Sari direct la conținut

Primăria Capitalei reia lucrările de consolidare a Podului Grant după 3 ani de pauză / Cum va fi afectat tramvaiul 41 și circulația în zonă

HotNews.ro
Podul Grant, Foto: Hotnews
Podul Grant, Foto: Hotnews

Primăria Capitalei a reluat, zilele acestea, lucrările de consolidare a Podului Grant, după 3 ani de pauză, a anunțat, marți, primarul general, Nicușor Dan. Termenul de finalizare este 24 de luni, iar investiția este de 65 milioane lei. Pe perioada lucrărilor, tramvaiul 41 va circula pe pod, pe sens, a dat asigurări Nicușor Dan. În ceea ce privește circulația rutieră, dacă va fi oprită sau se va circula alternativ, pe un sens, decizia va fi luată în următoarea perioadă. Dacă circulația rutieră va fi oprită, lucrările se vor finaliza mai repede, a explicat Nicușor Dan.

  • „Începem lucrările de reabilitare/consolidare a Podului Grant. După cum știți, ele au fost începute de fosta administrație, pe un sens, o să terminăm celălalt sens, bretelele, partea inferioară care nu a fost făcută, lucrări în valoare de 65 milioane lei. Podul a fost expertizat în anul 2017, iar concluzia a fost că starea pasajului este nesatisfăcătoare în zona centrală a lui.
  • Aceste este motivul pentru care și fosta administrație, și noi ne-am apucat de Podul Grant. În luna martie a fost atribuit contractul de proiectare și execuție, valoarea lucrărilor este de 65 milioane lei”, a declarat Nicușor Dan, în cadrul unei conferințe de presă susținute la pasaj.

Până la 1 octombrie se va lucra exclusiv la două bretele care urcă pe pod, a explicat primarul general. De la 1 octombrie se va lucra la partea principală a podului, la structura de rezistență.

„Una dintre liniile de tramvai e făcută, mai este una de făcut. Lucrările se fac dinspre Crângași spre Turda, acest sens va fi refăcut, tramvaiul va circula alternativ pe cealaltă linie. Dacă mașinile vor circula alternativ pe pod sau se va închide traficul, se discută în Comisia de Circulație. CFR ne-a spus să nu lucrăm la tronsonul principal al podului până la 1 octombrie, că e trafic mare către mare”, a explicat Nicușor Dan.

Lucrările de consolidare a Podului Grant au fost început în aprilie 2019 și au fost întrerupte un an mai târziu, undeva la 30%, din cauza situației financiare dezastruoase în care se afla municipalitatea. Atunci erau executate de Compania Municipală Poduri și Pasaje, iar după ce aceasta a fost trasă pe linie moartă, a fost făcută o licitație pentru desemnarea unui nou constructor.

„În 2020 nu au mai fost continuate lucrările la pod de Compania Municipală Străzi Poduri și Pasaje, acestea fiind la 33%, dar fiindcă nu au fost protejate, a fost nevoie de expertiză, acest procent s-a diminuat, suntem nevoiți să intervenim și pe bucata la care s-a lucrat”, au mai explicat reprezentanții municipalității.

Primăria Capitalei a finalizat recent de expertizat toate cele 28 de pasaje aflate în administrare, iar concluzia este că 3 sunt în stare satisfăcătoare, la 3 trebuie intervenit de urgență, iar restul sunt în stare nesatisfăcătoare, a explicat Nicușor Dan.

„Cele care sunt în categoria urgență sunt Podul Băneasa, Pasajul Obor și Pasajul Lujerul. La acestea va trebui să intervenim în perioada următoare. Lucrările pentru cele două pasaje sunt estimate la 50 milioane lei fiecare, pentru Podul Băneasa undeva la 20 milioane lei”, a explicat primarul general.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro