunt cerintele maximale, dar scopul urmarit este ca SUA sa accepte negocieri. Odata ce accepta pot clama ca aia incalca nu stiu ce tratat ca Ukraina face sau nu face ceva etc etc. Exact cum piticul corean era tot o placere sa negocieze nimic cu trump dar sa puna poza ca negociaza cu cei mai mari
11 34
federal • 2021-12-17 18:56:50
Nu cred ca se înțelege foarte bine ce se întâmplă de fapt. Volodea vrea sa refacă defuncta URSS intr-o forma cat mai apropiata de ceea ce a fost, atit geopolitic cat si strategic. A ales Ucraina pentru ca e cea mai mare tara intre ei si EU , putea foarte bine sa faca asta cu orice alta tara fosta URSS sa vina cu dulaii la gardul oricui si sa se dea cu fundul de pamint ca el sare gardul si le fura gainile la aia. Atunci cand anunta ca vrea garantii si are trupe care pot invada si traversa Ucraina in 2-3 ore, pune conditii ca sa nu treaca la fapte imediat , nu pune conditii pentru ca vrea sa negocieze. Vremea negocierilor a trecut cand se spun asemenea lucruri din partea rusilor. Poate inteleg eu gresit. Nu cred nimic din ce ar putea promite Volodea si actualul regim rus.Nici daca ii calca trenul si de sub roti striga ca au dureri. Daca EU ar face prostia sa negocieze cu acest regim, in secunda in care se vor aseza la masa, vor mai cere inca altceva si altceva si isi vor mai aseza alte sfori ca sa se mai intalneasca.Cunosc marfa, se vede de la distanta. Dupa ce am citit ce negocieri stie sa faca vestul , incepind cu ribentrop - molotov , yalta-crimeea, moscova ( cu inscrisuri pe servetele) si ocupatia rusa in tara noastra intre 1944 si 1958, cat de naiv sa fii sa intri in negociere cu Volodea , care mai este si dator cu zeci de tone de aur catre noi? in link mai jos, fotografie cu servetelul pe care au negociat churchill si stalin parti din Romania https://adevarul.ro/cultura/istorie/din-cumplitele-lectii-istoriei-despre-nu-vorbim-fost-negociata-romania-1_609040345163ec4271a8ffd0/index.html Se repeta oare istoria, sau nu se repeta?
3 18
Beer-gummy-bear • 2021-12-17 16:00:20
Si mai observ ca tot ce spun sovieticii ca fac membrii NATO, de fapt chiar ei fac acele lucruri! "Washingtonul și aliații săi din NATO ar trebui să înceteze imediat acțiunile ostile constante împotriva țării noastre, inclusiv exercițiile neprogramate, apropierile periculoase și manevrele navelor și avioanelor militare, și să oprească dezvoltarea militară a teritoriului ucrainean." Deci fix asta face Rusia! Cu mentiunea ca nu ajuta Ucraina in nici un fel, ci din potriva, cauta sa o destabilizeze si sa ii fure teritorii! Ce sa te astepti de la statul mafiot si de la capul clanului mafiot Putin!
11 36
bancher • 2021-12-17 16:03:46
politic pe primul loc, in dauna aliatilor, in dauna propriei religii si, mai ales, in dauna propriilor cetateni. Din ura fata de occident si-au vandut chiar si religia turcilor, sprijinindu-i in lupta contra englezilor si a grecilor imediat dupa primul razboi mondial. Daca nu era ajutorul dat de Lenin, Turcia isi cam lua bataie de la englezi dupa primul razboi mondial.
10 20
Pacala se intoarce • 2021-12-17 16:42:06
si ce au de gand sa dea la contra-partida pentru aceste cerinte "rezonabile"? - anexare fara nici o jena de teritorii din tarile adiacente - mentinerea bazelor militare in enclave nerecunoscute international - indimidari si contrangeri de tot felul - actiuni subversive - asasinate in tari la mii de km de patria mama - asumarea de pozitii contrare NATO,UE si ONU in general in mai toate comflictele actuale - support pentru statele care sprijina terorismul - ultimii mohicani care mai suporta regimul de la Phenian etc
9 33
Gelu • 2021-12-17 17:12:13
Un raspuns pt. Putzin 1. Retragerea integrala a trupelor din Republica Moldova, impreeuna cu Voronin, Dodon, Uslatai, ..si alti acoliti. 2. Retragerea integrala din Georgia si tot nordul Caucazului 3.Retragerea integrala din Crimea, Donbas si Lugans 4.Retragerea integrala din Tinutul Konigsberg, zis Kaliningrad 5. Retragerea integrala din insulele Kurille 6.Retragerea integrala din peninsula Kuola
12 33
clencix • 2021-12-17 14:29:30
Nicio cerință nu se referă la propriul teritoriu al RF, numai la teritoriile altora. Iar Crimeea parcă ar fi a lor, deși numai câteva țări recunosc asta. De fapt este o justificare fățișă de agresiune în afară, dacă nu prea pot în fapte, că le este frică și lor, încearcă să vadă daca se sperie careva. Prost este cine crede și le dă măcar un capăt de ață. Caravana trece.
12 53
cccdan • 2021-12-17 18:54:58
Cand s-a destramat URSS vestul a promis ca nu se extinde cu nato spre est - este bine documentat faptul si nu e nevoie de niciun contract semnat(pe care marile puteri oricum fac pipi daca au chedf). Promisiunile au fost incalcate de foarte multe ori, iar extinderea spre Ucraina cu toate loviturile de stat orchestrate de Washington, este de neacceptat. Punct. Si Crimeea tot din acest motiv a fost luata - sa nu ajunga baza nato in coasta rusiei.
13 3
YorkshireTerrier • 2021-12-17 14:31:20
„Să renunțe la orice activitate militară a NATO în Ucraina, Europa de Est, Caucaz și Asia Centrală” - ha-ha. Ce gluma buna! Dupa parerea rusilor NATO ar trebui sa se manifeste ca si cum nu ar exista.
10 62
Con_stan_tin • 2021-12-17 14:32:41
Rusiei cu vorbă bună, trebuie amenințări serioase de război pentru a fi acceptate. Invadarea Ucranei nu este suficientă, războiul trebuie simțit direct de occidentali.
71 11
stefan2008 • 2021-12-17 16:15:36
...ca dupa parerea ta de comunist moscovit infect, razboiul poate fi simtit numai de cine-i simtit. Iar rusii fiind nesimtiti nu-l vor simti :))))))) Cat de retardati sunteti astia ce trollati pentru Moscova pe-aici, nostalgici dupa timpurile in care erati voi importanti, niste comunisti infecti bagati de rusi in seama si pusi peste popor.
9 38
florin4u • 2021-12-17 16:32:21
evident ca rusnacii ....nu isi permit sa se puna rau cu NATO caci nu vor ca sa isi semneze disparitia ca si tara!
8 27
2021-12-17 16:51:49
20 7
AliKimiku • 2021-12-17 18:21:10
Oricum ar fi, actiunile lui Putin au dus la indepartarea singurului aliat natural pe care il aveau in regiune. Putin a reusit sa le puna clar in fata ucrainienilor dilema de a fi parte a unei Europe sau unei pseudo-uniuni de state asiatice in care orice dictator ajunge la Kremlin iti mai ia ceva din teritoriu sau resurse! Ia ghici ce au ales ucrainienii?
4 15
cccdan • 2021-12-17 19:07:01
E fix invers! "nato" nu o sa miste un deget, ca nu merita sa dispara ca tari pentru o tara terta!
