Sari direct la conținut

VIDEO Incident feroviar grav în Teleorman. Trenul de pasageri a intrat într-un marfar, mecanicul a trecut pe roșu: „A fost o tamponare violentă” / Inițial, autoritățile nu pomeneau nimic despre un impact

HotNews.ro
Linii de cale ferata, Foto: Hotnews
Linii de cale ferata, Foto: Hotnews

Luni dimineață, la ora 3.54, un tren de călători a lovit în gara Roșiori Nord un tren de marfă plin cu autoturisme, iar ultimele trei vagoane cu mașini au deraiat din cauza coliziunii.

Deși declarațiile autorităților NU indicau inițial că ar fi fost un impact între cele două trenuri, adevărul este că trenul de marfă a deraiat din cauză că a fost lovit de trenul de călători. Patru pasageri au ajuns la spital.

17:21Cum s-a produs accidentul feroviar din Teleorman și incredibila tăcere a autorităților. „Noroc că au acționat sistemele automate de frânare și nu s-a produs o tragedie”. Tot ce știm până acum AICI

17:00CFR Călători spune că, până la definitivarea cercetării de către organele abilitate, mecanicul trenului IR 1822 nu va mai conduce trenuri de călători.

13:30CFR Infrastructură confirmă, la peste 9 ore de la accident, că a fost vorba despre o „tamponare” și că mecanicul a „trecut pe roșu”: „Mecanicul trenului IR 1822, care urma să intre în stație la altă linie, a depășit semnalul de intrare în stație, care era deja în poziția OPRIRE (culoarea ROȘIE) și a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă, aflată în mers pentru garare.

Iată comunicatul CFR SA

„Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că circulația pe raza stației CF Roșiori Nord se desfășoară în continuare doar pe liniile 1,2 și 3, iar pentru repunerea pe șină a celor două vagoane deraiate și a vagonului răsturnat, din compunerea trenului privat de marfă, personalul feroviar de specialitate al SRCF CRAIOVA va interveni cu o macara de mare tonaj (125 tone.

Menționăm totodată faptul că, din primele verificări și conform informațiilor preliminare transmise de personalul feroviar aflat la fața locului, mecanicul trenului IR 1822, care urma să intre în stație la altă linie, a depășit semnalul de intrare în stație, care era deja în poziția OPRIRE (culoarea ROȘIE) și a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă, aflată în mers pentru garare. Aceste informații sunt deja verificate și analizate de membrii Comisiei de anchetă AGIFER, comisie care va stabili cu exactitate cauzele producerii deraierii trenului privat de marfă. Călătorii din trenul IR 1822 au fost preluați de trenul IRN 79, care a sosit în București Nord la ora 9.36”.

11:50Directorul Agifer, Agenția de investigare feroviară română, a spus că a existat tamponare între cele două trenuri.

”Fără nicio discuţie, a fost o ajungere din urmă şi o tamponare violentă”, a declarat, luni, la Digi 24, Laurenţiu Dumitru, director Agifer, referindu-se la accidentul din judeţul Teleorman, scrie News.ro.

Dumitru a spus, pentru România Actualități ”Trenul 1822 al CFR Călători, la intrarea în stația Roșiori Nord, a trecut peste un semnal care indica oprire. Nu știm motivul, dar știm efectul: a ajuns din urmă trenul de marfă al operatorului de marfă DB Cargo și, în urma coliziunii care a avut loc au deraiat ultimele trei vagoane ale trenului de marfă, penultimul fiind și răsturnat, iar antepenultimul a fost întors într-o parte.

Întrebat desspre viteza impactului, directorul Agifer a spus că sigur nu a fost mai mare de 50 km/h, ci probabil pe la 30 km/h, însă valoarea se va ști după ce vor fi analizate datele.

10:15 Ford România a dat o declarație despre accidentul feroviar de la Roșiori:

„Confirmăm că un tren încărcat cu vehicule Ford a fost implicat într-un incident în această dimineață în gara Rosiorii de Vede. În acest moment așteptăm mai multe informații. În conformitate cu politicile noastre, toate vehiculele aflate în tranzit fac obiectul asigurărilor. În prezent, autoritățile derulează investigațiile necesare, pe care le sprijinim împreună cu furnizorul nostru de transport.”

10:00 Patru persoane au ajuns la spital, luni dimineaţa, după ce trenul a frânat de urgenţă pe traseu. Conform ISU Teleorman, 12 persoane au fost rănite, însă opt au primit îngrijiri la locul incidentului şi nu a fost nevoie să fie transportate la spital.

„Potrivit ultimelor informaţii centralizate de la locul intervenţiei, situaţia privind victimele se prezintă astfel: 12 persoane rănite, dintre care 4 transportate la spital şi 8 nu au necesitat acest lucru, însă au fost asistate medical la faţa locului; dintre cele 4 victime, un bărbat de circa 46 de ani şi o femeie de aproximativ 30 de ani au fost transportaţi la UPU Alexandria, cu traumatisme la nivelul membrelor şi capului, conştiente şi cooperante, iar alte două persoane, un bărbat de circa 59 de ani şi o femeie de aproximativ 61 de ani, au fost transportate la Spitalul Municipal din Roşiorii de Vede, cu traumatisme la nivelul membrelor”, potrivit ISU Teleorman, citat de Agerpres.

–––––––

Trenul de marfă era încărcat cu mașini Ford și era al companiei DB, iar trenul de călători este IR 1822, Arad – București, al CFR Călători.

O persoană a sunat la 112 anunțând dimineață un accident feroviar cu zeci de răniți. IGSU a activat Planul Roșu de intervenție (au fost trimise șapte ambulanțe SMURD), plan care însă a fost dezactivat, după ce s-a constatat că nu s-a produs un accident feroviar.

Ce spune IGSU

”În jurul orei 04:00, un apel la 112 anunţa un accident feroviar, un tren de călători care a deraiat în judeţul Teleorman, între Roşiorii de Vede si Măldăeni. Astfel, pentru gestionarea eficientă a evenimentului, a fost activat Planul Roşu de Intervenţie, care presupune suplimentarea echipajelor operative, inclusiv a celor medicale la faţa locului. Odată ajunse, forţele de intervenţie au constatat că accidentul feroviar nu se confirma. Trenul circula pe ruta Arad- Bucureşti Nord şi s-a oprit brusc”, anunţă IGSU.

Mai multe persoane au fost evaluate la faţa locului de echipajele medicale, 3 victime fiind transportate la spital.

Călătorii sunt transportaţi cu 2 microbuze ISU către gara din Roşiorii de Vede.

Forţe angrenate: ISU Teleorman -: 7 ambulanţe SMURD, 1 Autospecială pentru Transport Victime Multiple, 3 autospeciale de descarcerare, 2 microbuze, 8 ambulanţe SAJ; ISU Olt – 1 Autospecială pentru Transport Victime Multiple, 1 autospecială de descarcerare grea, 5 ambulanţe SMURD; ISU Dolj: 1 Autospecială pentru Transport Victime Multiple, 1 autospecială de descarcerare grea, 3 ambulanţe SMURD.

Au mai fost prealertate ISU Argesş, respectiv ISU Bucureşti – Ilfov.

La ora transmiterii ştirii, Planul Roşu de Intervenţie a fost dezactivat (News.ro).

Ce spune CFR Infastructură

În cursul acestei dimineți, din cauza deraierii la intrare în stația Roșiori Nord a unui vagon din compunerea unui tren de marfă, ciculația trenurilor se desfășoară cu dificultate.

Din primele informații, trei pasageri din trenul IR 1822, Arad – București Nord, aflat în spatele trenului de marfă deraiat, în momentul frânării de urgență a trenului s-au lovit, aceștia fiind preluați de echipajele medicale pentru acordarea de îngrijiri.

Ceilalți pasageri din tren au fost preluați de trenul IR 79, Budapesta – București Nord.

Până la restabilierea circulației în condiții normale, sunt posibile și alte întârzieri în circulația trenurilor de călători. Programul de circulație în zona afectată se va desfășura în continuare în funcție de măsurile operative stabilite și dispuse de managerul infrastructurii feroviare – CFR SA, CFR Călători aplicând întocmai instrucțiunile acestuia.

Ce spune CFR Călători

În cursul acestei dimineți, din cauza deraierii la intrare în stația Roșiori Nord a unui vagon din compunerea unui tren de marfă, ciculația trenurilor se desfășoară cu dificultate.

Din primele informații, trei pasageri din trenul IR 1822, Arad – București Nord, aflat în spatele trenului de marfă deraiat, în momentul frânării de urgență a trenului, s-au lovit, aceștia fiind preluați de echipajele medicale pentru acordarea de îngrijiri.

Ceilalți pasageri din tren au fost preluați de trenul IR 79, Budapesta – București Nord.

Până la restabilierea circulației în condiții normale, sunt posibile și alte întârzieri în circulația trenurilor de călători. Programul de circulație în zona afectată se va desfășura în continuare în funcție de măsurile operative stabilite și dispuse de managerul infrastructurii feroviare – CFR SA, CFR Călători aplicând întocmai instrucțiunile acestuia.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro