Sari direct la conținut

Studiu: Infrastructura de transport a Romaniei va ajunge la nivelul celei din Europa de Vest in 130 – 150 de ani

HotNews.ro

Infrastructura rutiera de transport a Romaniei va fi comparabila cu cea din Europa de Vest abia peste 130 – 150 de ani, in cazul in care actualul ritm de dezvoltare se va pastra – este concluzia unui studiu al companiei de consultanta A.T. Kearney, se arata intr-un comunicat remis HotNews.ro.

Studiul arata ca tara noastra are cea mai mica dinamica de pe piata de constructii de drumuri din regiune, cu o rata anuala de crestere a investitiilor alocate infrastructurii de 30% pana in 2012, fiind urmata de Rusia si Slovacia, care si-ar putea majora sumele destinate infrastructurii cu 25% si, respectiv, 20% in urmatorii patru ani.

„Chiar daca piata romaneasca va creste cu 30% pe an pana in 2012 si piata din Polonia va creste doar cu 11%, sumele investite anul trecut de Polonia in infrastructura rutiera sunt de 4,5 ori mai mari decat cele alocate in Romania in acest sector. Daca se mentine rata de 30% de crestere din acest sector, Romania va avea nevoie intre 130 si 150 de ani pentru a ajunge la standardele Europei de Vest ale infrastructurii rutiere, a declarat, intr-un comunicat, consultantul A.T. Kearney Iulian Circiumaru.

In plus, densitatea drumurilor in Romania este de patru ori mai mica fata de alte state din Europa de Est si Centrala si de 14 ori mai mica fata de densitatea din tarile dezvoltate – este o alta concluzie a studiului.

Iulian Carciumaru a mai aratat ca in Romania exista o diferenta mare intre ce au spus politicienii ca vor face pentru infrastructura si ceea ce s-a facut in realitate: „Diferenta nu a fost cauzata de lipsa fondurilor sau de lipsa cererii pentru o infrastructura mai buna din partea populatiei. Adevarul este ca Romania nu si-a facut temele pentru a atrage fonduri UE si investitori privati. Autoritatile nu au fost in stare sa dezvolte si sa realizeze proiecte interesante si parteneriate publice private”.

Cu toate acestea, tara noastra prezinta o atractivitate ridicata pentru investitiile in infrastructura rutiera, gratie faptului ca Guvernul a alocat 10 miliarde de euro pentru investitiile publice in infrastructura in 2009, iar Uniunea Europeana a pus la dispozitia Romaniei 3,4 miliarde de euro, care pot fi accesati prin proiecte de dezvoltare.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro