Sari direct la conținut

DOCUMENT Începe marea împărțeală: Ce decizie a luat Guvernul Ciucă pentru a numi mai ușor prefecții și subprefecții

HotNews.ro
Guvernul lui Nicolae Ciucă, Foto: Captura
Guvernul lui Nicolae Ciucă, Foto: Captura

Prima măsură a guvernului Ciucă, Ordonanța de Urgență privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, a fost publicată joi seară în Monitorul Oficial. Potrivit acesteia, poate fi numită în funcția de prefect, respectiv de subprefect o persoană care nu a absolvit programele de formare specializată, cu condiția ca în termen de maximum 2 ani de la data emiterii actului de numire în funcție să absolve un astfel de program. Anterior, termenul fusese de 1 an.

Cabinetul Nicolae Ciucă a adoptat în prima sa ședință o Ordonanță de Urgență care aduce o serie de modificări în structura Executivului, una dintre acestea fiind că atribuțiile viceprim-miniștrilor se stabilesc prin decizie a prim-ministrului, a anunțat joi seara Guvernul.

Actul instituie și o derogare de la dispozițiile art. 27 alin. 3 din Legea 55/2020, astfel că pentru posturile şi funcţiile vacante şi temporar vacante din instituțiile publice se vor putea organiza concursuri, până la data de 1 iunie 2022.

Alte modificări întăresc rolul viceprim-ministrului:

  • La articolul 21, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alineatele (2) și (3), cu următorul cuprins:
  • „(2) În îndeplinirea atribuțiilor ce îi revin, viceprim-ministrul emite ordine. (3) În situațiile în care nu își poate îndeplini temporar atribuțiile, viceprim-ministrul poate delega, prin ordin, atribuțiile stabilite prin decizie a prim-ministrului secretarilor de stat sau, după caz, consilierilor de stat din aparatul propriu de lucru.”
  • 2. La articolul 22, alineatele (1) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(1) Cancelaria Prim-Ministrului este structură cu personalitate juridică, în subordinea prim-ministrului, finanțată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
ARHIVĂ COMENTARII
I • 2011-10-05 19:53:50
Intre Elena si Funeriu aleg Funeriu orice ar fi.
1 47
George • 2011-10-05 20:50:10
Uneori mai ai si esece, asta e viata. Chiar si in expunerea verbala. Chiar daca esti ministru.
6 2
ionica • 2011-10-06 08:57:46
funeriu a avut succesuri mult mai mari, are un doctorat, asa fara diploma cum zice d'soara. :-) greselile de exprimare pot veni din obijnuinta unor alte limbi, care pune capcane. limbile europene au multe cuvinte de provenienta latina, dar care, in limbi diferite suna altfel, si, uneori inseamna altceva. in cazul funeriu, plecat la 17 ani din tzara, nevoit sa invete si sa foloseasca alte limbi decat cea materna, este explicabil. mai ales cand cineva te enerveaza, cum a fost cazul pesedistului care'l audia si care voia sa'si arate oarece superioritate. cert este ca, funeriu vorbeste liber, e coerent si rational. la eba este altceva. dansa, nu se poate lauda cu uzul altei limbi decat cea de acasa. :-) acum, ce nu inteleg io, este ce'a manat'o pe ea in lupta !? sa fie mana ex-cacpitanului, ca in cazul ioana/miscarea populara ?! sa fi devenit funerica, o problema a familiei ex-marinarului ?! :-)
1 12
Stafida • 2011-10-09 14:49:58
Fatuca asta cu buzele cat casa poporului, daca tacea, desteapta ramanea. Funeriu n-a gresit cand a folosit cuvantul:"inexactitudini". Dar ea saraca nu stie cum se pronunta un cuvant normal...dar un cuvant academic.... Du-te fat-o la sapa, noroc cu taica-tu ca altfel nu mai pupai tu Bruxelles si fotoliu de director la Luxten. Ar trebui sa te puna Funeriu sa mai treci odata prin gimnaziu, ca ai trecut prin scoala ca gasca prin apa. Sa te iei de mana cu Vanghelie.
0 1
Motanul_incaltat • 2011-10-05 21:41:12
E mai draguta Elena
11 5
cosminrs • 2011-10-05 23:17:54
cand unii ca tine spun ca aia e mai buna ca arata mai bine, ala e ales ca injura si bea ca noi sau ca celalalt e bun pentru ca a dat niste mancare .. normal ça ne meritam soarta cand oamenilor ca tine nu le e retras dreptul de vot.
6 5
2011-10-06 10:03:34
0 7
cosminrs • 2011-10-06 15:10:48
dragul meu, nu o sa ma prinzi pe mine vreodata sa ma plang de soarta mea. Chiar ma distreaza cand ii aud pe altii, cand dau vina pe politicieni. Cine i'a ales? nu tot ei? Ma distreaza doar motivatiile oamenilor cand aleg pe cineva. Sa imi retraga cineva dreptul la vot? O sa mai votez cand o pot sa votez si ca cineva sa nu intre in parlament. IN rest.. votati pana nu mai puteti. Eu unu nu mai am pe cine vota de mult. Toti politicienii, fara deosebire sunt niste ipocriti.
2 1
trandafir • 2011-10-06 00:45:12
Ceva studii serioase? Ceva doctorate? Ceva publicatii? Stai acolo cuminte la locul tau, si nu da cu pietre intr.un om care si-a intrerupt cariera prodigioasa (sef de laborator la TUM, universitatea nr. 1 a Germaniei) ca sa dea o mana de ajutor tatalui tau. Sa-ti mai spun in ce situatie proasta il pui pe presedinte? Ce mare gafa ai facut??
1 17
zaxx • 2011-10-06 09:57:30
Ca-ri-e-ra prodigioasa???? HAHahahaha!!! Du-te bai trandafire de aici cu asistentul de baiat de mingi! P-asta nici director de scoala nu l-as pune. Doar supraveghetor la examene, c-aici e bun.
8 1
df • 2011-10-05 19:57:15
Rade ciob de oala sparta.
0 37
pointless man • 2011-10-05 19:59:30
o gramada de indivizi se dau rotunzi ocupind spatiul pentru o litera gresita in loc sa discute subiectul in sine. Unii sint doar pedanti patrati la cap, altii insa... E si asta o tehnica de a devia discutia. Intrebarea, cu raspuns evident, ar fi cine are interes sa abureasca problemele.
5 22
lo • 2011-10-05 19:59:45
domna lenuta, tot matale esti cea mai tare...
2 14
dan2020 • 2011-10-05 20:06:24
Mai ai muuult de munca pana sa te aproprii macar de nivelul lui taicatu la gandire... o dai din bara in bara.
3 23
Constantin • 2011-10-05 20:27:21
diferenta consta in disimulare dar Elena mai are timp sa se perfectioneze.
12 7
eu cel mic • 2011-10-05 20:36:34
eu stiu o marca auto comercializata la noi, care da garantie din bara in bara. Dar aia e marca, e adevarat. Oricum, am depasit momentul cu oistea in gard. Sau nu ?
1 5
Ebu' • 2011-10-05 20:09:59
Desi uni nu vrea sa vorbeste cu tine !
1 24
eu cel mic • 2011-10-05 20:27:45
de ce te bagi in seama? Adica un ministru vorbitor de mai multe limbi straine nu poate gresi, dar tu poti ? Am mai avut o 'telectuala, tot Elena, dar era doctor inginer, savant de renume mondial, fara legatura cu unchiuletul. Daca o luam asa, si eu sunt intelectual, dar din categoria aia cu ochi inteligenti si exprimare ca a ta. Eu sunt din categoria "Pot sa fie oameni care nu vor sa vorbesc cu tine"
2 15
Nero • 2011-10-06 16:31:44
un ministru vorbitor de mai multe limbi straine, nu are voie sa greseasca atunci cand foloseste limba materna, mai ales daca este ministrul invatamantului. Ce facem cu puterea exemplului? Ce o sa spuna elevii?... Pai...daca dom' ministru greseste, eu...Adevarul este ca avem o clasa politica formata din parveniti inculti si, din pacate, cu un IQ mic, mic, mic... Acest domn, daca avea o cariera prodigioasa, de ce a renuntat la ea? Vedeti la vreun politician sentimentul maret de dragoste de tara si de neam sau abnegatie si daruire pentru ceea ce face? Incepand cu "mai draga" la toti, dar la toti primeaza foloasele de orice fel!
3 0
eu cel mic • 2011-10-06 20:27:38
fara a intra intr-o polemica. Toti gresim, insa am observat la vorbitorii de limbi straine - aici e o discutie, de ex, eu sunt vorbitor de engleza, dar gandesc in romana si traduc- daca alt vorbitor gandeste in alta limba, este posibil sa greseasca. Puterea exemplului vine din actiuni si decizii, nu neaparat din exprimare. Hai sa acceptam ca nu este agramat. Ref cariera prodigioasa: eu nu o am, tu o ai ?. As dori sa fiu bine inteles, nu il apar pe ministru, dar ar fi bine sa fim corecti, indiferent despre cine comentam ( ca fraierii , dealtfel). Sa inteleg ca esti de acord cu eba? BTW: azi am auzit un banc. Copilul intreaba: Tata, cum se numeste abecedar sau ebacedar?
0 3
Nero • 2011-10-10 14:12:25
Nu sunt de acord cu eba, dar nici cu Funeriu, a fost penibila chestia cu dictionarul si asta a tinut de puterea exemplului. Eu altceva spuneam, ca ministru nu are voie sa faca asemenea greseli, de altfel niciun politician nu are voie sa faca asemenea greseli, iar daca avea o cariera atat de prodigioasa...ce l-a facut sa renunte la ea? Trei ani pe scaunul ministerului invatamantului?Mandria de a fi ministrul invatamantului? Nu cred. La o cariera atat de prodigioasa nu-i dai cu piciorul pentru nimic, in concluzie: nu cred ca era chiar atat de prodigioasa.
0 0
am • 2011-10-05 20:37:06
rade ciob de oala sparta.....proverb romanesc...care spune multe....jenant....oamenii isi pierd simtul masurii cand ajung unde nu le este locul.
0 17
sorin • 2011-10-05 20:54:47
Duduie, ar fi cazul sa iti vezi lungul nasului, sau poate asa te-a invatat madam Ritzi
2 6
Ipse • 2011-10-05 21:02:06
zi zau sa te cred!
0 3
Max • 2011-10-05 21:06:53
Voi vedeti ca a scris inexactitudiniLELE ?? Mi se pare mie sau sunt cam multe LELE ?? Reallly??? Sau m-am tampit eu intre timp stand in tarisoara asta?
0 10
zambara • 2011-10-05 23:15:16
da, chiar ! nu observasem. Tare i se mai potriveste lui EBA zicala: Daca prostu' nu-i si fudul nu-i prost destul :)))))
0 12
orvo • 2011-10-05 21:28:04
cine il critica pe ministrul Funeriu ! Ca sustinator al lui Base, ma simt jenat de cate ori fiica lui iese cu cate o declaratie. E un intelectual "de remarca ", vorba lui Vanghelie si ar trebui sa-si vada lungul nasului .
1 6
panfilica • 2011-10-06 17:36:40
mai face cate un remember, mai sta si cujeta...:-)
0 0
kinn • 2011-10-05 21:44:32
... daca nu e si fudul. Pe Twitter.
0 9
Bula • 2011-10-05 21:47:17
cum un om care simte asa de bine pulsul politic poate sa isi impinga cu atata nesimtzire fetita pupaza in fata ?
3 8
cosminemanuel • 2011-10-05 21:47:21
... si imi dau tot mai mult seama ca seamana cu o actrita de filme porno... sa fie de la buzele tunate?!? In alta ordine de idei, nici Funeriu nu mi se pare chiar salvatorul invatamnantului romanesc. Timpul va dovedi daca ceea ce a facut el va avea consecinte pozitive
6 1
kronk • 2011-10-05 22:07:46
Analfabeti dar cu pretentii.Daca e fiica lui tata crede ca si cunoaste limba romana.Dar sa trimiti la EU o analfabeta e grav pentru Romania.Rusine
0 10
Ștefana • 2011-10-05 22:13:37
Dacă tăceai, filosoafă rămâneai...
2 2
anonim • 2011-10-05 22:20:12
daca pe ea ati votat o pe ea o aveti.Sa traiti bine¿
4 3
Un Pedagog de Scoala Noua • 2011-10-05 22:22:38
Da, are dreptate pentru ca: a. prin forte proprii a ajuns parlamentar european; b. s-a pronuntat clar pentru asanarea morala a societatii si nicidecum nu a patronat licente de vanzare de etno...cultura pentru tot felul de disperati dupa....cultura; c. a facut o facultate serioasa, chiar daca se cheama Spiru Haret; d. si sa traiasca si ea "ca e dama buna" de genul "Imi place Tamara cand ridica capacul (wc) / Imi place Tamara, imi place pe dracu' " Oare cate sinistre o sa mai suportam? Dom' Presedinteeeee, frana dom'le ca nu te mai crede nimeni!!! Funeriu nu-mi place, insa este coerent. Daca ar fi si de cuvant si sa se indeplineasca ce spune...ar fi ceva. Insa il vor hali . . .
6 3
dw • 2011-10-07 02:05:48
prin fortele proprii???? cred ca doar esti ironic. sper.
0 1
Un Pedagog de scoala Noua • 2011-10-09 21:18:47
Da, DW, commentul meu se doreste un misto crunt de la un capat la celalalt. Sa spunem ca are in spate o antilogica, sau o logica alternativa care este evident imbecila. Ideea de baza este: de ce sa contrazici, cand poti accentua pana la absurd 'succesurile' dobitoacei. Adica principiul 'DO', adica stilul lui Birlic de a-si interpreta personajele. Ma bucur ca ai inteles. Mai ales ca nu au fost multi. Asta este, 'Non multa...'
0 0
romanul • 2011-10-05 22:27:15
Un olimpic international la liceu,un olimpic cu argint in clasa 12-a in Franta ,un sef de promotie la Strasbourg un conferentiar la Paris ,un cercetator in California-3ani , un cercetator in Japonia-4 ani ,un vorbitor de franceza,engleza-f.bine si germana - bine ,este MUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUULT peste armata de NIMENI ,care ne tot povestesc de 24 de ore cum a gresit dl Funeriu un cuvant in timp ce era incoltit de vreo 10 insi .Culmea penibilului este celebra intelectuala EBA.D-le Funeriu,nu va lasati.Oamenii seriosi va sustin ,mai ales dupa celebrul BAC (la care cred ca s-a copiat inca 30 la suta),Acceptarea copiatului insemna sa fi rau cu elevii buni.Mai insistati pe programe si mai putina democratie la profesori care vor vedea ei economia de piata la scolile private.O ultima propunere ar fi ca educatoarele sa lucreze 8 ore din care lucru efectiv cu copii 1 ora ,3 ore trilu-lilusi 4 ore supraveghere somn.De ce trebuie o educatoare schimbul doi care supravegheaza copii care dorm,in timp ce femeile de servici s-au redus la maxim?
2 14
nouvelobs • 2011-10-06 00:54:08
va felicit domnule pentru aceasta onestitate. domnul Funeriu este "special" si pentru ca este un patriot adevarat, pe cale de disparitie. "dom'soara eba" este reprezentanta unei categorii de "scoliti" la fabricile de diplome. aceste personaje cauta titluri goale si chiar doctorate pentru a acoperi golurile lasate de chiulul prelungit de la cursurile vreunui liceu cu profil "economic" sau "industrial". culmea este ca am auzit romani de rand, cu un vocabular extrem de restrins, discutand despre "funeriu' asta care n-are nici bacu'" si despre ce au mai zis "antenele" de strainul asta. q.e.d.
1 6
Constantin • 2011-10-06 09:05:59
mocirla romaneasca si vad ca ii repugna sa intre in ea de scarba sa nu se murdareasca, din afara ei nu poate schimba nimic.
