Sari direct la conținut

Un șofer care a provocat un accident cu 4 morți și 5 răniți pe DN 2 fusese amendat de zeci de ori pentru viteză și i-a fost reținut anual permisul auto

HotNews.ro
Ambulanta, Foto: Departamentul pentru Situatii de Urgenta
Ambulanta, Foto: Departamentul pentru Situatii de Urgenta

Un șofer care cu o zi în urmă a provocat un accident soldat cu moartea a patru persoane și rănirea altor cinci a avut permisul reţinut de mai multe ori şi a primit zeci de amenzi pentru nerespectarea regimului de viteză, a declarat joi ministrul de Interne, Lucian Bode. Accidentul a fost provocat de un bărbat care a intrat cu mașina pe contrasens, vrând să depășească, în afara localității Sinești (Ialomița), pe E85, cunoscut drept ”drumul morții” din cauza numărului mare de accidente petrecute acolo.

Bode a declarat, joi, la Constanţa, că şoferul care a provocat accidentul în care patru persoane au murit, în localitatea ialomiţeană Sineşti fusese sancţionat de zeci de ori pentru nerespectarea regimului de viteză.

  • “În condiţiile în care vom constata că este nevoie de o înăsprire şi mai puternică a sancţiunilor pentru astfel de fapte, o vom face.
  • Ieri am avut un accident cu patru persoane decedate, la Sineşti. (…) respectivul șofer care a produs accidentul a obţinut permisul auto, cred, în 2018. I-a fost reţinut în fiecare an: 2018, 2019, 2020.
  • A fost sancţionat de zeci de ori pentru nerespectarea regimului de viteză.
  • (…)Pentru astfel de oameni sancţiunile sunt încă prea moi, deci prea blânde”, a spus Lucian Bode, citat de News.ro.

Întrebat dacă se referă la creşterea valorii sancţiunilor, el a răspuns: “Mă refer la tot palierul, de la valoare… dar nu valoarea-i deranjează să ştiţi pe cei cu maşini puternice, a căror valoare depăşeşte zeci de mii de euro, sute de mii de euro, nu valoarea îi deranjează, ci faptul că, pe lângă amendă, suspendarea dreptului de a conduce pentru 90 de zile, pentru 120 de zile, cred că îi afectează mai mult. Şi în astfel de situaţii grave imposibilitatea ca respectivul conducător auto să poată să susţină un examen în această perioadă, să dobândească permisul mai repede decât cele 90 – 120 de zile”.

ARHIVĂ COMENTARII
Andreas1256 • 2022-06-30 17:08:22
Deh, nu toti isi permit sa doarma pe bancheta...
0 13
pehash • 2022-06-30 17:16:08
"În condiţiile în care vom constata" Deci mai intai se va infiinta o comisie...
1 16
Dr.Mythnick • 2022-06-30 17:25:36
doar in tara hotilor posibil ... justitia se adapteaza hotilor si criminalilor.
1 15
IoPaNet • 2022-06-30 18:20:50
Si cam ce ar putea face justitia, pe legislatia actuala? Singura solutie pentru calmarea dobitocilor de genul asta este de a legifera pedepse progresive - prima data iti ia permisul 3 luni, a doua oara 9 luni, a treia oara pe doi ani, dupa care... pe viata! La fel in cazul amenzilor, progresiv pana la confiscarea masinii.
1 14
Andy500 • 2022-06-30 17:30:23
Hai sa ignoram faptul ca E85 a fost o mare teapa (Umbrarescu a luat banii pentru 4 benzi si a facut cate 1.5 benzi pe sens), DAR sa astepti atatia ani pentru a face macar un drum in care sensurile sa fie separate, mi se pare iresponsabilitate maxima! Apoi nu cumva tot Bode era ministru, cand USL2.0 a plafonat INCA O DATA punctul de amenda la salariul de acum 5 ani? Ca cica romanii sunt saraci! Dar isi permit si masina si sa incalce legea (in cazul de fata sa circule cu viteza excesiva, care consuma mai mult combustibil!) Tot USL 2.0 a RESPINS in Parlament propunerile de inasprire a legii! Pe langa astea, ar trebui inasprite si pedepsele pentru ne semnalizarea corespunzatoare a lucrarilor!
5 16
Jebediah_Sanchez • 2022-07-01 04:43:48
Ideea cu punctul de salariu e practica data presupunem ca veniturile vin din salarii. Sunt multi cu salariul minim pe hartie si restul cash, sunt PFA, firme... Altfel are sens! Nu e corect sa fie aceleasi amenzi pentru toti. Poate se leaga si de valoarea masinii?
1 0
Elfu • 2022-07-01 07:49:21
E85 mai are inca asfalt din 199x (si e f bun) asa ca nu a fost o mare teapa ... teapa e ce s-a intamplat apoi la nivel de intretinere pe drumul asta - si la nivel de interventii de sistematizare (2+1, intersectii,poduri samd)
0 2
patrick_higher • 2022-06-30 17:48:02
"... suspendarea dreptului de a conduce pentru 90 de zile, pentru 120 de zile..." ?!? Care drept de a mai conduce vreodată după accidente cu morți și suspendări anuale? Confiscarea totală - proprietăți private, mașini, permis de conducere și pieton pe viață - asta ar putea fi o soluție de a-i mai rări pe demenții de pe șosele.
0 17
Grigore • 2022-06-30 17:50:29
Pentru astfel de situatii exista doua solutii : 1.ridicarea dreptului de a conduce vehcule pe drumurile pubilce si 2.inchsoare .Este de datoria factorilor de raspundere in domeniu (aici includ ministere, parlament, ONG, Avocatul Poporului ) sa procedeze de urgenta la modificare legii ( se intelege ca este vorba de graduarea sanctiunilor dar respectand cele doua principii) renuntand sa se vaicareasca de fiecare data cand apare un caz.
0 15
elysyum • 2022-06-30 18:07:23
Bode de ce nu; interziceti statiile CB ca in Germania. Iar la suspendare permis sa se dea examen teoretic din nou. Nu iei sala nu mai conduci deloc.Sa se numeasca redobandire teoretica permis. Asa scoateti analfabetii care au luat carnet cu spaga pe vremuri si pe meltenii care nu mai stiu nici o regula din 2022 la zi. De ce nu puneti mii de camere radar pe sosele ca in UK si Suedia..va plangeti ca nu aveti bani dar infractorii rutieri semianalfabeti bantuie drumurile in cazane sh de lux
1 18
George21 • 2022-06-30 18:35:14
Puscaria e buna pentru unii nu amenzile....Legile sunt mult prea blande....Pusi la munca in folosul comunitatii fara drept de apel
0 9
termopan • 2022-06-30 19:01:03
Nu spune si cata spaga a dat pe langa cate amenzi a primit. Pensia e pensie, mai ales la 45 de ani. Saraki moare, aiaie.
0 9
Jebediah_Sanchez • 2022-07-01 04:47:43
Problema e cea de atitudine generala. Legile, asa cum sunt, exista; nu sunt aplicate. E suficient sa circuli 10 min in Bucuresti sa vezi cat de rar se respecta regulile. In ziua de azi camerele (si radare) sunt relativ ieftine si se amortizeaza investitia repede. Trebuie facut ceva serios pentru eliminarea spagilor; e un cancer tare periculos.
0 2
Elfu • 2022-07-01 16:03:44
camerele si radarele sunt ieftine - dar nu pentru stat - statul le cumpara la preturi 'competitive' din drag pentru anumiti prieteni.
0 0
FreemanuAteu • 2022-07-01 06:13:12
Un cocalar recidivist. Cum sa incalci legea de atatea ori fara consecinte? In Elvetia de ex, dar si la scandinavi, nu s-ar intampla asa ceva. De ce? 1. La o viteza de peste 70 km/h peste maxima legala ti se confisca masina (arma unei posibile crime) si esti arestat, proces penal, posibil condamnat. 2. Amenda e f f f f mare si e proportionala cu venitul anual, poate ajunge si la 30.000 - 40.000 franci/euro la un salariu bun, de medic de ex. 3. Inculpatul e trimis la control psihologic pe cheltuiala lui, se trimite angajatorului un raport si recomandarea de incetare a contractului de munca. Angajatorii pot tine sau nu cont de aceasta, asadar poate avea probleme toata viata la CV.
0 3
mihai_mi • 2022-07-01 12:33:21
Bune ar fi si la noi aceste masuri!!!
0 1
Ritzi Pitzi • 2022-07-01 22:56:19
Ce facem cu ăia care conduc mașini de 60.000 E, dar primesc ajutor social că au 6 copii și niciun venit ?!
0 0
Elfu • 2022-07-01 07:47:48
CONFISCAREA SI DISTRUGEREA MASINII + amenda progresiva in functie de numarul de amenzi si de tipul lor
1 2
[deleted] • 2022-07-01 10:35:17
Acest comentariu a fost șters.
0 1
INTERVIURILE HotNews.ro