10 4
ember • 2021-12-17 14:35:34
Sau ei vor doar sa nu raneasca orgoliul piticului de la Kremlin? Care e amenintarea la adresa securitatii Rusiei? Se tem ca o sa ii invadeze Ucraina dupa ce intra in NATO si prinde curaj sau se teme ca Ucraina va face reforme economice reale si va fi un exemplu pentru tinerii din Rusia care vor vrea inlaturarea dictaturii?
8 64
cccdan • 2021-12-17 18:58:19
Nato s-a exins mult prea mult, contrar promisiunilor din '90-'91, mai mult, Washingtonul s-a bagat la lovituri de stat, inclusiv in Ucraina. Extinderea si in Ucraina e de neacceptat prentru Rusia si probabil va fi invadata pentru asta. De aia a si fost liata Crimeea, sa nu devina baza nato.
14 6
Francisc 1 • 2021-12-17 14:39:28
cine-i baga in seama le face jocul!
8 49
vladionvladion • 2021-12-17 14:39:37
Mai lipseste sa zica ca ei au voie sa intre cu tancurile unde vor si cand vor si NATO trebuie sa predea armele
7 48
EuInsumi • 2021-12-17 14:39:41
Cat tupeu pe astia? ma mir ca n-au cerut refacerea tratatului de la varsovia. ce nu le mai ajunge acum? daca nato si mai ales america nu riposteaza acum ferm ma tem ca e gata
8 45
Mircea1978 • 2021-12-17 14:40:45
adica Rusia le spune la NATO-isti, hai sictir si si hai la gara cu voi! E clar ca niciuna din conditii nu poate fi respectata pentru ca NATO astea sint regulile de capatai. Pashol na turbinka NATO!
25 14
[deleted] • 2021-12-17 14:41:53
Acest comentariu a fost șters.
8 47
Point • 2021-12-17 16:20:41
putini realizeaza asta.sa nu uitam ca vestul,la prima miscare a rusilor asupra ucrainei,se kkau pe ei de frica la o adica iar ne lasa pe mana rusilor,doar sa scape ei vestul si mai ales nato,nu prea are ce miscari de sah sa mai faca,rusul a impanzit deja tabla.
20 6
catelu • 2021-12-17 14:44:58
Rusia a oferit Ucrainei in 1994 prin tratatul de la Budapesta garantia ca va respecta independenta si granitele de atunci ale Ucrainei in schimbul renuntarii de catre Ucraina la arsenalul nuclear care-i revenea dupa dezintegrarea URSS. Pe atunci era al treilea ca marime dupa Rusia si US. Oare Rusia cam ce fel de garantii vrea acum?
5 54
Crup • 2021-12-17 16:00:17
Conform acelui tratat, SUA si Marea Britanie ar trebuie sa atace acum militar Rusia si sa redea Crimeea Ucrainei. Ca nu doar Rusia a semnat acel tratat, ci si SUA si UK. Rusia l-a incalcat grosolan (ca de aia e Rusia, sa te kaci pe cuvantul lor). De tratatul asta nu aminteste piticul agresiv de la Kremlin?
10 27
cccdan • 2021-12-17 19:03:11
IInainte sa promita cineva ceva Ucrainei, a promis vestul Rusiei ca nato nu se va extinde spre este - promisiunea a fost incalcata in multe randuri. A respecta independenta nu inseamna a respecta lovituri de stat orchestrate de Washington - vezi inregistrarile cu Nuland care dirijeaza cine sa ffie instalat prim ministru samd. Ucraina in nato - sau chiar si numai trupe americane/vestice in Ucraina e de neacceptat pentru Rusia si probabil Ucraina va fi invadata pentru a se evita asa ceva.
10 3
Fatomas • 2021-12-17 14:45:13
Deja-vu - rusnacul a intrat in casa ta si pune conditii ca sa nu iti ravaseasca tot. Nmic nou sub soare. Cel mai probabil in Ianuarie vom avea scandal..
8 40
cucuveauamov • 2021-12-17 14:47:24
aici intra si scutul antiracheta impotriva Iranului de pe teritorul stramosesc?
33 15
SoulSearcher • 2021-12-17 14:53:43
meanwhile aceiasi rusi si-au insusit aproape toata Arctica, mai au oleaca si trec dincolo spre Canada :DDD nu-i suficient ca au influenta in aproape jumatate din intregul uscat al pamantului... mai vrea si garantii ca nu o sa se bage nimeni peste ei, iar daca ei au de gand sa se extinda, sa nu-i supere nimeni... oricum nu-i nimic nou in istoria Rusiei... o istorie plina de sange incepand de la Ivan cel Groaznic, si apoi cu Petru cel Mare, nea` Lenin, tatucu` Stalin, si terminand cu tarul Putin :DDDD
7 39
florin4u • 2021-12-17 16:34:05
cand le-ar lua Siberia de sub bot!Sa speram ca o ii mai civilizeze nitel caci sunt cam salbatici rusnacii!
5 15
2021-12-17 17:46:56
12 6
Maspp • 2021-12-17 18:55:56
Astea sunt doar in capul tau. Relatiile Chinei cu SUA si Occidentul sunt cam de 1000 de ori mai mare mari dpdv financiar decat cele cu Rusia. Rusia e o tara rudimentara, cu o economie cat a unei tari ca Belgia. Ce poate sa ofere Chinei in afara de gaz ?
5 8
t_beriu • 2021-12-17 14:56:01
nemoivorbind de ucrainieni. Fara arme si trupe suplimentare in Romania(nu avem voie sa cumparam avioane?), fara exercitii militare comune, fara activitate militara in Europa de Est, fara rachete(desfiintam scutul antiracheta, aruncam bateriile de Patriot?), fara...doar in turu gol? Putin asta chiar e zalud?
7 33
mr_mojo • 2021-12-17 14:58:42
Nu știu cum joaca NATO asta, dar dacă nu rezolva acum (posibil sa nici nu vrea), pe termen lung ar trebui să sece economic Rusia și sa fie pregătita de escaladarea conflictului in Ucraina. Sa maseze trupe NATO ca “sa se asigure că totul e in regula și ca se respecta tratatele” iar la primul băț prin gard să le dea peste bot rușilor. Nu poți negocia la nesfârșit din poziția de a dezamorsa ultimatumuri.
7 32
Foresta • 2021-12-17 15:05:53
Orice s-ar spune, rusul are "OO"! Când i se scoală, închide robinetul de gaz și ne lasă în frig, arme și soldați are cu duiumul, noi ne apărăm cu facturile deja achitate americanilor, (și altora), pentru rachete și avioane la mâna paișpea! Când vor da rușii cu bombe, noi ne băgăm sub facturi!
41 9
Divergent • 2021-12-17 15:16:01
...nu cunoaste limite! "Rusii sunt un popor civilizat mai tarziu. Rusia va intelege doar daca-i dai una peste bot. Nacar din cand in cand" (George Simion, AUR). Aici a avut dreptate..
13 24
nick24 • 2021-12-17 18:25:10
că el e pro rus
4 5
Caligula • 2021-12-17 15:18:54
Practic, Rusia dicteaza politica NATO fara sa se angajeze la nimic. Pentru o tara care nu-si respecta nici macar propriile garantii, cerintele astea nu sunt decat un pretext la razboi.
6 40
[deleted] • 2021-12-17 15:21:01
Acest comentariu a fost șters.
8 33
j.adi • 2021-12-17 15:22:07
e cam clar ca inceperea razboiul din ucraina e o chestiune de zile..
6 29
2021-12-17 17:22:29
15 6
2021-12-17 15:27:42
7 24
jescu • 2021-12-17 15:36:19
Rusia isi vrea zona de influenta de dinainte de 1997 inapoi, doar ca exista o problema, si anume zona de influenta nu mai vrea Rusia. Astia sunt pe alta lume.
6 40
Crup • 2021-12-17 16:04:27
Zona de influenta niciodata nu a vrut-o pe Rusia. Ea si-a impus intotdeauna prin sange tarilor cucerite si tragedii nationale provocate altora.
4 15
2021-12-17 17:15:25
17 7
2021-12-17 17:26:38
6 16
2021-12-17 19:00:46
8 5
Mariicaialbastri • 2021-12-17 16:08:01
al polonezului, al cehului, al maghiarului, al basarabenilor, al ucrainienilor, al gruzinilor. Cumva acceptă abia că balticii și finlandezii sunt sunt așa niște veri de-al doilea mai înstrăinați. Evident că cel mai bun și cel mai iubit este fratele sîrb, pentru care Ivan ar face orice. De aia nu înțeleg ei că zona de influență nu-i mai vrea. Domle ăla e fratele mai mic, cum să nu vrea, ce-i aia să nu vrea? Suntem în familie, ne iubim ca frații, nu vă uitați la supărări de moment...e un complex de inferioritate transformat în complex de superioritate ( el ne-a eliberat pe toți de naziști în al Doilea Război Mondial, jafurile, violurile, crimele la beție ale Armatei Roșii nu se pun, alea sunt scorneli).
4 16
costicatrombon • 2021-12-17 16:28:58
Nu conteaza ce vor popoarele. Ce dupa 1917 au intrebat vreodata pe cineva daca vor sa intre in URSS? talpa bocancului tancul si avionul si gata democratia populara era instaurata.
5 11
Crup • 2021-12-17 15:52:40
Ca de atatea ori in istorie, pentru declansarea unui razboi de cucerire, e nevoie de un pretext. De cele mai multe ori, acest pretext este pueril, ca altceva serios nu pot gasi. Exact asa si acum. Parerea mea este ca Putin este hotarat sa invadeze Ucraina si sa rupa niste halce cat mai mari din ea. Asta este Rusia, asta a facut mereu. Nu degeaba se spune ca a avea Rusia drept vecin este un blestem istoric. Daca ne uitam peste revendicari... Adica NATO sa nu mai aiba voie sa amplaseze trupe, armament pe teritoriul... NATO, decat cu voie de la Moscova! :)))) Asta este obraznicie pe fata, nu doar pueril. Mai cere garantii scrise la de SUA cum sa nu va include Ucraina niciodata in NATO. E jejanant sa ceri asta.... SUA si sa vrea nu poate accepta asa ceva, fiindca ar fi injositor pentru ea, si SUA chiar nu este in postura sa se injoseasca in fata acelei benzinarii bine inarmata cu pretentii de tara numita Rusia. Cerintele astea oficiale pun Rusia in postura de a se auto-obliga sa imvadeze Ucraina. Fiindca Putin stie perfect ca Occidentul nu are cum sa ii indeplineasca cerintele, si in cazul asta, daca Rusia nu invadeaza Ucraina se pune pe ea in postura de putere slaba, de care numai gura e de ea. Si pana la urma, de ce sa nu invadeze Ucraina? A vazut ce usor a fost cu Crimeea, de ce sa nu continue cu alte parti din Ucraina? NATO a declarat in nenumarate randuri ca nu va interveni militar. Cica sanctiuni economice... dar rusii sunt obisnuiti cu asa ceva! Ca nu mai dau drumul la Nord Stream II... foarte bine, oricum Nord Stream I e suficient. Ca ii scoate din SWIFT. Am studiat problema, asta nu e lovitura, doar ca transferurile internationale o sa dureze o zi, nu 10 minute ca acum. Mare paguba... Toate converg spre o invadare a Ucrainiei. Vor curge fluvii de sange nevinovat. Pentru ca Rusia si rusii! Blestemati sa fie!
