Sari direct la conținut

Ce vrea să facă Nicușor Dan, noul primar general al Bucureștiului, în următorii 4 ani: metrou ușor pe infrastructura CFR, pădure urbană în spatele stadionului Ghencea, înlocuirea a 300 km de conductă pentru apă cală

HotNews.ro
Ce vrea să facă Nicușor Dan, noul primar general al Bucureștiului, în următorii 4 ani: metrou ușor pe 
infrastructura CFR, pădure urbană în spatele stadionului Ghencea, 
înlocuirea a 300 km de conductă pentru apă cală

Nicușor Dan este noul primar general al Bucureștiului. Cele mai importante proiecte propuse în campania electorală sunt: înființarea unei linii de metrou de suprafață pe actuala infrastrucură CFR, construirea a 15 parcări park&ride la principalele intrări în oraș, Centura Verde a Bucureștiului și o pădure urbană de 20 ha în spatele stadionului Ghencea, înlocuirea a 300 km de conductă din rețeaua principală de termoficare. Pe social, cele mai importante promisiuni sunt: menținerea ajutorului social pentru persoanele cu handicap și acordarea unui ajutor pentru părinții care nu prind loc la grădinițele de stat ca să-și dea copiii la privat.

Soluții pentru trafic

Cel mai important proiect din programul electoral al lui Nicușor Dan, pentru fluidizarea traficului, este înființarea unei linii de metrou de suprafață pe infrastructura CFR existentă, cu bani europeni. Acesta va funcționa pe șase rute care se vor conecta la cele șase gări principale din oraș. Stațiile metroului de suprafață vor corespunde cu intrările în oraș și vor fi interconectate cu cele ale STB și Metrorex. lCele 6 rute propuse pentru metroul de suprafață sunt: Gara de Nord – Pipera – Rahova, Gara de Nord – Chiajna – Rahova, Gara de Nord – Otopeni, Otopeni – Pipera – Obor, AFI – Pipera – Obor și AFI – Jilava – Obor. Frecvența metroului de suprafață va fi de două-trei trenuri pe oră, fiecare dintre ele cu o capacitate de circa 200 de locuri și cu o viteză operațională medie de 40 kilometri pe oră, iar între stații cu viteză maximă de 80-90 km/h.

Acesta mai propune construirea a 15 parcări park&ride la intrările principale în oraș: 1 Străulești (aparținând Metrorex și finalizat, dar ineficient exploatat), P2 Pantelimon (aflat în construcție), P3 Prelungirea Ghencea / Domnești, P4 Berceni, P5 Pantelimon 2, P6 Cățelu, P7 Titan, P8 Popești-Leordeni, P9 Jilava, P10 Bragadiru, P11 Militari, P12 Chitila, P13 Băneasa, P14 Colentina și P15 Otopeni Aeroport. Cele 15 mari parcări vor fi finanțate din fonduri europene și vor avea în medie câte 1.000 de locuri de parcare fiecare. Într-o primă fază, ele vor fi amenajate ca parcări la sol, iar imediat ce proiectele vor fi gata, vor fi ridicate construcții moderne, supraetajate. Utilizatorii sistemului „park & ride” vor fi stimulați să folosească marile parcări printr-un sistem de abonamente avantajoase, care va include accesul gratuit la transportul public de suprafață și subteran.

Pentru modernizarea transportului public

– va moderniza și extinde linii de tramvai și troleibuz, astfel încât să fie conectate mai bine cu punctele de intrare în oraș, unde vor exista stațiile metroului de suprafață și cele 15 mari parcări. Traseele vor fi reorganizate, extinse și optimizate.

– un program special pentru tramvaie, făcând în paralel modernizarea liniilor de tramvai, eficientizarea traseelor pentru reducerea timpilor de rulare și achiziția de noi tramvaie (de mare capacitate, mai bune).

– va lărgi și moderniza / ecologiza / electrifica flota de autobuze a STB cu alternative electrice sau hibride (reale, nu doar cu numele, precum cele cumpărate de actuala conducere a primăriei).

– va transforma autobuze vechi ale STB în troleibuze dotate cu mici baterii electrice, pentru a avea o anumită autonomie de deplasare dincolo de liniile de troleibuz.

– va crea benzi unice pe marile bulevarde pentru transportul public și vom reconfigura trasee de transport pentru a acoperi cererea bucureștenilor la orele de vârf.

– va lansa aplicații mobile care să ghideze bucureștenii în alegerea traseului de transport în comun și să estimeze durata călătoriilor.

– va demara un program rapid și unitar de modernizare a stațiilor și refugiilor STB, pentru un transport public civilizat, european.

– va introduce tarifarea integrată pentru transportul de suprafață și transportul cu metroul.

– pentru creșterea fluidității traficului, vom realiza un sistem de semafoare, conectate la un server, care iau decizii în timp real în funcție de fluxurile din intersecții, micșorând la maxim timpii de așteptare în trafic și dând prioritate transportului în comun.

Soluții pentru reducerea poluării

– Va introduce un program eficient de spălare periodică a străzilor.

– Va implementa obligativitatea eliminării dispersiei prafului și pulberilor provenite din activitățile de construcții și demolări, prin procedee precum udarea. În paralel, va responsabiliza și eficientiza Poliția Locală pentru monitorizare și intervenție în privința respectării standardelor de lucru în șantiere.

– Va lărgi rețeaua de senzori și de stații de monitorizare a aerului.

– Va elimina, prin Poliția locală, locurile în care se depozitează ilegal gunoaie.

– Vom verifica respectarea de către gropile de gunoi din proximitatea Capitalei a reglementărilor în privința captării gazelor și limitarea emanațiilor de dioxid de sulf.

– Va identifica terenurile și imobilele degradate (care sunt un factor major în generarea de praf și pulberi) și vom impune proprietarilor, oricare ar fi ei, luarea de măsuri active pentru limitarea impactului negativ de mediu.

– Va debloca și va finaliza Registrul Spațiilor Verzi.

– Va demara proiectul Centura Verde a Bucureștiului

– Va crea o pădure urbană în spatele stadionului Ghencea, pe cele 20 de hectare din zonă care aparțin primăriei.

– Va introduce colectarea selectivă a deșeurilor utilizând fonduri europene.

– Va realiza un sistem adevărat de piste de biciclete în Capitală, cu ajutorul fondurilor europene.

Soluții pentru sistemul de termoficare

– Accesarea fondurilor europene pentru modernizarea sistemului de termoficare.

– Înlocuirea a 300 km de conductă din rețeaua principală, cu alocări financiare prioritare.

– utomatizarea completă a punctelor termice.

– Continuarea, în paralel cu modernizarea rețelei de termoficare, a investițiilor pentru eficientizarea energetică a clădirilor private și publice.

– Atragerea de noi clienți în sistem (noile cartiere rezidențiale, consumatori industriali, centre comerciale).

– Reeșalonarea datoriilor sistemului de termoficare pe baza unei negocieri.

Educație

– Va construi sau amenaja, în colaborare cu primăriile de sector, cel puțin 30 de creșe și grădinițe.

– Vom demara, în colaborare cu Guvernul României, construcția de școli.

– Va organiza noi programe after-school (școală după școală) în școlile bucureștene, cu obiectivul ca la finalul mandatului să existe un astfel de program în cel puțin 150 de școli din Capitală.

– În contextul unui deficit de locuri în grădinițe va susține familiile care doresc să folosească învățământul preșcolar privat prin acordarea de bonuri valorice pentru grădiniță.

Sănătate

– Realizarea, în parteneriat cu Ministerul Sănătății, a unei strategii comune pentru spitalele din București.

– Digitalizarea rețelei sanitare.

– Dotarea instituțiilor medicale cu echipamente moderne prin achiziții centralizate, care să eficientizeze cheltuirea banilor publici.

– Crearea unor centre medico-sociale de sector, care să poată trata urgențele ușoare chiar în cartier și să degreveze astfel marile spitale de urgență.

– Demararea unui program special de monitorizare și reducere a infecțiilor intra-spitalicești

Social

– Va realiza un inventar corect al locuințelor sociale, asigurând accesul familiilor care au cu adevărat nevoie de astfel de locuințe și, în paralel, va începe un program de achiziție / construcție a locuințelor sociale.

– Va crea servicii de suport școlar pentru copiii din familii defavorizate, cu risc de abandon școlar, precum și programe de tip „a doua șansă” pentru copiii care, din diverse motive, au abandonat școala și trebuie reintegrați în sistemul educațional.

– Va înființa funcția de „avocat al bucureștenilor”.

– Va realiza o rețea municipală de îngrijire și de asistență medicală la domiciliu a persoanelor de vârsta a treia cu mobilitate redusă.

– Cu ajutorul marilor magazine, va crea o bancă de alimente la nivelul Capitalei, prin care va ajuta cu alimente pensionarii cu venituri foarte reduse.

– Va crea centre pentru seniori în marile cartiere ale Bucureștiului și va organiza activități culturale speciale pentru vârsta a treia în bibliotecile aparținând administrației locale.

– Va emite abonamente municipale gratuite pentru seniori, care să le ofere acces la facilități culturale și sportive (teatre, operă, săli de sport, stadioane).

– Va menține, în colaborare cu primăriile de sector, ajutorul pentru persoanele cu dizabilități.

– Va accesibiliza transportul public, instalând rampe electrice.

– Va demara un program de semnalizare a intersecțiilor pentru persoanele cu deficiențe de văz și de auz.

– Va crea centre de zi care să permită însoțitorilor persoanelor cu dizabilități momente de respiro pentru rezolvarea diverselor probleme personale. Înființarea unor centre speciale pentru tratarea diferitelor dizabilități la copii.

Urbanism

– Deblocarea/refacerea Planului Urbanistic General (PUG), într-un mod absolut transparent și bazat pe colaborarea dintre Primăria Generală și primăriile de sector.

– Deblocarea/actualizarea (finanțărilor) Planului Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU) – portofoliul de proiecte pentru spațiul public din zona centrală.

– Conectarea și sincronizarea datelor, planurilor și informațiilor (cadastru, patrimoniu, lucrări publice, trafic) folosind soluții GIS.l Sincronizarea PUG și PIDU cu: Planul Integrat de Calitate a Aerului, Planul de mobilitate urbană durabilă 2016-2030, Strategia Culturală a Municipiului București 2016-2026.

Nicușor Dan despre companiile municipale înființate de Gabriela Firea: ”Companiile municipale au acum 6-7000 de angajați. Salariații mulți sunt la transportul public, la Termoenergetica. Am spus că soluția e desființarea cu mutarea oamenilor în administrațiile din care provin. Mai puțin Termoenergetica”, a declarat acesta într-un interviu acordat HotNews.ro, recent.

Nicușor Dan despre bani pentru catedrala Mântuirii Neamului: ”Eu vreau să fiu un primar și pentru bucureștenii care spun că nu vor bani la biserici, și pentru ceilalți. E nevoie de o dezbatere publică reală a bugetului atunci când îl aprobăm”, a declarat Nicușor Dan la HotNews.ro.

Nicușor Dan despre ajutoarele și stimulentele financiare date de Gabriela Firea: ”Voi analiza de la caz la caz. O parte importantă sunt ajutoarele pentru handicap, care sunt binevenite, dar o să încerc o negociere cu primăriile de Sector”, a declarat Nicușor Dan la HotNews.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro