Sari direct la conținut

Feedback extrem de critic de la Bruxelles pentru PNRR-ul României / Cum s-a încurcat Guvernul în datele trimise Comisiei Europene

Observatii Comisia Europeana, Foto: Hotnews
Observatii Comisia Europeana, Foto: Hotnews

​Planul Național de Redresare și Reziliență nu a primit aprecierea autorităților de la Bruxelles. Dimpotrivă. Comisia Europeană a transmis reprezentanților României mai multe observații extrem de critice, pe mai multe componente, de la infrastructură până la educație, potrivit unor documente obținute de HotNews.ro. Cele mai multe critici se referă la faptul că nu sunt justificate costurile, că unele sunt supraestimate, că sunt neconcordanțe între sume, că lipsesc metodologiile de calcul și că au fost furnizate informații neclare legate de proiecte.

Documentul a fost discutat joi la Bruxelles cu reprezentanții Comisiei Europene. Potrivit unor surse apropiate discuțiilor aceasta este o evaluare de etapă, experții europeni cerând detalii ca parte a procesului de evaluare și trimitere de clarificari. Procedura nu este una specială, Ministerul Investițiilor Proiectelor Europene organizând întâlniri între reprezentanții Comisiei și ai ministerelor, iar aceștia din urmă sunt responsabili cu transmiterea clarificărilor, au precizat aceleași surse.

Astfel de sesiuni de evaluare se fac cu toate statele aplicante, Comisia cerând frecvent clarificări și procedând la negociere în privința costurilor.

Click pentru a deschide

Click pentru a deschide

Câteva observații ale Comisiei Europene

Pilonul I Sistemul de management al apei

  • Valorile asumate pentru ținte sunt, în general, mai mici decât rezultatul calculelor

Exemplu: Investiția „Extinderea sistemelor de apă și canal în localități aflate în aglomerări mai mari de 2000 de locuitori”. Media pentru obiectivele 1 și 1 este calculată utilizând valorile de la mare la mic 70% -30%. Nu există nicio justificare pentru această ponderare, care plasează media în partea superioară. Nu există o metodologie sau un punct de referință pentru conexiunea la costul unitar al serviciului atât pentru apă potabilă, cât și pentru canalizare. În absența acestor informații, ambele costuri unitare par ridicate.

La alte investiții se precizează că nu sunt furnizate punctele de referință și metodologia de cost.

Pilonul I – Transportul sustenabil

  • Pe anumite proiecte de transport feroviar nu este clar dacă standardele de costuri includ TVA sau nu.
  • Nu sunt clare explicațiile furnizate despre modernizarea a 30 de locomotive.

Infrastructura de metrou

  • Nu este clar dacă 30 rame electrice de metrou sunt incluse în costul de 600 de milioane de euro solicitate.

Pilonul I – Fondul pentru Valul Renovării

  • Nu este clar cum se obține costul total de 1 miliard de euro. Există neconcordanțe între informații

Pilonul IV Fondul local pentru tranzitia verde și digitală –

  • Justificarea costurilor este insuficientă sau lipsește
  • Trebuie furnizate costurile unitare acolo unde este cazul și documentele justificative pentru date comparative
  • Trebuie explicată împărțirea costurilor pe investiții

Pilonul VI- România Educată

  • Pentru o mai bună urmărire a costurilor, Guvernul trebuie să explice fiecare investiție, nu grupate.
  • Numele date diferitelor investiții nu sunt corecte
  • Nu sunt indicate studiile în baza cărora au fost determinate costurile. Au fost menționate prețurile pieței preluate din Ordinul Arhitecților din România, dar fără a furniza informații suplimentare.

Citește și

DOCUMENT Guvernul a publicat Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Cîțu: Ne asigurăm că banii vor ajunge în toate colțurile României / Barna: Acest program ne obligă să reușim / Cum vor fi împărțiți banii de la UE

ARHIVĂ COMENTARII
un domn • 2021-06-10 23:03:30
Go Home Ghinea!
29 40
thatchme • 2021-06-11 04:31:37
Comisia europeana nu a trimis inițial cernitele de format în care trebuie depus PNRR. E o situație noua și pentru Bruxelles. Atâta vreme cât guvernul corectează formatul PNRR-ului în concordanță cu cernitele Comisiei Europene, România va primi banii. Totul este ca guvernul sa se CONFORMEZE CERINTELOR trimise.
27 12
atc • 2021-06-11 08:44:10
Tu asta ai inteles, ca problema e de" format"? Pai, atunci nu-i de mirare ca cei carora le justifici incompetenta doar de-atat sunt in stare!
6 25
animatron • 2021-06-11 11:37:20
Inca un domn de la USR+, ajuns ministru, cu multe ifose si pretenti, cu mitocanii si glumitze, care o da clar in bara cand e vorba de munca practica, de rezultate concrete. Se pare ca incompetenta si aroganta exista in toate partidele, contrar a ce afirma useristii care se vad ca singuri competenti si "salvatori" ai Romaniei. Toate astea se vor deconta electoral si politic, se va ajunge la saturatie cu pretentiile exagerate ale USR+ in raport cu rezultatele slabe ale ministrilor (exceptie dl Drula care-si vede de autostrazi cu relativa eficienta).
6 13
Amerlocu • 2021-06-11 06:37:09
Omul stă lipit de scaun ca mucegaiul. În buna tradiție marxistă ciolanul se părăsește numai cu picioarele înainte :)
12 26
paniri • 2021-06-11 09:35:41
Orban fix la fel vrea sa faca si nu il poti acuza de marxism
8 14
Amerlocu • 2021-06-11 22:49:21
Dacă nu mă înșeală memoria, Orban a renunțat la candidatura sa la primăria Bucureștiului și a ieșit din politică în 2016 când a fost anchetat pentru o acuzație de sponsorizare ilegală. A revenit în politică abia după ce și-a dovedit nevinovăția în justiție. Anul trecut după ce președintele nu l-a mai numit premier nu și-a băgat gheara în gât în public, n-a făcut circ la TV, n-a anunțat solemn sfârșitul lumii ci și-a văzit de treabă... Amintește-ți tragediile shkespeariene făcute de USReii ce nu zburat de pe listele electorale în 2020, cum ar fi Ungreanu și Goțiu (ăla de sforăia în parlament) la Cluj, Vald Teohari, Dumitru Dobrev, Florina Presadă, etc. la București: Țipete, urlete, vuia Făisbucu, dat în judecată partidul, amenințat cu apocalipsa imediat ce nu s-au prins că au fost țăpuiți și că nu mai prind ciolanul lefii de stat la stat. Chiar nu sesizezi diferența?!
1 1
Maspp • 2021-06-11 07:55:38
Da, da, Ghinea e de vina ca ministerele nu au oameni care sa faca proiecte serioase. Asa cum a fost tampitelul ala de Oros care s-a dus la Bruxelles sa-i convinga ei sa facem irigatii ca acum 60 de ani si i-au tras aia un sut in fund de a ajuns direct la Bucuresti.
19 26
Milka Man • 2021-06-11 17:42:27
anagajat pe bune la vreun minister? Eu stiu doar de oameni angajati pe pile, fara sa aibe competentele minim necesare.
0 5
Maspp • 2021-06-14 06:51:22
mai sunt oameni ca nu erau salariile asa mari incat sa fie tentante pentru pilele politice. Pilele se ingramadesc la functiile de decizie de unde pot sifona banii.
1 0
naenae • 2021-06-11 09:17:25
ca niste studenti care au copiat toata viata si acum ii ia profesorul la intrebari despre cum si-au realizat lucrarea. hai sa lasam asta cu nu au fost publicate cerintele, mai degraba e vorba de stilul clasic: hai da-mi tu banii ca vad eu ce fac cu ei.
4 36
Arminius • 2021-06-11 10:59:24
L-am criticat cand cu Guvernul zero, dar acum pare cel mai responsabil. Nu trebuie luati bani din PNRR. Cei mai multi bani se vor intoarce de unde au venit, iar noi vom ramane cu datoriile. Proiectele se vor tot respinge pana se vor lamuri ca vom contracta lucrari cu cine trebuie. Un "parandarat" cu contract.
3 8
Gryphus • 2021-06-11 11:04:43
Detaliile pe care le acuza UE sunt scrise de ministere, de cele ale PNL si USR ca doar nu stie Ghinea ce sa scrie si la Transporturi si la Agricultura si la Educatie
5 5
Amerlocu • 2021-06-11 22:51:52
Ghinea ăsta parcă-i frate bun cu Ponta. Numai ăla mai avea așa un talent să dovedească că nu-i responsabil pentru nimic din ce se întâmpla când era premier..
1 1
sile_v • 2021-06-11 12:30:47
Toata aceasta cereri sunt absolut normale, discutam de proiecte de aproape 30 de miliarde de detaliat pana la ultima cheltuiala. E absolut normal sa apara cerinte de clarificare din partea comisie, mai ales pentru proiectele mari, de peste 50 de milioane de euro. Ar fi absolut imposibil sa fie invers, la un asemenea nivel de complexitate. Tot punctajul de mai sus e preluat de fapt de trompetele PSD, care lanseaza a o mia oare falsul "PNRR a fost respins" si comenteaza totul in cheie catastrofica. Data finala de aprobare e 30 septembrie 2021. Iar ministrul Ghinea si-a pus demisia pe masa si i-a cerut la fel si lui Ciolacu: Daca PNRR e respins - Ghinea isi da demisia. Daca nu, Ciolacu isi da demisia din functia de presedinte al PSD. Ce zici, se baga Ciolacu? Ca doar e sigur ca PNRR-ul Romaniei o sa fie respins, nu?
9 3
atc • 2021-06-11 15:59:24
"E absolut normal sa apara cerinte de clarificare din partea comisie,...". Chiar asa: trebuie clarificat o data ca 1+1 = 2; si nu 3,57, cat le-a dat "specialistilor"+ consultantilor" Ro. Care, abia asteapta sa se-nfrupte din sumele alocate ce-au parut cam maricele pana si Comisiei UE ( care nici ea nu e "fata mare").
2 3
Pakam • 2021-06-11 16:08:06
E normal, ba chiar obligatoriu ca Ghinea sa-si dea demisia cand planul va fi respins. Dar Ciolacu nu are vreo vina daca NU e respins planul, de ce si-ar da demisia?. Useristii astia nu mai au nici o logica. Ura anti PSD le-a intunecat mintile! Timneti-o asa si nu o sa mai luati nici 5%.
1 4
Pakam • 2021-06-11 15:58:35
Inseamna ca macar de data asta nu e de vina PeeeSeeeDeee? Sau e?! Hai cu propaganda!
4 4
Soarele • 2021-06-10 23:08:42
Asta este problema cu România, nici măcar un spreadsheet cu ipoteca pe 30 de ani nu sunt în stare să producă. Vorbesc despre Guvern.
12 43
galeo • 2021-06-11 08:24:42
Ce e mai grav e că în ziua de azi idioții au ambiții și vor sa ne conducă...
5 31
atc • 2021-06-11 08:48:28
... da' si noi vrem! Cu doua maini, la vot! Si cu KWI la numiri de "guvernul meu".
6 21
nahir • 2021-06-11 09:59:12
inteligentule. Nu esti deloc departe de Firea cu ai ei ”proști dar mulți”. Vrei și voi, idioții care ați iesit pe locul 1 la parlamentare, să guvernați cu penaliștii de pe locul 2, ceilalți idioți.
16 3
atc • 2021-06-11 16:07:33
Vad ca mitocania este bine primita pe HN! Probabil, pentru ca este o emblema a USR cu cruce. Astept ca raspunsul meu sa fie cenzurat, spre a nu va crea disconfort in nobila voastra misiune de a "salva " Romania de la normalitate. Atat cat e in stare sa produca fara voi.
3 3
Pakam • 2021-06-11 16:11:27
Acest guvern contra naturii si contra votului va ramane ca cea mai mare rusine din istoria Romaniei. Guwernerul incompetentilor distrugatori de tara!
2 5
Gryphus • 2021-06-11 11:05:46
stiu ca e greu de inteles in Romania dar in lume cele mai bune universitati sunt cele private nu cele de stat
5 3
iqwe • 2021-06-12 04:46:17
cum se face admiterea acolo si cum se face admiterea in RO ?
1 0
PetricaGhezea • 2021-06-10 23:09:12
sa vina sa ii ia
11 43
moima • 2021-06-10 23:09:19
Ce mai conteaza calitatea informatiilor?
12 38
newlook • 2021-06-11 01:19:20
Nu inteleg. Care e surpriza? Pe bune! Ghinea, Cutzu, etc. Cu prostii nu pleci nici la castig, ca imediat il transforma in pierdere.
20 30
nahir • 2021-06-11 10:00:22
voi pesedacii aveți deja experiență cu veorica vasilica și al ei guvern. Sau mai precis guvernul lui dragnea.
8 4
Pakam • 2021-06-11 16:16:35
Da' macar avea destui ministrii inteligenti care stiau cu ce se mananca guvernarea. Pe vremea ei PIB-ul crestea, alocatiile cresteau, pensiile cresteau, salariile cresteau. Acum ce dracu mai creste in afara de infumurarea pseudoguwernerului?
2 3
holinessdani • 2021-06-10 23:12:49
Chiar nici unul, nici macar din intamplare? In nici un minister? Si cand te gandesti ca asta a fost sloganul cu care au pacalit oamenii sa-i voteze: competenta!
13 44
Amerlocu • 2021-06-11 06:45:07
Atâta doar că competența lor se manifestă doar când sunt în opoziție și chibițeaază. Principala chestie care-i lipsește USRului pentru o givernare de succes e „whipping boy”. În evul mediu copii regilor Angliei aveau ca partener de studii și de joacă pe așa numitul „whipping boy”. Oricât de zevzec și de rău ar fi fost prințul, el nu putea să ia bătaie de la profesori și pedagogi (după cum era moda în epocă) și atunci în locul său o încasa „whipping boy”.
7 27
..13 • 2021-06-11 07:41:41
A trecut vreunul dintre astia de au trimis documentele si au negociat printr-un ciclu complet de proiect - de la prima litera scrisa pana la ultimul raport trimis si aprobat? Cand l-am auzeam pe Ghinea spunand ca nu trebuie explicate in detaliu investitiile am inteles ca este prost de a binele, pentru ca tu trebuie sa stii constructia din spate, sa o argumentezi ff clar, sa poti prezenta SF-uri aprobate nu te duci cu povesti crezand ca ele vor fi aprobate sau mai grav treci si de aprobare dar din cauza ca proiectele nu sunt mature nu reusesti sa treci cheltui banii pentru ca lucrurile nu sunt clare... PNRR nu este numai esecul lui Ghinea este esecul unei RO nepregatite care spera ca doar dand din gura gata sosesc si banii pe coverta... repet este un esec al RO unde factorii decizionali au contribuit din plin la acesta. competenta este un cuvant aproape necunoscut in RO - de ce sa ne miram?
1 23
nahir • 2021-06-11 10:06:59
lui ghinea a constat în lipsa comunicării cu Bruxelles-ul. Și-a închipuit că este suficient să trimtă un plan de genul ”cam așa vom cheltui banii”, în loc să pună întrebări clare despre cum trebuie întocmit PNRR, ca să nu fie o rasoleală. Și mai grav ar fi dacă au avut metodologia întocmirii PNRR și au omis-o intenționat.
1 11
galeo • 2021-06-11 08:26:18
Dar nu îl ascultă, idioții sunt autisuficienti și le știu pe toate. Minciuna a devenit adevăr.
4 14
paniri • 2021-06-11 09:37:33
Prea adevarat, prea ca la noi.
1 6
nahir • 2021-06-11 10:01:49
că dacă ăștia ai lui cîțu sunt de râsul curcilor, cum a fost cu guvernul veorica vasilica (aka docila lui dragnea)?
9 5
atc • 2021-06-11 16:17:09
Pai, ia da-ti tu seama, citind situatia economiei Ro. la plecarea guv. Dancila si compar-o cu catastrofa de azi.( 30.10.2019 vs. 31.05.2021). Cica, e o chestie numita INS, care publica date. Dar, pentru ca nu lasi impresia c-ai intelege ceva, intreaba un prieten; ca n-or fi totzi ca tine pe-acolo, pe la "salvatoriii Ro."!
2 4
Pakam • 2021-06-11 16:57:00
Statistici nu poti sa interpretezi ca daca ai fi putut nu ai fi intrebat. Simplu, pe intelesul tau si al useristilor: pe vremea Vasilicai PIB-ul crestea, alocatiile cresteau, pensiile cresteau, salariile cresteau. Pe vremea Vasilicului Catu creste ingamfarea guwernerului, propaganda si inflatia. Capisci?
2 3
CptPopa • 2021-06-10 23:13:40
Au mes pe sistemul Nastase din 2000, "O sa". O sa investim bugetul in cai ferate, in drumuri si poduri, crestem nivelul de trai. Astia la Comisie vor sa spui unde cand cum cat costa cand terimini si cu ce rezultat. Tema grea si cu responsabilitate cam pe persoana fizica, nu mai merge cu o sa facem... dar sunt putin surprins totusi, nu s-a prins nici un corporatist de pe acolo? au uitat de unde au plecat?
5 30
Zache58 • 2021-06-11 06:20:52
tu crezi ca astia stiu meserie?.
4 12
nahir • 2021-06-11 10:08:38
aud/văd astfel de întrebări, îmi vine să-l trimit pe respectivul să facă niște meditații cu veorica vasilica.
10 2
Unforgiven • 2021-06-11 09:52:26
S-a mers exact pe paradigma USR-ista cu programul de guvernare dinainte de alegeri, care spunea ca trebuie sa facem, trebuie sa construim, trebuie s-o frecam etc, dar fara nicio viziune despre proiecte concrete, fara costuri, fara venituri, fara nimic, doar niste papa lapte cu pantalonii rupti in cur.
3 7
Gigi Kent • 2021-06-10 23:14:02
Dar dl. Ghinea a mai fost pe fonduri europene. Si vazuram ce poate (adica mai nimic). De ce a mai fost pus inca o data? Atata s-a putut? Atunci bine!
13 36
cucuveauamov • 2021-06-10 23:14:25
nu inteleg nimic din lirica mioritica ... n-ai cu cine, ce sa mai .... ramanem noi aici, cu alesii nostri, pe-un picior de plai, pe-o gura de rai
14 24
cucuveauamov • 2021-06-10 23:16:29
pare ca d. Ghinea a luat si a trimis ceva repede de pe referate.ro ... ghinionul e ca aia chiar au citit
12 30
Shaolin • 2021-06-10 23:16:45
Mai salvăm ceva? Haide domnul Ghinea, unde e competența aceea de ne-ați promis-o? Sau începeți și dumneavoastră cu „eu vreau dar nu mă lasă mafia”?
9 37
feroviarul123 • 2021-06-10 23:18:11
De exemplu CFR-ul a echipat 6 locomotive cu ETCS L2 ale CFR Călători. Pe CFR Călători i-a durut la basca de sistemul modern instalat din bani publici și nu a efectuat nici un test cu ele , recepționându-le deși comisia CFR Infrastructura descoperise mai multe probleme. Dar cu erau proprietatea CFR Călători nu s-a putut face nimic. La fel ARF-ul nu a reușit sa cumpere rame echipate cu ETCS si are de gând sa cumpere rame chinezești echipate cu sistemul chinezesc CTCS L3 ( ca e similar cica , deși nu merge nicăieri in UE) . Preturile sunt foarte mari ca se... directorii si secretarii de stat au nevoie de vile la Predeal.
1 28
Scarface1000 • 2021-06-10 23:19:55
Dragnea la puscarie!!! "Sa vina guvernul meu PNL care e plin de oameni competenti" Pana una alta nici nu stiu ce sa cred sincer, Probabil ca adevarul e undeva la mijloc, nici programul nu o fi perfect dar si Bruxelul baga motive ca sa ne taie cat de mult la bani. Initial era vb de 80 miliarde apoi s-au redus brusc la jumatate, iar acuma e vorba de vreo 29 miliarde pe care si astia tot baga motive Ieuropenii sa nu ii dea...
23 20
Lovercraft • 2021-06-10 23:23:24
Facem pariu? Va anunța mâine ceva gen „Vești extraordinare de la Bruxelles!....”
12 33
atc • 2021-06-11 09:26:17
....„Vești extraordinare de la Bruxelles!....”. Pai, si nu are dreptate?! N-a fost respins decat de 3(TREI) or in 6 luni! Ce-otzi fi vrand de la ei!. Acu' si asti de la Bruxelles, raaaai: s-au apucat sa citeasca, in loc sa-i creada pe cuvant pe "specialistii neamului"!
3 13
galeo • 2021-06-11 10:09:14
Câți va veni să ne spuna că de fapt e un nou succes fulminant al guvernului sau.
3 6
D-or • 2021-06-11 10:33:41
Nimic nu e gratis pe lumea asta. Pentru fiecare leu primit ne imprumutam pentru alti lei cu dobinzi si conditii. PNRR e o afacere buna pentru bancile in cauza, n-or s-o piarda ele, doar incearca sa si-o mai mareasca. Problema bancilor e ca daca au fost umflate costurile estimate, nu vor fi accesati toti banii, adica toate imprumuturile scontate de ele. Nu ne vom imprumuta destul.
1 8
Mazeta • 2021-06-10 23:56:45
Dacă nu-i poți convinge, zăpăcește-i!
15 25
gebica • 2021-06-10 23:58:28
Că a fost scris de niște analfabeți funcționali, căci și un elev de liceu ar fi trebuit să ofere explicații clare, fără să fie întrebat, la probleme de felul celor care au stîrnit nelămuririle. Și cînd te gîndești că un popor întreg cotizează din greu la privilegiile și pensiile speciale ale unor asemenea incompetenți.
7 33
2021-06-11 00:06:20
10 27
HP • 2021-06-11 00:10:16
Maestrul Ghinea, poreclit 0%, a mai bagat o combinatie in dulcele stil clasic. E momentul sa recunoastem ca in partidele romanesti, in absolut toate partidele romanesti, resursa umana de calitate lipseste cu desavarsire. Nu exista profesionisti, tehnicieni, intelectuali cu experienta relevanta si la standarde inalte. La PNL si la PSD sunt doar fosti maistri, cantareti de muzica lautareasca, chelneri, paznici, portari, soferi si alte rebuturi ajunse in politica prin ciordeala. La USR sunt doar studenti de bani gata, pui de securisti, oengisti aerieni si consultanti de 2 bani, plus niste avocati dubiosi. Atata timp cat nu va fi incurajata cooptarea profesionistilor si a tehnocratilor in posturi de decizie si control (nu, la PLUS nu sunt tehnocrati, sunt birocrati de mana a saptea, slugi bruxelleze, e o mare diferenta), Romania nu va cunoaste progresul. PNNR-ul asta nu poate fi fentat ca mizeriile alea de licitatii de pe SICAP/SEAP, unde orice agarici poate depune un caiet de sarcini si o oferta. Modelul mai relevant ar fi proiectele de pe callurile europene, lenders si ledgers (gen Horizon 2020), unde "consultantii" in fonduri europene de pe la noi isi prind urechile, ca ei sunt obisnuiti doar sa ia banii degeaba de pe amarasteanul care vrea sa ia niste bani pe "nerambursabile". Greu la deal cu boii mici...
11 46
Crop • 2021-06-11 07:54:18
Mai ales fsptul ca majoritatea politicienilor ii dau la o parte pe cei ce se pricep la ceva si incearca doar sa-i capuseze in timp ce se umfla in pene cum ei rezolva o situatie. Este absolut dizgratios cat de josnic a putut sa ajunga clasa politica unde doar prostii si nepriceputii mai intra iar restu' fug prin Europa pe unde prind. PNRR-ul asta, pe langa faptul ca este garantat de guvern cu impoziteke de pe casele noastre si la transport cu vignete mai mari, nici macar nu or sa apuce sa-l cheltuie. Cam asta le e nivelul. Efectiv nu ai cu cine vota
3 17
2021-06-11 09:14:32
2 18
atc • 2021-06-11 09:29:23
...da' nici cu astia maaari nu ne e usor!
4 8
sile_v • 2021-06-11 12:35:24
Ca asa zice si Ciolacu. Vedeti ca Ghinea si-a pus demisia pe masa: daca PNRR e respins la finalul luni septembrie 2021, isi da demisia. Daca nu, sa isi dea Ciolacu demisia din functia de sef PSD. Pe cat ca Ciolacu nu se baga? Stie si el ca linia asta isterica da a trata negocierile cu comisia pentru PNRR sunt doar pentru votantii lui. Si ca PNRR va fi aprobat pentru toata suma in septembrie 2021. Toate aceste clarificari sunt imposibil de evitat, ca discutam de proiecte de 30 de miliarde, pentru care vor detaliere pana la cea mai mica cheltuiala.
4 1
miculescu-rucar • 2021-06-11 14:46:18
demisia loserului asta?
1 3
atc • 2021-06-11 16:41:36
Nu va fi respins!. Numai ca, unii dintre noi am am mai trait aceasta istorie: in scoala, prostul clasei era copil de militian. Cu functie. Adica," UN APARATOR AL STATULUI DE DREPT"; sI , neputincios plodul, si dupa trei corecturi, profesorul ii scria el lucrarea, ca doar nu era sa lase repetent tocmai pe progenitura" dreptatii" Desigur,orice asemanare cu personaje reale este neavenita! Dar, ca-n gluma, avand, totusi, cea mai proasta medie, a fost repartizat cel mai departe de Bucuresti. Si, s-a intamplat sa fie un loc liber tocmai la Consulatul din Paris.
0 2
ploiesteanu • 2021-06-11 00:10:37
Prețuri maxime, hai să-i jecmănim și p-ăștia cum jecmănește primăria cetățenii, prețuri de 10 sau 20 de ori mai mari decât e prețul normal.
9 24
miculescu-rucar • 2021-06-11 14:47:27
el a spus sa scrie proiectele cu picioarele?
2 3
ploiesteanu • 2021-06-11 18:19:53
S-a dus el personal, a controlat, a semnat, el e bosul cel mare. Până la urmă ăia ne roagă să luăm banii, dar mie mi-e frică să-i luăm și să nu terminăm lucrările în 4 ani, Doamne ferește să dăm banii înapoi.
0 1
atc • 2021-06-11 20:58:34
"... să-i luăm și să nu terminăm lucrările în 4 ani...". Pai cum sa terminam in 5 ani, de ex; metroul din Cluj, 434 km. de autostrada inceputi de la zero ( media Ro. pe 17 ani e de cca. 50 km./an); iar pe ultimile 6 luni: zero barat! Cum cred propagandistii maretei coalitii ca inghitim aceste minciuni gogonate ( ca si multe altele)?!
0 1
atc • 2021-06-11 21:27:06
Nu!. El shi l-a asumat explicit: Citu / 14.05. a.c.: "PNRR nu are de ce să treacă prin Parlament, este un proiect al Guvernului". Printr-o intamplare( regretabila, zic eu) el e P.M al acestui guvern.
0 1
JustinHS • 2021-06-11 00:18:40
din ultima factura e-on primita. Dar cel mai rau ma omoara facturile la caldura. Totul pe lumea asta, in afara relatiilor de familie, e minciuna, hotie si jecmaneala. Oamenii sunt dracii.
4 25
Fides • 2021-06-11 01:15:07
Iata ca am reusit sa ne inecam iar la mal. Iar tuna si fulgera Klaus ca trebuie sa se tezeasca sa minta si el ceva acolo, ca na analizeaza, ca Citu (da, aici se impune cacofonia) a facut nimic vizavi de PNRR. A, nu stai, a facut o varza, iar cum pot scoate fumuri pe nas satisfacuti de guvernarea da dreapta, opinentii alintati de cuvintul ala ce-i uneste. PS Iar o sa ramanem doar cu imprumutul luat, banii tocati prin buzunare dositi, zero rezultate pt popot. Asta nu deja vu fata de creditul luat de la FMI, ci doar o continuare in distrugerea poporului, ca drept tara nu o mai ducem mult cu noii fanarioti.
15 18
2021-06-11 06:31:27
6 13
Amerlocu • 2021-06-11 06:34:32
1. Soarele a bătut spre poarta noastră 2. Arbitrul a ținut clar cu ei. Nu a vrut să ne dea nicio șansă. 3. Spectatorii nu ne-au susținut și nu ne-am putut concetra. Galeria noastră a fost leșinată 4. Mingea sărea altfel ca la antrenamente. 5. Gazonul a fost ud. 6. Data viitoare îi rupem! Singurul lucru pe care nu-l vom vedea va fi ca Ghinea să-și asume fie și măcar 1% din responsabilitate. El a făcut totul perfect și ăștia de la Brusăl de fapt tremură când îl aud cum dă cu buzduganul în poartă, dar l-au lucrat pe la spate forțele „iliberale” și dujmanii democrației. Odată motivele lămurite putem trece la faza următoare: Nu fiți îngrijorați. Totul e OK și sub control. Spre a nu se lăsa nimic la voia întâmplării s-a și constituti o celulă de criză conmpusă din artileria grea: Coseta, Clotilda & Bulai sunt numai ochi și urechi. Sub conducerea luminată a lui Ghinea sunt gata să asmută Făsibucu pe ăia care pun întrebări nesimțite și pe oamenii lui Dragnea de la CE care subminează opera monumentală clocită de Ghinea...
6 20
..13 • 2021-06-11 07:53:05
La teapa monstroasa cu metroul de la Cluj - necushorule cum poti matale sa faci metrou la Cluj in 4 ani - incepand cu SF-uri cu terenurile pregatite, cu sapaturile, samd cand acolo este treaba pentru 10 ani.... Sunt nimicuri astea care rame, cate rame de metrou pe langa monstrozitatea unr proiecte imense - nu spui nici 2 cuvinte despre cloud sau energie... Zau ca iarasi nu suntem pregatiti pentru ca Ghinea chiar nu intelege esenta proiectelor cum nu a inteles nici esenta PRR pana la urma asta era clar treaba PM si a guv sa gestioneze propunerea de PNRR - nu treaba lui Ghinea - pe pariu ca iesea mai bine. Sigur ca nu am luat in considerare geniul Barna care mai are un pic si trece la #penali.
4 8
atc • 2021-06-11 09:34:54
"eu ma gandesc atent...la teapa monstroasa cu metroul de la Cluj - necushorule cum poti matale sa faci metrou la Cluj in 4 ani - incepand cu SF-uri cu terenurile pregatite, cu sapaturile, samd cand acolo este treaba pentru 10 ani...." Pai, poti: precum cei 416 km. de autostrada(?!?!) in aceiasi 4 ani! Ha, ha, ha!
3 8
Ochii_pe_voi • 2021-06-11 07:55:05
Cei 10.000 de specilasiti ai guvernarii PNL+USR+IDMR. Se astepta cineva la un alt rezultat dupa incomptenta dovedita de dreptaci in ultimul un an si jumatate?
8 9
2021-06-11 08:03:59
7 13
2021-06-11 09:07:32
10 6
Pakam • 2021-06-11 17:14:36
Pe vremea PSD sigur o duceam mult mai bine decat azi iar daca astia raman la guwernare o s-o ducem mult mai rau.
2 1
Metec • 2021-06-11 08:08:51
Bai, sa te certe Comisia Europeana ca invatatorul la clasa primara. ca nu faci bine calculele de adunare si scadere, asta da peformanta "tehnocrata"! Pai, faceti si voi un contract de colaborare cu Nicusor, ca asta a trecut prin scoala si se pricepe la adunari si inmultiri! Rusine, bai Guvern-minune! Radeati cu gura pana la urechi de gafele Vioricai, dar voi sunteti mai repetenti decat ea...
3 15
2021-06-11 09:08:45
5 10
TrueBlue • 2021-06-11 08:10:43
Deci cum ramane cu salariile si sporurile bugetarilor care nici acestea nu pot fi explicate/justificate?
2 14
Ochii_pe_voi • 2021-06-11 09:01:13
In mod cert suporterii „liberalilor” vor gasi explicati - greaua mostenire.
5 12
galeo • 2021-06-11 08:23:18
Fix ăștia ce se cred superiori și îi consideră pe ceilalți needucați nu sunt in stare sa scrie un proiect corect.
7 14
Alin Delin • 2021-06-11 09:10:23
Nu ma intereseaza ce partid ocupa acel minister atata timp cat isi fac treaba. Chiar nu au gasit un om compotent care ii dea ministrului peste degete ca proiectul trimis nu e facut in regula? Chiar toti de pe acolo sunt yes-mani care nu vor sa-l deranjeze pe ministru? Acum 2 ani fix asta se plangeau cei de la USR+ ca PSD nu stiu sa absoarba fonduri europene iar acum ce sa vezi, ca si ei fac gafe mari cand fac un proiect cu bani europeni. Faptul ca psd ne-a tras mult in jos in ultimii 7 ani nu e o scuza pentru evolutia mult sub asteptari a USR+ ului de acum. Ma rog, poate am avut asteptari mult prea ridicate.
1 11
atc • 2021-06-11 16:47:57
Mai citeste cifrele INS. S-ar putea sa ai surprize. Sunt diferente mari fata de lozinci!
2 2
Alin Delin • 2021-06-11 17:37:10
Si in comunism productia la hectar arata grozav dar in realitate... Revenind, autostrada Turda- Sebes trebuia sa fie gata in 2017, nu e gata nici acum, de spitalele regionale s-a ales praful. Deci, despre ce vorbim? Doar despre seci INS in timp ce in realitate am pierdut timp cu alde Dancila.Tudose, Andrusca sau Tudorel.
1 3
atc • 2021-06-11 21:19:04
1. Deci, tu compari datele INS de azi cu raportarile din vremea PCR? 2. Hai ca esti tare:"ins-ul nu imi tine nici de foame nici de sete". Nu, da' de-acolo poti sa afli cat ti-a crescut venitul ( ca sa nu pierzi timpul sa te cautzi in buzunar), PIB -ul,datoria publica, deficitul bugetar, cursul E/Ron, inflatia, etc., etc. Si, foarte interesant, in ce perioade si sub ce guvernare s-au intamplat fenomenele descrise. Si, mai ales, te-ajuta sa nu mai postezi lozinci de doi bani.
2 1
Alin Delin • 2021-06-11 22:08:23
E o lozinca? Ca si dreptul la vot? Asa cum spunea VP? Serios? Eu in calitate de cetatean obisnuit ma simtit lezat ultimele guvernari. Vrei sa iti aduc aminte cum au modificat codul fiscal de pe o zi pe alta? Faptul ca PSD e corupt nu e o scuza pentru rahaturile facute de liberali acum , cum nu e nici o scuza pt PSD faptul ca PDL-ul a fost corupt si arogant.
0 3
atc • 2021-06-12 09:56:52
1.Autostrazi, zici? Ia de-aici: :- 110 km – Ceausescu (1971-1972)/ 2 ani ---------------- - 151,5 km. -Nastase/ 1an - 0 km. -Tariceanu ( 2005 -20080/ 4 ani - 121,1 km. - Boc/( 2009 – 2011)/ 3 ani - 339,2 km. - Ponta/(2012 -2015) /4 ani - 22,1 km. - Ciolos/(2016)/ 1 an - 116,5 km. - PSD/(2017 – 2019)/ 3 ani - 60,6 km. - Orban/( 2020)/ 1 an TOTAL: 811km (2004 – 2020/17 ani , din care: - PSD-607,2 / 8 ani - PNL-181,7 / 8 ani - Ciolos-22,1/ 1 an Scriu asta , poate se mai vindeca din leziuni. 2. Nu intamplator te-am sfatuit sa citesti statistici( stiu, nu-s de mancare cum ai vrea tu), dar ajuta la multe chestii.
1 1
Razvan_M • 2021-06-15 11:50:32
... lui 2012, cu autostrazile in executie pentru 2012 si planificate pentru urmatorii ani. A finalizat *doar* ce a fost lasat de Boc si nu a lasat nimic in urma. - Nastase 4 case a fost premier 4 ani, timp in care a facut un ciot de autostrada, cu cei 30+ km placi de beton prost incheiate. Si chiar si asa a fost cel mai bun prim ministru pe care l-a dat partidul comunist. - Tariceanu a guvernat cu PDL-ul 2 ani si cu PSD-ul 2 ani in perioada cat nu s-a construit nimic. - Boc a guvernat un an cu PSD-ul in 2009, in perioada cand a scos Romania din falimentul in care o lasasera PSD+PNL Tariceanu. In 2010-2012 s-au construit km-record de autostrada, desi in 2010 inca eram in plina criza economica - si s-au lasat planuri de constructie pentru inca vreo cativa ani. - Ponta n-a lasat nimic, stim cu totii povestile piticului cretin pe care l-a numit Ministru al Transporturilor. Asta desi a primit o economie care iesise din criza economica profunda si tone de bani pe care i-a risipit pe pomeni electorale si parandarat. - despre Ciolos nici n-are sens sa mai vorbim, Ciolos a lucrat cu materialul primit de la clientul Ponta, adica 0 planuri de autostrazi dupa 3 ani jumate de guvernare PSD. - Viorica a lucrat cu planurile lasate de Ciolos si nici p-alea nu le-a pus in practica. A construit un rahat timp de 3 ani de cresteri economice sustinute, risipind iar banii pe cresteri de pensii, salarii si alte pomeni electorale - conform unor teorii neomarxiste precum wage-led-growth care au crescut artificial costul vietii. PSD a fost asadar la putere din 1990 pana in 1996 - 7 ani + 2001-2004 - 4 ani + 2007-2008 - 2 ani (alaturi de PNL) + 2009 (alaturi de PDL) - 1 an + 2012-2015 - 3.5 ani (alaturi de PNL) + 2017-2019 - 3 ani, pentru un total de 20.5 ani. PNL/PDL a fost la putere din 1997 pana in 2000 - 4 ani + 2005 - 2008 - 4 ani + 2012-2015 - 3.5 ani (alaturi de PSD) + 2020-2021 - 1.5 ani, pentru un total de 13 ani.
1 1
atc • 2021-06-15 17:33:20
1. A.s. au inceput sa fie construite in Ro. in 2004, cand Ro. a inceput sa aiba resurse ca sa se dezvolte. Asa ca lasa 1990- 2003, ani de penurie. 2.. Chiar nu v-ati plictisit sa repetati postia cu: "Gica (PSD) a terminat a.s incepute de Mitica ( PDL/PNL/USR, etc) ?? TOATE guvernele normale la cap continua si, cand pot, finalizeaza lucrarile la a.s incepute de guvernele anterioare. Ia da-mi tu exemple de a.s. incepute si terminate in 4 ani de UN guvern! Poate bucati, de le masori cu metrul! 3. Stii cati km. de a.s in lucru a lasat guvernarea Dancila? Iti spun tot eu, ca habar n-ai: 432 km.! Stii cati au finalizat pana acum liberalo- progresistii? 60,6 km.( PNL in 2020) si 0 ( zero) km. Drula( USR) in 6 luni din 2021! Ai reusit sa-ntelegi ceva?
1 1
Razvan_M • 2021-06-15 23:43:22
1. Autostrazile, dupa cum spuneai intr-un comentariu anterior, au inceput sa fie construite de Ceausescu. 2. Faptele te contrazic in privinta prostiilor cu milioanele de km de autostrazi construite de Viorica si Victoras. Nastase a lasat 0 (zero) km de autostrazi planificate guvernului urmator in 2004. Tariceanu si cu partenerii PSD au lasat 0 (zero) km de autostrazi planificate guvernului Boc in 2008. Boc a lasat peste 100 km de autostrada in constructie cand a fost mazilit in 2012 si vreo 200 planificati pentru anii urmatori. Ponta doar a taiat panglicile. Dovada este clara: cand s-a terminat mostenirea de la Boc, Ponta a incheiat prin a construi 50 km de autostrazi si a lasat 0 (zero) urmasilor. A se cauta filmuletele cu cretinul de Sova. 3. Lasa propaganda cu milioanele de km ai lui Dancila. Astia erau trompetati in 2018, dar pana in 2019 s-au dovedit un mare fas - a construit un pic peste 40. Evident ca in 2019 a bagat alte minciuni, ca doar nu o durea gura. Iar in 2020 iarasi a venit mostenirea cu 0 (zero) km de autostrazi pregatiti a fi construiti (cu buget cu tot). Cu Drula vom vedea la sfarsit de an ce va fi. Dar este clar ca PSD-ul are obiceiul sa lase un rahat catre guvernele urmatoare si apoi se lauda cand vin la guvernare cu inauguratul de panglici la munca altora.
0 1
atc • 2021-06-16 08:37:49
1.Pai, asta ziceam si eu. Vezi ca cifrele pe care ti le-am servit - gratuit- sunt de pe site-ul Pro infrastructura ( fost Drula)! Nu-i frumos sa-i faci mincinosi! 2. Incearca sa compari modul concret in care-ti prezint eu cifrele OFICIALE cu aiurelile cu "milioanele de km." si vorbele fara acoperire aruncate de tine! Poate te ajuta in viatza.
0 0
Razvan_M • 2021-06-16 11:46:00
Site-ul Pro-Infrastructura nu zice ca in 2012 PNL & PSD (USL) s-au ocupat doar cu taiat panglici. Iar tu ai calculat, gresit, taiatul de panglici la realizari PSD - ceea ce contine un fals - PNL erau in acelasi guvern. Deci PNL +PSD au taiat panglici intre 2012(5 luni)-2015 la ce a lasat Boc proiecte. Asadar realizarile ar fi ale PDL - care acum este parte din PNL. Tin foarte bine minte cum Sova, Ministrul PSD al Transporturilor din acea vreme, era mai preocupat sa taie bugete de la autostrazi decat sa miste ceva. Nu ai dat referinte catre cifre oficiale cand ai spus ca Viorica avea in lucru 432 km de autostrazi si drumuri expres. Astea sunt inventii fara legatura cu realitatea - o autostrada sau un drum expres trebuie sa fie planificate, contractate, sa aiba constructor activ si buget care sa acopere cheltuielile pentru a putea fi construite. Viorica (si guvernele anterioare PSD) au mintit de mai multe ori in legatura cu cifrele astea - si au subfinantat permanent constructia de autostrazi, ceea ce echivaleaza cu sabotajul. Nu ca alte guverne n-ar vorbi prostii si ele. http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-10346609-emil-boc-investitii-40-mld-lei-infrastructura-anul-2012.htm https://ziare.com/vasilica-viorica-dancila/premier/dancila-se-lauda-cu-autostrazile-facute-de-altii-si-spune-ca-protestul-sieu-a-fost-circ-1553930
0 1
Pakam • 2021-06-11 17:19:37
Pe vremea lor PIB-ul crestea, salariile cresteau, pensiile si alocatiile cresteau. Uita-te in datele statistice daca esti in stare. Daca nu, mai bine taci! Pai cu astia de azi daca ar fi fost la guvernare, aveam azi salariul minim doar 100 euro iar pensia medie tot atata. Nu vezi ca nici acum nu vor sa creasca salariul minim cum cere CE?
2 1
Alin Delin • 2021-06-11 22:09:24
Ma uit la cursul euro/leu, ma uit la inflatia reala. Nu la ce stabileste linia de partid. Daca tie ti se pare ok sa creasca cursul de la 4.5 la aproape 4.8 e fix problema ta.
0 2
atc • 2021-06-12 10:17:23
1. ...da-n ce te uiti: in zatul de cafea, in horoscop? 2."...ma uit la ".Pai, uitate-aici: -" cursul euro/leu," :4,5 /2016 -Ciolos vs 4,755/2019 - PSD ( 3 ani) vs. 4,92 /11.06 ( 1,5 ani)- Liberal- "progresistii" - " inflatia reala. ...":3,8/2019 vs. 3,5/mai 2021 cu prognoza de 4,1 /31.12.2021. Deci: cine te trage-n jos si-ti provoaca leziuni? E bine ca te uiti la ceva. Dar e important sa si intelegi ce vezi pe-acolo inainte sa dai din gura pe dinafara, caci dauneaza grav sanatatii; si, poate provoca cu-adevarat leziuni! -
1 1
Gigi Kent • 2021-06-11 09:16:18
"Spulber un fake news de la prima oră. PNRR nu a fost respins. PNRR nu a fost retrimis", a scris Florin Cîţu pe Facebook. Mai bine ne spunea: "Nu l-am lovit pe PNRR nici in plex, nici cu pumnul in fata". Stilul asta de distragere a atentiei (eu unul nu am vazut nici o stire, dar absolut nici una ca PNRR-ul ar fi fost respins) prin care cream o problema ce nu exista si apoi prezentam solutia ("e fake news") e extrem, dar extrem de enervant. E folosit insa de domnul Citu (ca si de dl Basescu) ca strategie de comunicare pentru ca isi cunosc votantii. Sa-ti fie rusine, desigur, Dinu Patriciu!
7 13
Gigi Kent • 2021-06-11 09:50:30
Placerea de a baga cutitul in rana ... Mai tineti minte cand Romania detinea presedintia rotativa a Consiliului Uniunii Europene? Cand ne-au felicitat toti cat de bine a fost organizat totul? Chiar si Iohannis a recunoscut? Cate dosare de negociere au fost inchise? Cand era premier doamna Dancila de la PeeSeeDee? Si mai era un domn la afaceri europene (care a organizat totul dar si-a dat demisia din pacate), Victor Negrescu, tot de la PeeSeeDee. Ehe ...ce vremuri.
4 7
sile_v • 2021-06-11 12:39:54
Dar linia de atac la modul isteric/catasrofic continua. Inevitabilele clarificari (discutam de proiecte de 30 de miliarde!) sunt tratate ca un capat de lume, ca un esec urias. Vedeti ca ministrul Ghinea si-a pus mandatul pe masa in contrapondere cu mandatul lui Ciolacu de la sefia PSD: daca PNRR e respins in septembrie 2021, Ghinea isi da demisia, altfel sa isi dea CIolacu demisia. Hai sa vezi daca se baga Ciolacu. Si atunci o sa intelegi cat de mult se exagereaza.
6 1
Rolly • 2021-06-11 09:48:28
It is happening again... Pentru toți specialiștii din USR, o dedicație „Shine on you crazy diamond”. Își mai fac și ei cultură muzicală. Cultură PUNCT. Sau asta, dacă nu au chef de cultură https://www.youtube.com/watch?v=0UT2E7o5Gkw
3 6
atc • 2021-06-11 09:49:58
1. Citu / 14.05. a.c.: "PNRR nu are de ce să treacă prin Parlament, este un proiect al Guvernului" OK, da' nici prin Comisia Europeana n-a prea trecut! Sau, nici pe-acolo nu trebuia? 2. Acu', ca daca tot e proiectul VOSTRU, n-atzi vrea voi sa va dati DEMISIA si sa va duceti cu el in brate si sa-l treceti pe la Cotroceni, sa va dea banii KWI - care v-a numit " gu-ver-nul meeeu ", mai specialistilor""
5 7
sile_v • 2021-06-11 12:41:35
Nu a trecut de comisie = informatie falsa. Aveti rabdare, ca votul final e in septembrie si e absolut normal sa apara cereri de clarificare din partea comisiei.
3 2
AndreiGr • 2021-06-11 10:10:36
cum "fiecare pacient din Romania are legatura cu ministrul sanatatii" asa si "fiecare capitol din PNNR are legatura cu premierul" (care e decidentul final)
1 4
I • 2021-06-11 10:10:55
nu vad unde ii critica. E comunicarea normala intre oricare doua institutii. Tu le dai ceva, ei vor mai multe detalii. Nu vad nici o problema. Imi place cum sar toti pesedeii pentru orice virgula dar cand furau ei nu era nici o problema. De parca e acelasi lucru sa nu pui o virgula cu a fura...
7 1
Torquemada13 • 2021-06-11 10:37:39
GUVERNUL MEU a inceput REFORMA ? Sa traiti bine (vorba vine) ! PS: PeeeeSeeeeDeeee e de vina ! -:)
3 7
D-or • 2021-06-11 10:40:45
intr-o perioada in care bancile se confrunta cu un excedent de bani si trebuie sa recurga la dobinzi negative. Initial, PNRR fusese gindit doar pentru proiecte noi, care sa aduca o plus-valoare, un impuls pentru dezvoltare pina in 2030. Limitarea insa la 2026 si includerea proiectelor "mature" care se derulau deja, face ca PNRR sa nu mai aduca neaparat o dezvoltare noua, ci doar conditionari noi.
3 6
sile_v • 2021-06-11 12:46:11
Romania are deficite mari de mai multi ani si are nevoie de bani pentru investitii. Ce folos ca bancile au excedent, daca Romania se imprumuta cu cea mai mare dobanda din UE, dubla fata de Ungaria? Imprumuturile prin PNRR se fac la dobanda cu care se imprumuta Germania, dobanzi la care doar visam acum. Mai mult, toate sunt pentru proiecte clare de infrastructura, nu pentru consum, salarii sau pensii speciale. Mai mult, discutam de bani de dat inapoi pana in 2050! Repet, conditii la care Romania nici nu viseaza daca cere bani "pe piata libera" La nevoile Romaniei in materie de infrastructura, era o greseala uriasa sa nu acceseze aceste imprumuturi.
4 3
D-or • 2021-06-11 14:10:53
Mai e pericolul ca noi sa fim cu respectarea conditiilor impuse si rambursarea banilor, iar alte firme neromanesti sa faca afaceri grase, iar la final sa rateze tintele, astfel incit sa trebuiasca sa rambursam banii de doua ori: si imprumutul si grantul. Nu-mi inspira incredere afaceristii care ne dau tircoale cu ochii la cele "80 de miliarde"
3 2
asavreau • 2021-06-11 13:42:04
Clarice și Claudia, din toate variantele de traducere a feedback, au ales-o pe cea mai defavorabilă și au explicat-o în stil Ciolacu !
3 2
asavreau • 2021-06-11 16:18:20
Despre PNNR se va discuta până se va termina. Sper să se facă, asta contează. Că se discută nu-i rău. De respins nu va fi pentru-că PNNR nu se respinge. Se discută, se adaptează, se modifică dar nu se respinge în limita sumei stabilite. Unii răutăcioși în loc să vadă o oportunitate de îmbunătățire, au găsit motivul să pună piedică. Poate pentru români ar fi de interes o discuție în amănunt, pe zone geografice, a ce se va face.
2 1
INTERVIURILE HotNews.ro