Care sunt cele 3 filme românești care vor fi difuzate la Festivalul Internațional de Film de la Cannes
Ediția de anul acesta a Festivalului Internațional de Film de la Cannes, unul dintre cele mai prestigioase evenimente cinematografice din lume, va avea și 3 filme românești, printre care și documentarul „Nasty” despre Ilie Năstase, anunță ICR într-un comunicat.
Lungmetrajul Trei kilometri până la capătul lumii, în regia lui Emanuel Pârvu, va avea la Cannes premiera mondială în „Competiția Oficială”, în data de 17 mai 2024.
Filmul spune povestea lui Adi, un adolescent de 17 ani, dintr-un sat din Delta Dunării, care, prin eforturile părinților săi, învață la Tulcea. Venit acasă în vacanța de vară, Adi se simte bine alături de familia sa și de prietena lui cea mai bună, Ilinca.
Atunci când familia este confruntată violent cu un adevăr pe care nu îl pot nici înțelege, nici accepta, dragostea necondiționată pe care Adi ar trebui să o primească de la părinții săi dispare brusc, iar lui Adi îi rămâne o singură soluție, afirmă descrierea oficială a lungmetrajului.
Filmul îi are în rolurile principale pe Bogdan Dumitrache, Laura Vasiliu, Ciprian Chiujdea, Ingrid Micu-Berescu și Valeriu Andriuţă. Scenariul este semnat de Emanuel Pârvu și Miruna Berescu, imaginea filmului este semnată de Silviu Stavilă, montajul de Mircea Olteanu, iar scenografia și costumele de Bogdan Ionescu. Din distribuție mai fac parte actorii: Adrian Titieni, Richard Bovnoczki, Alina Berzunțeanu, Vlad Brumaru și Radu Gabriel.
Documentarul despre Ilie Năstase va fi prezentat pe 23 mai la Festivalul Internațional de Film de la Cannes
Lungmetrajul-documentar Nasty, regizat de Cristian Pascariu, Tudor D. Popescu și Tudor Giurgiu, va fi prezentat în Secțiunea „Proiecții Speciale” din Programul Oficial, pe 23 mai 2024.
Nasty oferă publicului o incursiune captivantă în viața legendarului Ilie Năstase, primul rebel din istoria tenisului. Ilie Năstase a dominat scena tenisului românesc și mondial în anii ’70, fiind primul lider al clasamentului ATP după crearea sa.
Filmul a avut premiera în data de 16 aprilie la Sala Palatului, București, unde a fost văzut de aproape 3.000 de persoane în prezența lui Ilie Năstase și Nadia Comăneci.
„Nasty colaționează imagini de arhivă și mărturii din zilele noastre. Pe care vârsta martorilor și trecerea timpului le-au făcut mai îngăduitoare și, implicit, mai tandre. Majoritatea secvențelor de arhivă, a interviurilor cu Năstase sunt de la televiziuni străine. Într-un astfel de interviu protagonistul mărturisește că, în ruptul capului, nu s-ar putea comporta altfel, că are fire de rebel, într-altul că a simțit o presiune de fiecare dată când a jucat la București”, arată o cronică de film despre lungmetraj semnată de Mircea Morariu pentru HotNews.ro.
Un film românesc va fi prezentat în cadrul unei secțiuni noi la Festivalul de la Cannes
De asemenea, anul acesta Festivalul de Film de la Cannes include pentru prima dată o secțiune imersivă, „Cannes XR – Immersive”. Doar 8 proiecte din întreaga lume fac parte din competiția acestei secțiuni, iar unul dintre acestea este românesc Human Violins: Prelude, o creație regizată și produsă de Ioana Mischie.
Human Violins – Prelude este o lume interactivă izbitoare din punct de vedere vizual, care evocă puterea transformatoare a muzicii în cele mai întunecate vremuri. Sesiunea VR este inspirată de un fapt real sfâșietor: în timpul Holocaustului, mulți evrei aveau voie să aleagă un singur obiect înainte de a fi aduși în lagăre, iar unii își alegeau vioara.
Filmul urmărește povestea fictivă a Almei (15 ani), o tânără care iubește vioara, dar care locuiește într-o lume a terorii. Prin muzică, ea se poate elibera iar spectatorilor li se oferă șansa de a duce moștenirea ei mai departe, mai notează descrierea acestui film.
Ediția din 2024 a Festivalului Internațional de Film de la Cannes urmează să înceapă marți seara într-un moment tensionat din cauza zvonurilor privind izbucnirea unui scandal de agresiune sexuală la adresa mai mulltor cineaști prezenți.