3 1
filadel • 2011-10-05 23:27:14
EBA nu a făcut decît să dea un link. De unde scoateți toate comentariile astea absurde. Hotnews v-a scăzut traficul sau vă tabloidizați? Am dat și eu link-ul respectiv. Era mult mai important faptul că se devoala legătura dintre deputatul Cristian Dumitrescu (PSD) și nevastă-sa care-i cică reprezentantul societății civile în CSM. My ass. Astea nu le vede nimeni dar săriți la EBA care n-a zis absolut nimic.
1 3
robert • 2011-10-05 23:47:20
Cand Funeriu baga o 'inexactitudine' de genul amintit, eu unul sunt convins ca, plictisit de nivelul cretin al discutiei, e cu mintea la altele. Cand EBA scoate cate o perla imi imaginez cat a exersat in fata oglinzii formularea precisa si degeaba, ca are ghinion si nu-i iese. Trist e altceva: ca orice neica nimeni isi poate permite sa discute despre orice/oricine. Asta pentru ca noi - public indobitocit - cumparam stirea. Unul din dezavantajele democratiei... :))
1 7
Camelian Propinatiu • 2011-10-06 03:04:52
Inexactitudine este un cuvânt CERUT de limba româna, macar ca replica la certitudinile inebranlabile ale cocalarilor si superciocoilor nostri! Nu la amanunte e vulnerabil marele reformator Funeriu, ci la linia generala, la retinerea intelectualista de a face apel la initiativa creatica a maselor largi populare, cum ar fi sa interzica generarea de manuale pentru gimnaziu si liceu, intangibile pentru elev, universitarilor, inspectorilor, cercetatorilor si birocratilor care nu parcurg personal cu norma intreaga traseul initiatic descris de foaia de parcurs si nu cunosc userul real.
1 1
me • 2011-10-06 09:45:07
s-a trezit eba sa criticile greselile gramaticale... a uitat "succesurile" ei?
1 0
C.M.P. • 2011-10-06 09:59:53
Vai tu pitzi de dorobanti, ai uitat de "succesuri" ... acum te-ai ajuns si dai lectii de gramatica ... Cu atitudinea asta, n-o sa calci nici macar in umbra lu tacto.
0 4
ady • 2011-10-06 10:17:21
daca fatuka asta vrea doctorat cu actuala reforma in invatamant initiata de Funeriu ,ea ,''intelectuala'' poate doar sa viseze ...in rest toate aprecierile pt un ministru competent..
0 3
psiholog amator • 2011-10-06 12:59:44
... este frustrata de cand cu succesurile si repede a sarit sa arate ca pana si ministrul educatiei o poate comite... mai bine isi lua la Bruxelles casetele " Invata romana fara profesor" si exersa, doar timp are berechet...
0 1
haha...lerelor • 2011-10-06 13:38:15
dihotilor, sa inteleg ca trebe pupi o broasca numai constatand ca sunt altele mai urate eventual si raioase.... adica de ce sa accept Funeraliu invatamantului numai ca este eba mai inexactituda... in exprimari... pai atunci de ce sa nu o ridicam in sclavi pe eba; comparand-o cu florareasa de la colt cred ca toti o alegeti pe eba ...
1 1
CosmiN • 2011-10-06 15:04:46
Ia uite cine se trezeste sa comenteaza :))!!
0 0
dorel afrodel • 2011-10-06 17:01:10
nici nu cre”ca s-a gandurit consigliera ebei cand a postat linkul asta, ce halima o sa iasa! sau credeti ca pe pagina afroditei (fata lu zeus iesita din spume si, totdata, nume propriu frecvent printre electoarele dansei!) clickuieste chiar ea, cu manusitele ei, intre un speech mici si-un shoping mare. adevaru e ca e greu sa pari eba, daca nu esti, dupa cum e greu sa fii eba, daca nu pari :X
0 0
alice • 2011-10-07 11:49:33
in fraza lui Funeriu este mult mai grava alta greseala decat "inexactitudinile".....e vorba de "spirit de gluma"
0 0
INTERVIURILE HotNews.ro