Sari direct la conținut

S-a semnat contractul de finanțare pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Episcopia Bihor

HotNews.ro
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura

CFR Infrastructură a anunțat că a fost semnat contractul de finanțare, în valoare de 9,36 miliarde de lei, pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Despre electrificarea acestui tronson important se vorbește de mai bine de 3 decenii.

Sunt puține porțiunile unde trenurile depășesc în prezent 100 km/h, mai ales că traseul traversează zone montane. Cele mai rapide trenuri au viteze medii de 60 km/h.

Cât dura călătoria de 152 km dintre Cluj și Oradea cu cel mai rapid tren:

1929: 2 ore și 53 minute

1939: 2 ore și 22 minute

1961: 2 ore și 27 minute

1971: 2 ore și 17 minute

1980: 2 ore și 19 minute

1989: 2 ore și 12 minute

1996: 2 ore și 16 minute

2005: 2 ore și 18 minute

2010: 2 ore și 28 minute

2015: 2 ore și 29 minute

2022: 2 ore și 29 minute

Ce spune CFR SA

Am semnat contractul de finanțare, în valoare de 9,36 miliarde de lei, pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor!

Pentru toate cele 4 loturi ale acestui obiectiv de 166 km – finanțat prin PNRR – au fost desemnați constructorii.

Lotul 1: Cluj Napoca – Aghireș (30,41 km) a fost desemnată câștigătoare asocierea RAILWORKS (20.10.2022). Contract de 1.611.475.802,43 lei, fără TVA

Lotul 2: Aghireș – Poieni (36,53 km) a fost desemnată câștigătoare asocierea RAILWORKS (2.11.2022) Contract de 1.535.202.975,30 lei, fără TVA

Lotul 3: Poieni – Aleșd (52,74 km) a fost desemnată câștigătoare asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN lot 3 (20.10.2022). Contract de 2.117.167.899,08 lei, fără TVA.

Lotul 4: Aleșd – Frontieră (46,74 km) a fost desemnată câștigătoare asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI&C SPA – SALCEF SPA (20.10.2022). Contract de 2.416.850.365,99 lei, fără TVA.

Lucrări

– modernizarea a 33 de poduri feroviare și 210 podețe

– reabilitarea a 5 tuneluri feroviare

– modernizarea a 75 de treceri la nivel cu calea ferată

– modernizarea stațiilor, haltelor și a punctelor de oprire

– construcția unor clădiri noi pentru călători în stațiile Poieni și Oradea, dar și în Hm Ciucea

– construcția unor clădiri de exploatare/mentenanță în stațiile Cluj-Napoca și Oradea, dar și în haltele Ciucea, Lacu Crișului și Butan

– modernizarea instalațiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicații pe întregul traseu și montarea de bariere automate la trecerile la nivel

– implementarea sistemului european de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson

► lucrări pentru protecția mediului.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro