Sari direct la conținut

Legile Justitei din Romania, dezbatere in Parlamentul European/ Comisarul european pentru Justitie: "Romania a parcurs un maraton. Un pas inapoi ar fi o mare dezamagire pentru prietenii Romaniei, dar mai ales pentru cetatenii romani"/ Plus: Cum l-a atacat un eurodeputat socialist, din acelasi grup cu PSD, pe Liviu Dragnea

HotNews.ro
Plenul Parlamentului European, Foto: Hotnews
Plenul Parlamentului European, Foto: Hotnews

Modificarea legilor justitiei din Romania a fost dezbatuta, miercuri seara, in plenul Parlamentului European de la Strasbourg, timp de peste o ora si 15 minute. Vera Jourova, Comisarul European pentru Justitie, a amintit in cadrul acestei dezbateri ca situatia modificarilor legislative fac obiectul unei anchete proprii ale GRECO, ale carei rezultate vor fi anuntate in luna martie. Ea s-a referit la progresul inregistrat de Romania pana acum drept „un maraton”, a carui linie de sosire se vede la orizont. Eurodeputatii PSD Victor Bostinaru si Ioan Mircea Pascu au insistat asupra faptului ca in Romania exista un pact intre seviciile secrete si institutii in justitie, Bostinaru afirmand chiar ca acest „pact” intre un serviciu secret si DNA a permis ca in Romania sa se faca „politie politica”. Pe de alta parte, eurodeputatul Ana Gomes (Portugalia), colega in grupul Socialistilor cu membrii PSD, l-a atacat pe Liviu Dragnea, cu referire la ancheta OLAF: „OLAF a tras concluzia ca seful PSD este responsabil pentru frauda cu fonduri europene. Deci intrebarea mea fata de colegii din Romania este: cum este posibil ca aceasta persoana as ramana in functie?” a spus aceasta.

  • Dezbaterea – intitulata „Amenintari la adresa statului de drept provocate de reforma sistemului judiciar din Romania” – a fost initiata de grupul Verzilor/Aliantei Libere Europene, grup ce nu are ca membri eurodeputati romani.
  • Desi prezent la Strasbourg, ministrul Justitiei Tudorel Toader nu a putut lua cuvantul, intrucat nu a fost invitat. Procedural, potrivit conducerii Parlamentului, doar prim-ministrul poate lua cuvantul in cadrul dezbaterii
  • In sala uriasa a plenului Parlamentului European s-au aflat circa 50 de eurodeputati, dintr-un total de 751, in timpul acestei dezbateri. Voturile in plen au avut loc in prima parte a zilei. Precizam ca dezbaterea nu are niciun efect juridic si nu rezulta intr-o rezolutie.

Aici poti urmari LIVE VIDEO dezbaterea

LIVE TEXT (conform traducerii oficiale in limba romana):

19.47 Dezbaterea s-a incheiat.

19.44 Ia cuvantul din nou, la final, Comisarul european Vera Jourova:

„Doresc sa multumesc PE pentru aceasta dezbatere. Aceasta nu este despre comisie sau parl, ci despre justitie. Unii dintre dvs s-au referit la rolul Comisiei. Repet ca rolul este de a indeplini obligatiile de aparator al tratatului. Noi trebuie sa evaluam statul de drept in fiecare stat membru. Si sa actionam cand observam erori de sistem. Un astfel de sistem se construieste de-a lungul timpul si poate fi distrus chiar peste noapte. De aceea suntem atat de vigilenti si am exprimat ingrijorari in momenutl acesta.

Oferim dialog si sprijinim. Ceea ce nu facem este sa interevenim in cazuri individuale, pentru a ii raspunde dnei Nicolai. Sper ca transmitem un semnal puternic de reintarire a increderii.”

19.41: Ana Gomes, S&D: „Am fost in Romania anul trecut. Ma doare sa vad ca astazi avem un proiect de lege sustinut de Sneatul Romaniei care reduce spatiul de expunere al societatii civile. OLAF a tras concluzia ca seful PSD este responsabil pentru frauda cu fonduri europene. Eu citesc din nimic altceva decat din raportul OLAF. Deci intrebarea mea fata de colegii din Romania este: cum este posibil ca aceasta persoana as ramana in functie?”

19.33 Maria Grapini, S&D: „Doamna comisar, sunteti dezamagirea zilei mele! Va las aceasta brosura…Modificarea legilor justitiei este o necesitate. Doamna Macovei a facut un pachet de legi prin asumare in care au ramas multe articole neconstitutionale. Mii de oameni au fost bagat in puscarie pe legile doamnei Macovei si acum platim la CEDO.” (se aud strigate in sala)

19.32: Siegfreid Muresan, PPE: „600 de mii de oameni in strada impotriva Guvernului. Credeti ca guvernul Romaniei face ceva bine pentru Romania? Presedintele PSD si al Parlamentului, condamnat pentru frauda electorala. Domna comisar, un infractor dovedit vrea sa intareasca justitia sau o slabeste?”

19.28: Replica Bostinaru: „Domnule Preda, ati ascultat discursul fostului dvs patron politic Traian Basescu? Ce a spus despre legile justitiei? Multumesc.”/ Preda, raspuns: „Sunt obisnuit cu atacurile la persoana, nu sunt obisnuit insa ca PSD-istii care faceau din Basescu raul absolut il folosesc acum.”

19.26 Cristian Preda, PPE: „Domnul Bostinaru spunea ca avem o tara de mana a doua. Dar avem un guvern de mana a saptea, pentru ca daca nu ar fi fost asa ar fi fost aici premierul Dancila. Nu inteleg ce cauta dl Toader aici, pentru ca dumnealui este intr-adevar membru al Comisiei de la Venetia, dar cand i s-a spus sa sesizeze comisia de la Venetia a refuzat. Nu va e rusine PSD-istilor?”

19.25 Laszlo Tokes, PPE: „Era momentul ca Comisia sa nu mai masoare cu doua masuri si sa nu mai actioneze numai impotriva Ungariei si Poloniei, ci si impotriva guvernului socialist din Romania. Oamenii protesteaza si transmit un mesaj foarte clar – justitia nu trebuie supusa politicii.”

19.22 Dan Nica, S&D: „Doamna comisar, din pacate astazi au fost spus atata neadavaruri incat ar trebui o noua initiativa, „minciuna ucide”. Au colportat unii dintre colegi minciuni, doamna comisar, daca v-ati fi intalnit cu ministrul Justitiei ati fi avut alt discurs. Cum e posibil, doamna comisar, sa nu stiti ca legile au fost declarate neconstitutionale?”

19.20 Ioan Mircea Pascu, PSD – S&D: „Din 2005, Romania are un sistem care se bazeaza pe protocoale secrete intre servicii secrete si autoritati. Protocoale mostenite din sistemul imediat dupa Revolutie. S-au folosit instrumente de atacare a rivalilor politici. In ultimii doi ani, presa este plina de stiri de abuzuri. Articolele care sunt declarate neconstitutionale vin sa puna sub semnul intrebarii suveranitatea Romaniei. De ce Romania trebuie sa fie supravegheata mai mult acum decat pe vremea lui Ceausescu?”

19.12 Mircea Diaconu, ALDE: „Si eu sunt ingrijorat de statul de drept din Romania. Cred ca are probleme. In ultimii ani au fost interceptati mii de romani in baza mandatului de siguranta nationala, inclusiv candidati la alegeri. Vreau independenta justitiei, dar mai ales a Romaniei.”

19.10 Claude MORAES, S&D: „Dragi colegi, am vorbit despre institutiile implicate din ROmania si din cate inteleg Romania a lucrat la reforma justitiei inca de la aderare, si institutiile au fost implicate in mod permanent. Am avut dezbatere si cazul comisiei LIBE si sunt de acord ca minsitrul justitiei ar fi fost bine sa raspunda. Aceasta dezbatere nu trebuie sa fie in alb si negru. Trebuie sa lasam loc pentru dialog. Da exista probleme nerezolvate dar exista si o atitudine de autocritica.”

19.07 Renate Weber, ALDE: „Cand o societate reactioneaza la dezbateri, este ceva benefic. Firesc este sa ne uitam cu toti la mecanismele insittutiionale pe care o tara le are de a adopta legi. In Romania aceste mecanisme exista si functioneaza. In Romania avem o Curte Constitutionala care este independenta, avem presedintele Romaniei care face un control de oportunitate. Asta nu exclude evaluarea unei legislatii de catre Comisia de la Venetia pentru ca ceea ce este dorit este o legislatie in folosul cetatenilor romani.”

19.04 Monica Macovei, Conservatori si reformisti: „Romanii au strigat in strada ‘Vrem justitie, nu coruptie!” (…) La noi prezumtia de nevinovatie este mult mai protejata decat prevede directiva. Sa uitam aceasta minciuna. Ce vor sa faca prin modificarile codurile penale? Este foarte important, pentru ca va fi afectata cooperarea judiciara. Spre exemplu, vor ca o persoana sa fie investigata numai dupa ce persoana a fost instiiintata ca este anchetata.” (i se taie microfonul pentru ca depaseste timpul)

19.01 Victor Bostinaru, PSD (S&D): „Comisia fie nu cunoaste situatia din Romania, fie inchide ochii la anumtie aspecte. Cat despre continutul modificarii, sunt in acord cu Comisia de la Venetia. Refuz sa cre dca tara mea este tratata ca o tara de mana a doua. Comisia amesteca evaluarea celor trei legi cu ceea ce ar urma sa se intample in viitor fara sa ne spuna concret. Un protocol secret intre DNA si serviciu secret a permis ca in Romania sa se faca politie politica! Comisia sau a stiut, sau a tacut. De aceea, vreau ca colegii mei sa citeasca si alte surse.” (i se taie microfonul pentru ca depaseste timpul)

18.59 Marian Jean Marinescu, PPE: „Doamna comisar, romanii nu sunt vinovati de aceasta dezbatere. Inteleg ca v-ati intalnit cu ministrul Justitiei si conform discursului dvs inteleg ca nu v-a convins. Pozitia Comisiei de la Venetia ar fi necesara. Conditionarea implementarii bugetului european de situatia statului de drept ar afecta cetatenii acestui stat, si nu guvernul.”

18.56 Norica Nicolai, ALDE (ridica vocea si i se adreseaza comisarului european) „La Bucuresti avem intentia de a legifera, nici nu am avut o discutia despre modificarea Codurilor penale. Prezumtia de nevinovatie, drepturile si libertatile, nu sunt chestiunile pe care dvs le garantati? Ce ati facut, doamna comisar, cand zeci de oameni au fost arestati in mod abuziv? Ce ati facut cand oamenii au fost interceptati ilegal? Justitia se face cu corectitudine, si numai de astfel de valori nu dati dovada in aceasta dezbatere.”

18.52 Tanja FAJON, S&D: „Romania este una dintre cele mai tinere democratii si mai sunt chestiuni de rezolvat. Avem incredere in Romania ca isi va rezolva aceste probleme singura, printr-o implicare intr-un dialog institutional si cu institutiile UE. Noi nu vrem sa se politizeze anumite fapte. Protestele din Romanai sunt un semn de atitudine civica sanatoasa.”

18.50 Traian Ungureanu, PPE: „Poti lasa un hot sa stabileasca preturile in magazinul care fura? Normele europene nu spun ca un guvern poate schimba legile pentru a fi scutit de ele. Prima decizia a guvernului a modificat legi pentru infractiunile liderilor. Modificarile propuse fac din procurori anchetatori de mana zece. Parlamentarii PSD au respins cererile de urmarire. INrebat de ce numeste in guvern politicieni cu probleme penale, un lider PSD a raspuns: ‘Pentru ca putem’. Ideea ca va fi legata respectarea statului de drept de fondurile europene este gresita, pentru ca ar insemna pedepsirea cetatenilor, si nu a guvernului.”

18.47 Laurentiu Regeba, Conservatori si Reformisti: „Citesc din Constitutie – Romania este un stat suvern (…). Astazi suntem martorii politizarii unei dezbateri dn partea unui grup. Discutiile de la UE nu pot si nu trebuie sa se substituie solutiilor. Solutiile trbeuie sa le gasim noi romanii, in Romania. UE trebuie sa inteleaga ca Romania nu este o tara de mana a doua, cu cetateni de mana a doua. Examenul pe care trebuie sa il dam nu este in fata Europei, ci in fata urmasilor nostri.”

18.44 Ska Keller, Verzi: „Coruptia este un flagel pe care nu l-am depasit, In Romania zeci d emii de oameni sunt pe strazi impotriva unei elite corupte care abuzeaza de puterea sa. Ceea ce vedem sunt pasi inapoi, acest lucru este negativ pentru cetatenii romani si pentru intreaga UE. Prin noile legi, procurorii nu mai au instrumente de investigatii. Noi speram ca parlamentul sa urmeze recomandarile Curtii Constitutionale. Vedem ceea ce se intampla in scoli, in spitale unde risti sa te imbolnavesti mai rau. Am fost in Romania, am vorbit cu autoritati. Am cerut aceasta dezbatere. Cetatenii romani sunt cetateni europeni de aceea nu putem accepta ca romanii sa nu poata avea drepturile fundamentale si sa fie in Schengen. Trebuie sa avem un guvern caruia sa ii pese de acest lucru.”

18.43 Sophia in ‘t VELD, ALDE: „Guvernul sa ceara avizul Comisiei de la Venetia. Si poate comsisia LIBE trebuie sa calatoreasca in Romania pentru a vedea ce se petrece. S-ar ptuea ca societatea civila sa fie un cui in coaste, dar este esentiala pentru democratie. Sa fiti foarte atenti. Acest parlament a decis cu un an in urma sa aiba un mecanism care sa evalueze taote statele membre.”

18.40 Kosma Z￯OTOWSKI, Conservatori si Reformisti: „Doamna comisar Jourova nu trebuie sa veniti aici ca o profesoara sa ne dati lectii unui guvern ales democratic.”

18.38 Josef WEIDENHOLZER, S&D (socialistii): „Statul de drept, democratia si drepturile omului stau la baza democratiei. Romania este o tara foarte importanta si nu suntem indiferenti cand se exprima critici. Acest lucru inseamna sa gasesti solutii. Ne pare rau ca dl ministru nu se poate exprima. Trebuie sa vedem daca legile respecta Constitutia.”

18.35 Vorbeste Roberta Metsola, din partea PPE: „Oamenii isi doresc o tara unde coruptia este eradicata, unde daca ai castigat alegerile nu ai dreptul sa divizezi o tara. Va auzim de acolo din strada.”

18.27: Vera Jourova, comisar european pentru Justitie:

„Domnule presedinte, discutiile din Romania din ultima vreme au dus la ingrijorari, exprimate de diferiti actori. Romanii au iesit in strada pentru a isi exprima opozitia fata de modificari, care ar putea slabi masurile de combaterea a coruptiei. Comisia impartaseste aceste ingrijorari.

Grupul Statelor Impotriva Coruptiei (GRECO), organism al Consiliului Europei care se ocupa cu lupta anticoruptie, a decis pentru prima data sa lanseze o ancheta proprie si va intocmi un raport care va fi publicat in martie.

Independenta sistemului judiciar din Romania si capacitatea sa de a combate coruptia sunt chestiuni absolut pertinente si au legatura directa cu progresul care este inregistrat in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare (MCV). Dupa 10 ani de eforturi continue, Romania are unul din cele mai bune sisteme juridice din regiune. Insa in ianuarie 2017, Comisia a propus un set limitat de recomandari restante, care daca erau implementate complet, ar fi permis Romaniei sa iasa din MCV. Una din recomandari a cerut guvernantilor de la Bucuresti sa asigure un proces legislativ pentru finalizarea reformelor legilor justitiei, a codurilor penal si de procedura penala, dar si pentru respectarea independentei judecatoresti si a sentintelor judecatoresti. In decembrie 2017, in ultimul raport MCV, CE si-a exprimat ingrijorarile cu privire la modificarile legilor justitiei, iar dezbaterea a evoluat. CSM a continua sa isi exprime ingrijorarile si a dat o opinie negativa.

Intrebarea pe care o adresam autoritatilor romane ramane deschisa: acest proces tine cont de interesul legitim al independentei justitiei si respecta independenta justitiei? Din pacate, vedem in continuare ca se critica sistemul judiciar si deciziile luate, dar si regulile de integritate, lucru care nu ne inspira incredere.

Pe 21 decembrie, parlamentul Romaniei a adoptat in procedura de urgenta legile si acestea au fost imediat, prin recurs, respinse de Curtea Constitutionala. Mai exista proceduri in curs la Curtea Constitutionala, dar in primele sale audieri s-a declarat deja neconstitutionalitatea unora din aceste prevederi.

Consliului Europei are de asemenea principii ca nu pot fi facute reforma atat de profunde. Recomandarile au fost sa consulte Comisia de la Venetia.

Comisia considera in continuare ca legile pot fi unele bune.

Acesta este un moment crucial. Primele doua legi s-au intors la Parlament, iar dezbaterea ar trebui sa fie folosita ca oportunitate pentru a avea un dialog franc.

Repet apelul lansat de dl Juncker si dl Timmermans catre Parl roman. Sa deschida dezbaterea in linie cu recomandarile comisiei si sa construiasca un consens. Presedintele Romaniei are de jucat un rol cheie si din reuninea de sapt trecuta stiu ca ia foarte in serios aceasta problema.

Vom analiza profund amendamentele finale aduse legilor justitiei, codurilor penale si conflictul de interese. Comisia va ramane obiectiva, se va baza pe date si pe lege si nu va fi partinica politic.

Romania si romanii au trecut printr-un maraton, iar finishul se vede la orizont. Viteza cu care va ajunge Romania la linia de sosire depinde de Romania, Comisia este aici pentru a o ajuta.”

18.26 Tudorel Toader nu va vorbi, s-a decis ca asa cum prevede cutuma cel care a fost invitat a fost premierul Romaniei si nu se pot schimba regulile din mers.

18.23: A inceput dezbaterea. Dan Nica, liderul delegatiei romane din cadrul grupului Socialistilor, cere ca ministrul Tudorel Toader sa poata lua cuvantul.

Vezi aici lista speakerilor si timpii de dezbatere

La dezbatere vor asista si cativa membri ai USR Diaspora, invitati de europarlamentari straini din grupurile Verzilor si ALDE, precum si doi parlamentari romani – deputatul PSD Liviu Plesoianu si senatorul USR Radu Mihail.

Andreea Purenciu, membru USR Diaspora din Germania, a relatat pentru HotNews.ro ca sunt un grup de 9 persoane, dintre care doua nu sunt membre USR, care au fost invitati sa asiste la dezbatere. Inainte de a intra in cladirea Parlamentului European, acestia au facut un scurt flash-mob de protest, neavand aprobare pentru ceva organizat.

Imagine cu protestul

De asemenea, senatorul USR a precizat ca a avut intalniri cu reprezentanti ai mai multor grupuri din Parlamentul European si a declarat ca este „foarte important semnalul” pe care dezbaterea de astazi il transmite, inclusiv in tara.

Marti, intr-o conferinta de presa in cadrul Parlamentului European, co-presedintele grupului Verzilor/Aliantei Libere Europene din Parlamentul European, Philippe Lamberts, a declarat ca motivul pentru care grupul sau a initiat dezbaterea privind schimbarile legilor justitiei din Romania se leaga de faptul ca guvernul de la Bucuresti pare ca incearca „sa se asigure ca politicienii ies nevatamati din ceea ce ei numesc fapte de coruptie minore”, mentionand amplele proteste din Romania. „Am vazut sute de mii de oameni protestand in strada, imi imaginez ca nu a fost pentru ca era vremea frumoasa si au vrut sa ia aer curat”, a spus acesta, raspunzand unei intrebari din partea jurnalistilor romani.

„Suntem ingrijorati in mod legitim cand vedem ca lideri cheie ai unei parti substantiale a clasei politice au fost implicati in scandaluri de coruptie. Am vazut sute de mii de oameni protestand in strada, imi imaginez ca nu a fost pentru ca era vremea frumoasa si au vrut sa ia aer curat. Vad un guvern care incearca sa se asigure ca politicienii ies nevatamati din ceea ce ei numesc „fapt de coruptie minore”. Nu este ceva care ne face fericiti. Vreau doar sa spun ca in ceea ce ne priveste pe noi, verzii, atunci cand democratia este in joc, nu avem inamici preferati. In prezent, este un guvern socialist in Romania si daca vedem evolutii nefavorabile ne indreptam impotriva lor. Avem un guvern PPE in Ungaria si mergem si impotriva lor, avem un guvern (din grupul Conservatorilor si Reformistilor – n.r.) in Polonia si mergem impotriva lor, si daca guvernul lui Macron ataca liberatile civile, la fel. Deci nu avem indignare selectiva, dar suntem indignati” a spus el.

Amintim ca HotNews.ro a relatat in exclusivitate, luna trecuta, ca grupul europarlamentar al Verzilor/Aliantei Libere Europene a propus ca in sesiunea plenara a Parlamentului European din luna februarie sa aiba loc o dezbatere privind legile justitiei din Romania, aceasta fiind stabilita ulterior pentru 7 februarie in cadrul plenarei de la Strasbourg. Ska Keller, co-presedinte al grupului europarlamentar al Verzilor, a declarat intr-un interviu pentru HotNews.ro ca „statul de drept in Romania este in pericol, iar guvernul nu asculta cu atentie societatea civila”.

In marja acestei dezbateri, ministrul Justitiei Tudorel Toader a avut o serie de intalniri marti si miercuri, inclusiv cu vicepresedintele Comisiei, Frans Timmermans, dar si cu grupurile europarlamentare. Acesta nu va lua cuvantul in cadrul dezbaterii, intrucat conducerea, formata din liderii de grup au decis ca, oficial, numai prim-ministrul unui stat membru poate lua cuvantul intr-o astfel de dezbatere. Eurodeputatii PSD au acuzat ca Tudorel Toader nu este lasat sa explice aceste legi in cadrul Parlamentului European.

