Sari direct la conținut

Accidentul feroviar din Grecia: 46 de morți, multe persoane sunt încă date dispărute / „Era un tren plin de studenți, tineri de 20 de ani” / Protest în Larissa: „Privatizarea ucide”

HotNews.ro
Accident feroviar în Grecia, Foto: Intime News/Athena Pictures / Shutterstock Editorial / Profimedia
Accident feroviar în Grecia, Foto: Intime News/Athena Pictures / Shutterstock Editorial / Profimedia

Șeful de gară elen acuzat că a provocat catastrofa feroviară care s-a soldat cu 46 de morți depune joi mărturie în fața instanței din Larissa, orașul din centrul Greciei cel mai apropiat de accident, iar ministrul grec al transporturilor, Kostas Karamanlis, și-a prezentat demisia, transmite AFP.

Bărbatul, în vârstă de 59 de ani, a fost arestat miercuri și acuzat de „omucidere prin neglijență” și provocarea de „vătămări corporale”. Dacă va fi condamnat, șeful de gară riscă închisoare pe viață.

El trebuie să explice cum a fost posibil ca trenul care transporta 342 de pasageri și zece angajați feroviari și făcea legătura între Atena și Salonic să fie lăsat să folosească aceeași cale ferată cu un tren de marfă.

Cele două trenuri s-au ciocnit frontal după ce merseseră pe aceeași cale ferată timp de mai mulți kilometri.

O purtătoare de cuvânt a pompierilor a spus că operațiunile de căutare au continuat toată noaptea: „Am continuat (în această noapte) pentru că timpul este împotriva noastră. Cu cât trece mai mult timp, cu atât scad șansele (de a găsi supraviețuitori)”.

„Privatizarea ucide”

În coliziunea violentă care a avut loc cu puțin înainte de miezul nopții de marți spre miercuri în valea Tempé, locomotivele și vagoanele din față au fost pulverizate, iar mecanicii celor două trenuri au fost uciși pe loc.

„Este o tragedie”, a declarat miercuri seară premierul grec Kyriakos Mitsotakis, în timp ce în țară se amplificau controversele legate de starea rețelei feroviare, despre care mulți spun că este într-o stare de degradare.

Kyriakos Mitsotakis a spus că s-a întâlnit cu rude ale victimelor în timpul unei vizite la fața locului și apoi la spitalul din Larissa și a adăugat: „M-au întrebat `de ce?` Le datorăm un răspuns sincer”. El a declarat o perioadă de doliu național de trei zile.

Contactată de AFP, compania italiană de stat Ferrovie dello Stato (FS), care controlează compania feroviară Hellenic Train, privatizată în 2017, nu a făcut nicio declarație. Locuitorii au manifestat în Larissa purtând bannere cu „Privatizarea ucide”.

„A fost trenul terorii”, a declarat jurnaliștilor Pavlos Aslanidis, al cărui fiu este dat dispărut împreună cu unul dintre prietenii săi.

„Era un tren plin de studenți, tineri de 20 de ani”

Președintele sindicatului mecanicilor de tren OSE, Kostas Genidounias, a denunțat ceea ce a spus că este o lipsă de siguranță pe linia care leagă cele două orașe principale ale Greciei.

„Toată (semnalizarea) se face manual. Sistemele nu mai funcționează din anul 2000″, a declarat el la televiziunea ERT. Anterior, el spusese că „niciun sistem de siguranță, nici telecomanda și nici semafoarele nu funcționează”.

„Era un tren plin de studenți, tineri de 20 de ani. Este cu adevărat șocant să vezi vagoanele mototolite de parcă erau făcute din hârtie”, a declarat presei Costas Bargiotas, medic la spitalul din Larissa.

„Este un coșmar ceea ce am trăit (…) Încă tremur”, a declarat pentru AFP Angelos, în vârstă de 22 de ani, un pasager ce se afla în tren. „Am simțit coliziunea ca pe un mare cutremur. Din fericire, ne aflam în penultimul vagon și am ieșit cu viață”, a adăugat el.

Multe dintre cadavre au fost carbonizate, iar unii dintre pasageri pot fi identificați doar prin intermediul mostrelor de ADN.

În Larissa, unde au fost duși răniții, primarul Apostolos Kalogiannis a vorbit despre „fluxuri de ambulanțe care aduceau victime cu arsuri, amputați, tot ce vă puteți imagina”.

„Nu am văzut niciodată așa ceva”, a declarat unul dintre salvatorii care lucrau printre resturile trenului.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro