FSLI cere patru măsuri urgente pentru combaterea violenței din școli
Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ cere Ministerului Educației și Cercetării, Guvernului României și Parlamentului aplicarea de urgență a patru măsuri pentru combaterea fenomenului de violență în școli. Sindicaliștii cer pază și protecție în unitățile de învățământ, legea de protecție a cadrelor didactice, punerea în aplicare de urgență a modificărilor din Legea educației naționale privind combaterea bullying – ului și urgentarea procedurii privind stabilirea incompatibilităților de ordin medical cu funcția didactică.
Cererea a venit în urma unui nou incident de violență, petrecut joi la Școala din Todirești, județul Iași, unde un bărbat a recurs la amenințări cu moartea la adresa copiilor directoarei unității de învățământ și a amenințat că va distruge mașinile profesorilor.
Sindicaliștii arată că prima măsură ar trebui să fie asigurarea pazei și protecției în unitățile de învățământ, pentru că nerespectarea sistematică a acestei măsuri este cea care duce la situații în care viața elevilor și a angajaților din educație este pusă în pericol. ”Faptul că oricine poate să pătrundă în incinta unei unități de învățământ, fără să fie legitimat, este o mare problemă care trebuie rezolvată urgent. Considerăm că pot fi identificate resursele necesare prin care toate școlile din România să beneficieze de pază și protecție. Altfel, elevii, dar și angajații din școli, rămân vulnerabili la orice formă de violență”, spun sindicaliștii.
A doua măsură este legată de adoptarea legii de protecție a cadrelor didactice, care se află la Parlament.
O alt măsură cerută este punerea în aplicare de urgență a modificărilor din Legea educației naționale privind combaterea bullying-ului.
De asemenea, sindicaliștii cer urgentarea procedurii privind stabilirea incompatibilităților de ordin medical cu funcția didactică, în vederea prevenirii comportamentelor deviante a celor care au ca menire principală educarea copiilor și tinerilor. Astfel, mai spun ei, se vor evita cazurile în care cadrele didactice au un comportament nepotrivit față de elevi sau părinți.