ARHIVĂ COMENTARII
UnOarecareRoman • 2018-02-07 18:40:23
Superba parlamentara care s-a adresat in romana protestatrilor. Va multumim! Nu vor reusi sa ne scoata din Europa sobolanii rosii !
12 50
EU_e_cu_noi • 2018-02-07 18:50:52
Tudorel Toader ar vrea sa ii "traduca" pe parlamentarii europeni.
13 37
cartofil • 2018-02-07 21:28:16
De ce ??? Pai curca aia nu stie sa spuna doua vorbe decat daca i se pune hartia in fata. Si la intrebari , cum sa raspunda ??? Acolo trebuie dat raspunsul imediat, nu sa citeasca infractorul condamnat Dragnea intrebarea, sa formuleze raspunsul si vreo secretara sa-l scrie pe hartie ca sa-l poata citi PM.
5 28
Petru108 • 2018-02-07 19:01:58
Norica Nicolai - la cum a vorbit si ce neadevaruri a zis, este doar o vaca proasta. Iesiti fratilor la vot cu totii, ori de cate ori aveti ocazia. Ca sa nu mai fim la mana unor mafioti.
11 53
solar • 2018-02-07 20:37:32
Subscriu total la afirmatia ta ! Una din marile invataminte pentru noi toti este aceea ca nu putem nicio clipa sa tratam cu superficialitate - "ni s-a facut lehamite" - niciun fel de alegeri in RO !Sa judecam bine toate partidele pe care le simpatizam sau a caror membri devenim mai inainte de toata lehamitea !! Apoi sa actionam.Altfel ramanem pururi sclavii prostiei si ai bunului plac al reprezentantilor pe care i-am ales.
8 32
nahir • 2018-02-08 08:54:09
cum s-au inmultit godacii pesedaci datatori de minusuri pana si impotriva logicii si bunului simt din postarile de aici. O fi ordin pe unitate sa sara in apararea craisorului baltilor, cel fara de care probabil ca s-ar prabusi toata sandramaua coruptiei si a hotiei.
1 11
cartofil • 2018-02-07 21:29:28
a sec. XXI. Acum sunt timpurile ei. Femeia barbat nu mai trebuie sa se ascunda.
7 26
Plagarus • 2018-02-07 19:05:08
......bogdaproste parlament roman & tanti Iorga. Niste caraghiosi penaliPSD+Alde,ne reprezinta tzara ?
6 38
cartofil • 2018-02-07 21:30:10
Acum isi plateste datoriile
4 21
DigitalTruth • 2018-02-07 19:42:11
Va fi cu adevarat anul revenirii Romaniei la normal pe traseul european care ne era destinat acum 100 de ani si a fost deviat o perioada lunga de comunisti si urmasii lor, actualii sobolani rosii de la putere. Sincer, imi pierdusem orice speranta si am plecat de ceva ani. Dar in sfarsit vad ca avem si noi ceva sustinere in Europa, gratie acelor oameni adevarati care au iesit in strada. Asta, plus erorile monumentale pe care le fac Dragnea&Co la guvernare care sper ca vor trezi si romanul de rand, arata ca PSD vor disparea in viitorul apropiat si poate romanii vor fi in sfarsit liberi si unitii dupa un secol.
6 34
Zummm • 2018-02-07 20:20:38
Baiat fin ca intotdeauna. Jigodia
18 13
olariub2005 • 2018-02-08 09:57:53
Nu imi place Tokes. Dar daca luam in considerare doar ce a spus acum, a spus un lucru foarte corect si decent
2 10
CalinMircea • 2018-02-07 21:03:07
S-a cam dezumflat și bula asta cu "justiția" sau "anticorupția", nu mai poate mobiliza prea mult, așa că "băieții" trebuie să scoată din laboratoare altă soluție că se apropie alegerile și iar se fac de râs.
29 7
Yo_yo • 2018-02-08 10:05:48
Nu stiu la cine te referi ca se face de ras, dar dragnea are o condamnare ca A FURAT ALEGERILE. Deci cine se face de ras? De ras ramai si tu baiete. Stai in Romania ca altfel o sa se prapadeasca de ras toata Europa la cat esti de incapabil.
1 8
2018-02-07 21:35:51
5 29
galeo • 2018-02-07 22:58:31
Ce am vazut azi in PE seamana cu ce s-a intamplat la congresul XII al PCR, cand lui Parvulescu i s-a taiat microfonul pentru ca vorbea impotriva lui Ceausescu
28 2
bogdan1477 • 2018-02-08 10:25:03
Deci dupa capacitatea de intelegere a capsorului tau, PE e un fel de loc de congrese PCR, iar parlamentul romaniei e leaganul demoratiei adevarate, nealtarate de neajunsurile imperialismului, sorosismului si tefelismului. Era o vorba: cind mai mult de doi oameni iti spun ca esti beat, te duci acasa si te culci. Da' la voi la tovarasi, minciuna si negarea realitatii merge pina in punctul in care tot mapamondul e manipulat si nu intelege adevaru' adevarat, doar Dragnea si cu Tudorel reusesc sa priceapa cit de bune sunt legile justitiei. Partea buna stii care e? Sunteti atit de limitati intelectual, atit de prost crescuti si aroganti si atit de lacomi, incit in maxim un an o sa vi se darame si economia si apartenenta la UE in cap. O sa ajunga PSD sa fie scos din partidul socialistilor europeni, n-o sa va mai raspunda nimeni prin europa la telefon, n-o sa mai fiti invitati la nici o reuniune, sau daca va invita o sa va evite toti. In tara economia o sa va dea in cap cu programul de guvernare (deja a inceput sa o faca), si pin la urmatoarele alegeri veti face pur si simplu implozie. Poate pin la urma tot raul e spre bine, poate e nevoie sa trecem prin purgatoriul asta ca sa scapam odata de nomenclatura comunista care a confiscat revolutia.
1 8
galeo • 2018-02-08 12:01:56
Cand s-a discutat ieri la PE, sala era aproape goala, maxim 30 de europarlamentari straini adusi si aia cu arcanul. Nu intereseaza nici dracu problemele voastre existentiale din Romania. Nu aveti suportul si atentia nimanui din afara tarii, asa cum vreti sa dati impresia.
4 1
petre20 • 2018-02-08 12:59:54
ca bezmeticii si incercati cu disperare sa acoperiti concluziile dezbaterii cu minciuni si manipulari. PSD tocmai si-a luat o palma peste bot de la UE.
0 1
Ochii_pe_voi • 2018-02-07 23:02:58
E oficial - România e condusă de UN HOT, parlamentul e o adunatura de HOTI si complici la jaf. O tara PROFUND corupta si anexata de un grup infractional organizat numit CIUMA ROSIE PSD+ALDE+UDMR. SUNTEM RUSINEA EUROPEI. Mi-e SCÂRBĂ!
7 31
Jesuis.PasCharlie • 2018-02-07 23:03:53
..ca un copil care reproseaza mamei pe scara blocului sa auda toti vecinii ca nu-i da voie sa asculte malene tare ,si cere aprobarea lor . Rufele spalate in public in halul asta au nu ascund nici imaculate duhoarea posesorului. Rusine.
31 7
Wanheda • 2018-02-08 00:27:38
Ramai la “malenele” tale.
4 24
Jesuis.PasCharlie • 2018-02-08 08:29:06
Va occidentalizati din ce in ce mai tare ,in curand ireparabil ; o caracteristica a civilizatiei este incapacitatea de a intelege sarcasmul si ironia .
11 2
nahir • 2018-02-08 08:57:48
vazut rusi sa stie limba romana? Sau, e foarte posibil ca respectivul sa fie un ",andru" absolvent al sistemului educational abramburit.
3 10
Jesuis.PasCharlie • 2018-02-08 14:49:53
incep si cred ca e deranjanta mentionarea subgenului dvs muzical preferat . Nu regret .
2 0
Yo_yo • 2018-02-08 10:09:50
De mult tin sa te intreb daca ai vrut sa te numesti "Je suis pas Charlie" sau "Je ne suis pas Charlie"? PS: Iti cumpar bilet de moscova daca vrei. Doar dus. Poate te angajeaza la Mechel in rusia ca in Romania la acesta companie ruseasca nu mai sunt locuri de munca. 5 combinate au fost inchise si taiate la fier vechi. Cauta documentare pe youtube daca nu crezi. Bine tu nu crezi nici in tine...
1 7
bogdan1477 • 2018-02-08 11:49:36
Sa nu cumva sa vorbim tara de rau afara, ca ne facem de rusine... De parca tarile alea imperialiste nu au servicii de informatii, nu primesc rapoarte detaliate cu situatia de la noi, nu stiu in detaliu ce se intimpla in Romania. Germania si Franta, Olanda si Suedia, toate se uita la televizor la dezbaterea din parlamentul european si de acolo trag concliziile. Doar o minte bolsevica cu singura preocupare sa pacaleasca vestul poate emana asemenea bazaconii.
0 5
NME • 2018-02-07 23:09:50
"In Romania avem o Curte Constitutionala care este independenta, avem presedintele Romaniei care face un control de oportunitate." Ia să vedem. Cât de independentă este Curtea Constituțională condusă de Valer Dorneanu de la PSD? Cam cât dorește șeful PSD. Cât de independent este președintele României în deciziile luate? Cam cât îl lasă Parlamentul, când nu-l amenință cu suspendarea. Cum era expresia? Ah, da... Altă întrebare!
6 33
xrogo • 2018-02-08 00:14:20
vorbit in PE la asa zisa dezbatere si s-a referit la articole de lege a fost Macovei, numai ca apucata asta a vorbit despre modificarile Codului Penal cand tema era cu referire la legile justitiei, asta din tabara contra PSD!
28 7
Coco Whistle • 2018-02-08 01:43:59
Romania nu e un stat de drept, avem legi facute de criminali care sa-i favorizeze si sa le permita activitatile infractionale fara sau cu minimum de pedeapsa.
4 24
Leon • 2018-02-08 01:49:08
50 din 751, iar probabil ca mai mult de jumatate din cei 50 erau romani, inclusiv pesedei care au tinut-o langa cu statul paralel.
6 13
Attila the Hun • 2018-02-08 03:28:39
cit mai multa lume....
7 7
kiko123 • 2018-02-08 08:28:12
Astia de la PSD-ALDE s-au crezut la un miting PSD unde se adreseaza simpatizantilor care fiind bine spalati pe creier " inghit" toate minciunile gogonate pe nerasuflate.
1 10
justitiaru • 2018-02-08 12:56:36
creier eşti tu haştagistule, care nu ai citit acele legi pe care voi le huliţi. Eu le-am citit şi analizat în paralel cu legile macoveiste şi concluzia este şi se potriveşte cu a preaiubitului tău băşinos Traian Băsescu. Mai ai ceva de comentat ? Pune mâna şi citeşte şi pe urmă fă analiza spuselor tale spălatule pe creier ! Nu am nimic împotriva celor care vorbesc documentat, dar a celor care vorbesc ca să se afle în treabă fără a avea părere constructivă drept mă ia cu nervii. Întrebarea mea este : până când vor mai suporta PSD-ul jignirile ce li se aduc ?
2 1
Yo_yo • 2018-02-09 11:20:38
Mai inteligentule ia explica-ne tu ce ai inteles? I a spune matale ce e cu abuzul in serviciu? Mitralira si-a scos proiectul de lege? De ce nu isi da demisia Dragnea din functie ca e penal dovedit?
0 2
pepper89 • 2018-02-08 09:56:50
"OLAF a tras concluzia ca seful PSD este responsabil pentru frauda cu fonduri europene. Deci intrebarea mea fata de colegii din Romania este: cum este posibil ca aceasta persoana sa ramana in functie?" iar norica, basinaru, restul pupincuristilor comunisti ca de obicei, cu statu paralel, vechea placa ca ue nu e informata bine. Toata lumea e dezinformata, si ue, si americanii, si romanii, saracii, nimeni nu pricepe cu adevarat revolutia in justitie pe care vor sa o faca penalii. La fel au facut si revolutia fiscala, e buna de sters la c.. prin efectele ei, sa nu mai zic de initiatori, penibilii de valcov, volguta si altii, numai unu si unu
1 12
Daredevil • 2018-02-08 10:28:25
Asta da dezinformare. Cand a tras concluzia OLAF ca Dragnea e vinovat de fraudarea fondurilor europene?
8 2
ghenosu • 2018-02-08 12:38:32
http://www.mediafax.ro/social/olaf-despre-dosarul-lui-dragnea-sunt-dovezi-care-sugereaza-colaborari-secrete-intre-beneficiari-16817845
1 3
Rescator • 2018-02-08 09:57:26
ar putea avea bunul simt sa taca.Toata viata lui de pana acum a insemnat o trecere suava prin diferite sinecuri bine platite.Acest baietel de mingi a lui Ilici,invarte in "spusele"lui 100 de cuvinte,uitandu-se in tavan,precum curca la lemne.Se da mare intelectual,dar el saracu' este doar in jalnic politruc.
1 9
Rescator • 2018-02-08 10:28:57
Este vorba de Ioan Mircea Pascu,posibil prezidentiabil.
1 8
Nea Hoisan • 2018-02-08 10:47:13
Dom'le am o nelamurire adanca si din cauza asta sant fleasca de frustrat, respectiv: komisaru asta european, pe Justitie, i-a la puricat legile justitiei rumane, ceea ce ie corect, zic io... Ceea ce nu inteleg, insa, ie prin ce mijloace komisar pe ANTIFRAUDA al comisiei oropene ,in perioada 2004-2009, a fost individu siim kallas, membru al consiliului suprem al uniunii sovietice, in perioada 89-91 si presedinte al Bancii Centrale a Estoniei in perioada 91-95, anchetat fiind atunci pentru o schema de fraudare de 9mil. de usedei (ancheta s-a oprit brusc in momentu in care individu a devenit parlamentar in Parlamentul estonian). Alta chestie pe care nu o inteleg: olafu, asta, in 2010 demareaza o ancheta referitoare la un prejudiciu de aprox 11 mil de oro, prejudiciu referitor la contracte cu hartie igienica si produse de curatat, contracte "manarite" de catre oficiali de la comisia oropeana dimpreuna cu firmele furnizoare iar dupa 2 ani dosaru ie clasat din motive niciodata facute publice, fara nici un fel de urmari pentru cei anchetati. Deci, intrebare: pe komisarii/oficialii astia justitiari, cine-i supravegheaza?!? :-))))))))
7 3
Jesuis.PasCharlie • 2018-02-08 14:57:12
Este dovedit stiintific de catre cercetatorii britanici ca numai in Romania exista coruptie . Letonia,Lituania,Estonia au statut privilegiat ,a fost vizibil in faza de preaderare cand s-au facut concesii pe banda ( bine ,orice stat care poate fi folosit pentru a sicana rusii are statut special ). Cam asa cred ca se simt domnii de la uniune cand se trezeste cineva sa puna intrebari incomode : https://youtu.be/VVtDX46cTJQ
1 1
razeshu • 2018-02-08 11:23:25
prezenta 50 din 750 .. Mai rau ca la noi. suntem pierduti fratilor. Ii doare fix la basca pe Iuropeni. Rade Daddy si cu fundu de dintii de mucava cu care o sa l muste structurile Iuropene. Functionarasii astia imbuibati o sa aiba o mare surpriza in cativa ani cand o sa le bubuie Uniunea asta fix in fata dupa atatea dezertari din fata problemelor, bagand capul in nisip cand trebuie sa apere principii fundamentale... . In concluzie trebuie sa ne facem curat la noi acasa si sa nu mai asteptam mare lucru de la nimeni. Sau o sa ramanem pe veci o zona tampon instabila in care doar hotii si smecherasii o sa faca legea.
0 4
INTERVIURILE HotNews.ro