Sari direct la conținut

Profesorii de geografie protestează faţă de reforma Andronescu pentru Bacalaureat. Nici măcar regimul comunist nu și-a permis să distrugă geografia

HotNews.ro
Globul pământesc, Foto: Wikipedia
Globul pământesc, Foto: Wikipedia

Profesorii de geografie din România sunt nemulţumiţi de noua reformă a educaţiei anunţată vineri de Ecaterina Andronescu, ministrul Educaţiei. Profesorii spun că în noua schemă pentru Bacalaureatul diferenţiat, propus de Ministerul Educaţiei, nu se găseşte şi disciplina Geografie. Într-un comunicat remis HotNews, profesorii de la Societatea de Geografie din România spun că geografia a avut o contribuţie mare la întregirea României, iar prin scoaterea geografiei de la BAC se şterge de fapt o pagină din existența noastră ca națiune, asta după ce într-un mandat precedent se luase decizia de a elimina geografia de la examenul de capacitate.

„Acum 100 de ani, eminentul geograf francez Emmanuel de Martonne, cunoscător profund al spațiului geografic românesc și al românilor, aducea o contribuție capitală la întregirea României iar azi, după 100 de ani, România, fie și prin persoana unui ministru sau a unui consilier, încearcă să șteargă un tom din învățământul românesc, o pagină din existența noastră ca națiune, prin propunerea de a elimina geografia de la bacalaureat, după ce într-un mandat precedent se luase decizia de a elimina geografia de la examenul de capacitate. Să deducem că aceasta este o atitudine programatic ostilă geografiei?”, afirmă reprezentanții Societăţii de Geografie din România.

Profesorii spun că nu înţeleg de ce geografia este marginalizată, în condițiile în care în care este o disciplină care formează conștiința apartenenței la o națiune.

„Nu înțelegem, în calitatea pe care o avem, de unde rezultă atâta ură împotriva unei discipline care, prin lucrările teoretice și de mare aplicabilitate practică ale savantului Simion Mehedinți și ale străluciților săi discipoli, a demonstrat că are contribuții remarcabile la dezvoltarea României. Nu înțelegem de ce o disciplină ca Geografia este marginalizată când rolul ei în formarea intelectuală a unui elev, viitor absolvent, este capital. Să înțelegi lumea, să-i pătrunzi toate sensurile, să formezi conștiința apartenenței la o națiune, să promovezi valorile europene prin includerea acestora ca obiect de studiu sunt niște deziderate universal umane care, la noi, nu contează în fața unor interese mărunte”, mai arată reprezentanții Societăţii de Geografie din România.

Dascălii mai spun că nicio altă disciplină nu a fost aşa de lovită precum a fost geografia în ultimii 30 de ani.

„Nici măcar regimul comunist nu și-a permis să distrugă geografia. La 30 de ani de la profundele schimbări de regim politic și social avem surpriza să observăm că se lucrează temeinic la această distrugere. Probabil că nici o altă disciplină nu a fost atât de lovită în timp. Numărul de ore de Geografie s-a redus, constant și drastic, ajungând la un nivel minimal, de avarie, iar acum se dorește excluderea ei de la examenul de bacalaureat, urmând ca, probabil în scurt timp, să fie eliminate din școli și orele puține care au mai rămas pentru această disciplină”, adaugă profesorii.

Ei au făcut o petiţie care până acum a fpst semnată de peste 7.000 de persoane. În petiția intitulată ProGeografia, inițiatorii spun că la bacalaureat foarte mulţi elevi aleg geografia, iar rezultatele sunt foarte bune atât la geografie, cât şi la la concursuri, olimpiade naționale și internaționale.

Vineri, Ecaterina Andronescu a pus în dezbatere publică un bacalaureat diferenţiat, pe care elevii îl pot alege în funcţie de profilul urmat la liceu.

Bacalaureatul profesional/tehnologic permite accesul la studii post-liceale

Probe:

  • limba română
  • limbă străină
  • științe

Bacalaureatul A1 Profil real

Probe:

  • limba română
  • limbă străină
  • matematică fizică/chimie/biologie
  • creativitate, abilităţi, aptitudini şi atitudini

Bacalaureatul A2 pentru profilul uman, studii socio-umaniste

Probe:

  • limba română
  • limbă străină
  • istorie filosofie/logică/sociologie
  • creativitate, abilităţi, aptitudini şi atitudini

Bacalaureat vocaţional pentru profilul uman, studii socio-umaniste

Probe:

  • limba română
  • limbă străină
  • probă specifică
  • creativitate, abilităţi, aptitudini şi atitudini

Introducerea BAC-ului diferențiat. Variantele, puse în dezbatere

Cum arată BAC-ul creativ al Ecaterinei Andronescu: „Un om care nu produce idei nu se poate ridica de la orizontală”

MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unei minți sănătoase. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Educație!

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro