Sari direct la conținut

Soarta autostrazii Lugoj – Deva, decisa in instanta. Dorinel Umbrarescu va construi lotul 4 al autostrazii, dupa ce Curtea de Apel Bucuresti a respins definitiv contestatia grupului austriac Strabag. UMB a castigat contractul cu o oferta de 40% din valoarea proiectului

HotNews.ro
Autostrada Lugoj - Deva (lotul 4 cu rosu), Foto: Hotnews
Autostrada Lugoj - Deva (lotul 4 cu rosu), Foto: Hotnews

Curtea de Apel Bucuresti (CAB) a dat dreptate asocierii UMB Spedition – Tehnostrade si a intors decizia Consiliului National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC) prin care firma controlata de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu pierdea contractul de constructie a lotului 4 (22 km) din Autostrada Deva – Lugoj. Prin decizia CAB de vineri este intoarsa decizia din 7 iunie 2013 a CNSC care aproba contestatia firmei austriece Strabag, participanta la aceeasi licitatie, care acuza ca cifra de afaceri a asocierii UMB-Tehnostrade este mai mica decat cea stipulata in caietul de sarcini si ca pretul oferit de asocierea romaneasca este suspect de mic – aproximativ 40% din valoarea estimata a tronsonului de autostrada.

  • Decizia de vineri a CAB poate avea efect si intr-un alt proces ce are termen pe 17 iulie si in care UMB contesta faptul ca oferta sa pentru loturile 2 si 3 din aceeasi autostrada a fost descalificata tot pentru ca ar fi suspect de mica si ca cifra de afaceri a companiei nu ar fi fost suficient de mare.

Curtea de Apel Bucuresti a decis, vineri 13 iunie, sa dea dreptate asocierii UMB – Tehnostrade si sa intoarca o decizie a Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor data la inceputul lunii iunie 2013 prin care asocierea romaneasca pierdea contractul de realizare a lotului 4 din Autostrada Lugoj – Deva (22 km).

Decizia CNSC venise in urma unei contestatii depuse de grupul austriac Strabag, participant, dar necastigator la licitatia pentru tronsonul de autostrada in discutie. In contestatia sa, Strabag a acuzat media cifrei de afaceri a asocierii romanesti si pretul suspect de mic pe care asocierea l-a prezentat in cadrul licitatiei.

In esenta, Consiliul a decis atunci sa dea dreptate grupului Strabag si a considerat ca media cifrei de afaceri a asocierii UMB-Tehnostrade in domeniul infrastructurii de transport pe ultimii 3 ani ar fi de numai 664 milioane de lei, fata de minimul de 775 milioane lei cerut in caietul de sarcini.

Mai mult, CNSC a considerat ca oferta de pret a UMB – 419 milioane de lei – ar fi suspect de mica raportat la valoarea estimata a contractului – 1 miliard de lei. Spre comparatie, Strabag – companie clasata pe locul doi la licitatie – oferise un pret de 591 milioane de lei.

Ca urmare a decizie defintive pronuntate de CAB vineri, contractul pentru realizarea lotului 4 din autostrada Lugoj-Deva va fi semnat cu asocierea UMB – Tehnostrade.

UMB contesta in instanta descalificarea sa din licitatiile pentru loturile 2 si 3

Contractul in discutie, atribuit initial in luna mai catre UMB, a facut parte dintr-o serie de 3 contracte atribuite pentru trei loturi de autostrada dintre Lugoj si Deva, decizie luata cu mare intarziere de autoritati, la noua luni de la inchiderea licitatiilor.

Decizia CAB de vineri 12 iulie in cazul lotului 4 al autostrazii ar putea cantari foarte mult intr-un alt proces ce are termen pe 17 iulie si in care UMB contesta faptul ca oferta sa pentru loturile 2 si 3 din aceeasi autostrada a fost descalificata in cadrul procedurii de evaluare tot pentru ca ar fi suspect de mica si ca cifra de afaceri nu ar fi depasit pragul minim pus in caietul de sarcini.

Pentru cele doua loturi (2 si 3)UMB-Tehnostrade, la fel ca in cazul lotului 4, a oferit niste preturi cu mult mai mici decat celalalte companii si asocieri participante, insa CNADNR a decis sa ofere contractele firmelor aflate pe locul doi, descalificand asocierea lui Dorinel Umbrarescu.

Pentru lotul 2 al autostrazii (29 de kilometri) – ofertele in ordinea valorii:

  • Spedition UMB – Tehnostrade – 486,45 milioane lei fara TVA
  • Salini Construttori SpA – Secol SpA – 562,73 milioane lei fara TVA (castigator)
  • Tirrena Scavi SpA – 570,29 milioane lei fara TVA
  • Strabag – Straco Group SRL – 616,99 milioane lei fara TVA

Pentru lotul 3 al autostrazii (21 de kilometri) – ofertele in ordinea valorii:

  • Spedition UMB – 403,38 milioane lei fara TVA
  • Teloxim Con SRL – 579,92 milioane lei (castigator)
  • Strabag – Straco Group SRL – 585,63 milioane lei fara TVA
  • Tirrena Scavi Spa – 596,5 milioane lei
  • Copasa – 630,71 milioane lei fara TVA

UMB ar putea castiga constructia tuturor celor 3 loturi

In cazul in care Curtea de Apel va da din nou dreptate UMB-ului, asocierea romaneasca ar putea fi desemnata constructorul pentru toate cele trei loturi de autostrada dintre Lugoj si Deva. Practic, UMB ar castiga contractele scoase la licitatie cu o oferta totala de peste 1,3 miliarde de lei, fata de cele peste 3 miliarde de lei valoarea estimata initial pentru cele trei tronsoane in total.

  • Astfel, se pune intrebarea daca asocierea UMB – Tehnostrade are capacitatea de a gestiona o astfel de lucrare avand in vedere ca autostrada in discutie trece prin munti si are un grad de dificultate ridicat. In plus, constructorul roman nu beneficiaza de o experienta semnificativa pentru astfel de tronsoane dificile, iar preturile oferite au fost in mod constant apreciate ca ar fi suspect de mici.

Vezi aici o HARTA INTERACTIVA cu traseul autostrazii Lugoj – Deva (loturile 2,3,4)

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro