Sari direct la conținut

Serviciile de psihoterapie accesate pe abonamentele oferite de angajatori, creștere cu 50% în ultimele 6 luni. Cum abordează companiile din România ideea de wellbeing?

Serviciile de psihoterapie accesate pe abonamentele oferite de angajatori, creștere cu 50% în ultimele 6 luni. Cum abordează companiile din România ideea de wellbeing?

Dacă, în urmă cu doar câțiva ani, serviciile de psihoterapie erau căutate doar ocazional, de un număr restrâns de persoane, astăzi, ele devin, încet, parte din normalul social, în contextul în care conversația despre sănătatea mintală nu mai este stigmatizată. Având în vedere acest aspect, o tendință care câștigă teren este și includerea serviciilor de psihoterapie în abonamentele medicale pe care angajatorii le oferă propriilor angajați. 

„Aproape orice companie se gândește astăzi la starea de bine a angajatului, înțelegând că aceasta are două componente: sănătatea fizică și sănătatea psiho-emoțională. Prin urmare, majoritatea cererilor de ofertă pe care le primim în momentul de față de la companiile care vor să încheie abonamente pentru angajații lor includ și întrebarea «ce servicii pot eu să le ofer angajaților mei pe zona aceasta, de psiho-emoțional?» Ulterior, pot alege să includă în abonamente trei, șase, zece ședințe sau chiar acces nelimitat la terapeut”, explică Georgiana Andrei, Director Comercial, Divizia de abonamente a rețelei private de sănătate REGINA MARIA, unul dintre cei mai importanți jucători de pe segmentul abonamentelor medicale din România, cu un portofoliu de aproape 12.000 de companii și peste 850.000 de abonamente.

Conform datelor rețelei de sănătate, în prezent, peste 200.000 de abonați Regina Maria beneficiază de cel puțin 3 ședințe de psihoterapie acoperite de companie. Cifra este dublă față de 2021 și continuă să crească, iar un lucru îmbucurător este că a crescut și rata de accesare a acestor tipuri de consultații. 

„Doar în ultimele șase luni, numărul de servicii accesate pe zona de psihoterapie a crescut cu 50% în rețeaua noastră. Este o evoluție importantă, care demonstrează, din punctul nostru de vedere, că printre pacienții noștri are loc o  normalizare a mersului la psihoterapeut, fiind eliminată, treptat, acea stigmă socială asociată“, a subliniat Georgiana Andrei.

Companiile au înțeles că wellbeing-ul este o investiție pe termen lung

Serviciile de psihoterapie oferite #peabonament sunt parte dintr-o tendință mai mare din zona corporate, care vizează un interes crescut al companiilor din România pentru starea de bine a echipelor proprii, acestea înțelegând corelația strânsă dintre angajați sănătoși și fericiți și productivitatea, respectiv implicarea la locul de muncă, punctează Georgiana Andrei. Mai mult decât atât, consideră ea, angajatorii realizează că wellbeing-ul reprezintă o investiție pe termen lung și că starea de bine a angajaților nu se rezolvă cu acțiuni punctuale, limitate în timp, ci prin proiecte constante, orientate către această direcție. 

Prin urmare, atunci când vine vorba despre dezvoltarea unor strategii pentru creșterea stării de bine a echipelor interne, companiile au trei direcții de abordare, explică Georgiana Andrei:

  1. Conștientizarea – În cadrul companiilor, se aleg diverse subiecte sau teme legate de provocările pe care le înfruntă angajații lor și se inițiază discuții deschise despre ele, facilitate de specialiști. Este așa numita „zonă de conștientizare”.
  1. Facilitarea accesului – Companiile creează, apoi, programe care să ajute angajații să confrunte problemele analizate. Le pot oferi, de exemplu, acces la o linie la care răspunde un psihoterapeut 24/7, pot dezvolta programe pentru colegii care se confruntă cu sindromul de burnout și nu numai. 
  1. Susținerea, din punct de vedere financiar, a procesului terapeutic – Fac acest lucru, de exemplu, prin includerea pe abonament a serviciilor de psihoterapie. 

„În momentul de față, ratele de accesare în companii ale serviciilor de psihoterapie sunt undeva între 5 și 10%, însă avem clienți corporate unde peste 20% dintre angajați folosesc acest beneficiu. Diferențele mari de rate de accesare vin, de obicei, din cât de puternic este popularizat acest beneficiu și cât de deschise sunt discuțiile despre sănătatea psiho-emoțională la nivel de companie. Campaniile eficiente de conștientizare conduc la o mai bună folosire a beneficiului”, încheie Georgiana Andrei.

Articol susținut de Regina Maria