Senator PNL: Problema preţurilor este, în România, una de fond / Statul să aibă curajul să achiziţioneze unul dintre marii retaileri
Senatorul Vlad Mircea Pufu, preşedintele organizaţiei municipale PNL Buzău, afirmă că problema preţurilor este, în România, una de fond, iar atât timp cât nu există o multitudine de spaţii de vânzare, nu are cine să facă jocul pieţei, între cerere şi ofertă, notează News.ro. Liberalul arată că „degeaba încurajăm doar producţia şi procesarea în ţară dacă producătorii nu au unde să vândă”, iar „statul trebuie să aibă curajul să achiziţioneze unul dintre marii retaileri de pe piaţă”.
„Problema preţurilor este, în România, una de fond. Atât timp cât nu există o multitudine de spaţii de vânzare pentru accesul necondiţionat al producţiei româneşti, nu are cine să facă jocul pieţei între cerere şi ofertă. Degeaba încurajăm doar producţia şi procesarea în ţară dacă producătorii nu au unde să vândă pentru că spaţiile de vânzare s-au monopolizat. La ora actuală, preţurile sunt dictate în ţară doar de 4-5 mari retaileri. Aceştia au dezvoltat nu numai malluri alimentare în centrele oraşelor, dar au canibalizat goana după profit. Au mers până în ultimul cătun sau cartier având aceeaşi sursă externă a produselor”, spune senatorul liberal.
El precizează că „statul trebuie să aibă curajul să achiziţioneze unul dintre marii retaileri”, cu „două condiţii: a ieşirii pe bursă ulterior şi recrutarea unui management extern, exclus a fi politizat”.
„Să poată da acces corect producătorului autohton pe lanţul de distribuţie, fără artificii gen marcă proprie, taxă de raft, toate făcute să îi ţină într-o formulă modernă de sclavagism economic. Banii de achiziţie vor putea fi recuperaţi cel puţin din impozitul pe profit, plătit la bugetul de stat”, a mai arătat liberalul.
Preşedintele organizaţiei municipale a PNL Buzău afirmă că „vedem în Europa cum statul încearcă să îşi recupereze anumiţi jucători vitali pentru economie”.
„O altă idee ar fi ca unul dintre marii retaileri români din bricolaj să dezvolte şi o divizie alimentară chiar în cadrul magazinelor pe care le deţine. Sunt două formule rapide de a relansa industria alimentară românească. Cu o piaţă asigurată, vom putea vorbi apoi, din nou, despre cercetare şi inovare in acest sector economic. Sper că vă aduceţi aminte că, în pandemie, când se vorbea despre închiderea graniţelor, se punea problema ca fiecare stat să îşi prioritizeze propriile pieţe”, a mai spus Vlad Mircea Pufu.