7 29
gj • 2021-12-17 16:10:21
S-au uitat cateva garantii printre care as enumera: 1. NATO accepta totala libertatea Rusiei in refacerea integrala a URSS ,a tratatului de la Varsovia si a CAER. 2. NATO nu manifesta nici o opozitie ca RUSIA sa reconverteasca toate tarile foste comuniste economic si politic dupa modelul sovietic iar politica externa a lor sa fie elaborata la Moscova. 3.plus altele asemenea.... O mare parte din omenire a acceptat ,conform teoriei evolutionismului, ca omul se trage din maimuta-dealtfel discutabil, insa eroarea este ca rusul nu se trage din maimuta ci din porc! si aici ma refer la Putin si cei asemenea lui ca gandire, nu la toata natia ruseasca. Comunist inputit si megaloman!
4 17
taro • 2021-12-17 16:13:00
-sa elibereze teritoriile ocupate din Ucraina. -sa opreasca asasinatele opozantilor politici din Rusia si din afara Rusiei. -sa opreasca dezvoltarea de arme care incalca tratatele internationale. -sa opreasca razboiul hibrid care-l duce de ani de zile contra tarilor din...stai asa, de peste tot. Iar pentru razboiul hibrid se poate iar face o lista lunga. Sa nu se mai amestece in alegeri democratice, sa nu mai finanteze grupari teroriste si separatiste, sa nu mai faca campanii de dezinformate si lista poate sa continue mult.
5 17
Idiotul_fUtil • 2021-12-17 16:13:50
Dupa pandemie vine criza si la sfarsit razboiul. Parca am mai vazut asta nu?
9 14
2021-12-17 17:13:18
22 9
Idiotul_fUtil • 2021-12-17 17:37:37
La sputnik.md ma refer.
3 7
2021-12-17 18:51:06
6 4
Maspp • 2021-12-17 19:00:24
Benzina, Gaz si arme nucleare. Primele doua sunt din pamant deci nicio reusita.
4 5
Cristian91 • 2021-12-17 19:18:01
Se teme dracu de trupele Rusiei. Pai daca scursurile alea ajung in Deveselu, ii rad americanii de pe Pamant numai ca sa nu le fure tehnologia. Razboaiele se intampla deja, Rusia isi da ultima suflare inainte sa fie supusa de Occident.
5 7
MDamain • 2021-12-17 16:13:59
Mult din ce înghesuie rușii la graniță e armament și tehnică obișnuită, oarecum de pe vremea celui de-al doilea război mondial. Ori într-o confruntare mai din zilele noastre vedetele sunt dronele, rachetele și avioanele. Dar mai ales dronele deoarece costă puțin, au performanțe de zbor remarcabile dar și putere de foc. Și dotate cu o senzorică avansată și cu un pic de I.A. pot face difeența în orice confruntare. Mă gândesc cum s-ar schimba poziția Rusiei dacă Ucraina sau oricare dintre statele "dizidente" (Moldova, Georgia...) ar produce drone. Costă doar 1% din cât costă un F35, dar ar putea face ca plimbarea cu coloana de vehicule militare din 2008 (Georgia) să fie, cu siguranță, ultima.
6 11
gwolf • 2021-12-17 16:55:01
chestiile alea inteligente si ghidate de care vorbesti acolo daca era asa cum spui tu, de ce ar mai fi adunat rusii o ditamai armata la granite? Nu, razboiul lung si de uzura se poarta inca cu alimente, motorina, munitie, transportoare, logistica, piese, tunuri etc.
6 9
Maspp • 2021-12-17 19:01:51
Ca toate alea pot fi distruse cu costuri extrem de mici cu niste drone inteligente. Sau te apuci sa tragi cu tancul dupa drone ?
3 4
2021-12-17 17:10:23
16 6
Alfa-Omega • 2021-12-17 16:15:39
Maxima asta a fost enunțată de romani și evenimentele curente îi demonstrează valalbilitatea peste milenii. Prin cererile sale Rusia pur și simplu încalcă suveranitatea statelor din Europa de Est trimițînd în derizoriu calitatea lor de membre NATO; sau altfel spus resetarea relațiilor cerută de Rusia vrea, cel puțin din punct de vedere militar, aducerea la starea de după desființarea Tratatului de la Varșovia. Abstracție făcînd de istoria ultimului secol cererille ei sunt ale unui stat foarte preocupat de propria-i securitate. Numai că cererea este făcută după ce masează forțe militare la granița vecinilor într-un volum nemai văzut nici în timpul războiului rece, și după ce a mai făcut o demonstrație de forță acum cîțiva ani cînd a adus în 48 de ore zeci de divizii la granița sa de vest. Dacă razboiul rece era susținut ideologic ( socialism versus capitalism ) acum rămîne numai ambiția unui stat care vrea să-și păstreze statutul de mare putere. Și nu o doare că în ultimi 30 de ani China a devenit o putere mai mare ca ea ci o doare că ea își pierde din relevanță. Asta fiindcă trăiește din amintiri și refuză în continuare să accepte că în vremurile noastre războiul este economic căci dacă ar fi militar ( a se înțelege nuclear ) ar fi ultimul !
6 15
[deleted] • 2021-12-17 16:56:54
Acest comentariu a fost șters.
9 5
DanielSurpateanu • 2021-12-17 16:25:36
Să nu desfășoare trupe și arme suplimentare în afara țărilor în care se aflau în mai 1997 (înainte ca vreo țară din Europa de Est să adere la alianță), cu excepția unor cazuri excepționale, cu acordul Rusiei și al membrilor NATO. In traducere - Romania ar trebui sa-si trimita armata si toate armele pe alt teritoriu decat cel national! Unde? In Rusia? Plus ar insemna renuntarea la articoulul 5 din NATO, sa nu ne mai ajutam aliatii, ceea ce ar face nul NATO!
3 12
liviu_ • 2021-12-17 16:35:21
se gandesc macar sa accepte aberatiile astea, ar face sa iti trimita si oole intr-o cutiuta rusiei...
4 11
2021-12-17 17:02:16
13 8
YamamotoIsoroku • 2021-12-17 16:44:24
Mai aveau putin si cereau si dijma anuala ca nu intre in Ukraina. Deabia astept sa le taie americatii accesul la SWIFT.
4 19
..13 • 2021-12-17 16:45:02
gaseste extraordinar de bine pregatita RO - deja pretenii rusilor sunt in gubernul Ciuca - geaba General din fortele de sustinere NATO PM in gubern daca ai preteni care te duc acolo unde nu ar trebui sa fii...Ro va plati scump pentru decizia PNL de ase lipi strans de #ciumarosie, JK nici nu stii cat de mult iti multumesc. Celor apropiati de rusi, din categoria antivaccinisti si nu numai, le doresc sa ajunga in Siberia. Nu am altceva sa le doresc decat atat - din inima. Batalia, fizica sau verbala, formala sau informala va fi pe viata si pre moarte.
7 8
[deleted] • 2021-12-17 16:53:25
Acest comentariu a fost șters.
5 14
2021-12-17 17:37:24
10 8
D.M.A.Gogu • 2021-12-17 16:55:26
Ultimele 3 sau 4 sunt decente si, de fapt, cred ca ar fi in consens cu NATO. Pacat ca vin la pachet cu celelalte. Oricum, inainte de a pretinde si, totodata, pentru a fi credibila, Rusia ar trebui sa vada daca indeplineste ea insasi aceste cerinte (prezenta militara in afara teritoriului, mobilizari masive de trupe la granita cu alte state).
6 3
2021-12-17 17:00:18
16 5
LiviuX • 2021-12-17 17:49:15
Dar cu ultima parte nu sunt de acord. Altele erau vremurile in anii '60. Daca acum ar vrea Cuba, Venezuela sau mai stiu eu care sa aiba armament (rachete) rusesti e treaba lor. Sustin asta asa cum sustin dreptul oricui (ca Ucraina) sa faca ce vrea pe teritoriul lui, sa adere la orice organizatie vrea (deci neimpus dinafara).
7 1
2021-12-17 18:38:10
9 4
2021-12-17 19:11:19
6 8
programatoru • 2021-12-17 17:08:29
nu isi va omora vecinii?
3 5
LiviuX • 2021-12-17 17:19:07
Cu neamestecul in treburile interne. Ar trebui ca cineva sa puna o data piciorul in prag rusiei. Cu ce drept hotarasc ei cine e sau nu e membru al vreunei organizatii internationale (in cazul de fata NATO)? Da, ar putea avea dreptate sa se amestece daca NATO ar fi cei care ar veni si OBLIGA pe cineva sa adere. Dar asa, e alegerea fiecarui stat. Apoi, e treaba mea ce am pe teritoriul meu, nu treaba rusiei. Ce, eu le spun ce pot si ce nu pot sa aiba la ei acasa? Doar ultimele 4 puncte mi se par corecte. Restul, pana si mie care nu sunt specialist in relatii internationale, mi se par inacceptabile, un amestec clar in treburile altor tari, in ce fac ele pe teritoriul lor.
6 13
2021-12-17 17:34:33
14 7
Fu Leng • 2021-12-17 18:34:54
During the past two years, the Russian military has carried out a major renovation of what appears to be an active nuclear weapons storage site in the Kaliningrad region, about 50 kilometers from the Polish border.
3 10
Metec • 2021-12-17 17:30:14
Rusia pare pregatita de razboi, dar nu vom sti daca blufeaza, pana la primul glont sau obuz tras catre Ucraina. Intrebarea este: NATO este pregatita?! Ca de România nu mai intreb, pentru ca stim toti raspunsul...
4 5
2021-12-17 18:33:48
9 4
Fu Leng • 2021-12-17 18:16:05
Rusii au invadat estul Ucrainei dar se caina ca NATO trebuie sa inceteze actiunile ostile la adresa Mujiciei. Bah tata bai, dar astia au niste noriuni stranii despre ostilitate!!! Cam de vreo 300 de ani!
5 14
nimrod • 2021-12-17 18:20:12
Cu cererile astea sforăitoare puse pe masa, Putin tocmai a scapăt pe jos, cu zgomot, elementul surpriza și a pierdut, pe cale de consecință, și inițiativa strategica. Nu degeaba se spune ca ora 4.30 am e invenție germana...
5 10
I.Puscas • 2021-12-17 18:24:13
Rusia este in prezent foarte presata de timp, mult mai mult chiar decat de obiectivele ei politico-militare in Ukraina si vis-a-vis de NATO. Si-a prins singura urechile! Nu mai poate tine la nesfarsit trupa aia de 100 de mii de catane inghesuiti la frontiera ukraineana, care stau acolo de vreo doua luni, in corturi, neimbaiati, fara wc-uri , fara apa calda, fara mancare gatita(imaginati-va ce promiscuitate!!!), cu apeluri telefonice zilnice de la neveste si copii de acasa si in conditiile cand si cel al 4-lea val Sud-African de covid face deja ravagii cu mare viteza prin Euroa si va veni si peste ei cu siguranta iar la nivelul de densitete a soldatilor pe metru patrat si de mizerie in care traiesc va face ,cu siguranta prapad. Se vor putea asocia la asta si alte molime specifice,precum febra tifoida, tifosul, sau chiar holera. Nu e de gluma! Acum Putin, vrea sa plece de acolo, dar nu chiar cu mana goala si a pus niste conditii. Dar NATO.....festina lente.
3 18
INTERVIURILE HotNews.ro